handdator

Visa fullständig version : Båt från Kefalonia till Ithaka?


Sara&Fredrik
2007-06-22, 16:28
Tror att jag bara har en fundering kvar över vår resa som går av stapeln på onsdag :)
Det jag funderar på är, vart hittar man en båt som tar en från Kefalonia till Ithaka? Vad kan det kosta att åka över och var hittar jag en tidtabell?

Kalimera
2007-06-22, 16:31
Det jag funderar på är, vart hittar man en båt som tar en från Kefalonia till Ithaka? Vad kan det kosta att åka över och var hittar jag en tidtabell?Det går flera båtar dagligen från Sami på Kefalonia till Piso Ateos på Ithaka, och en båt per dag mellan Sami och Vathy på Ithaka. Kostar runt 5 €. Åkte turen för några dagar sedan.

Sara&Fredrik
2007-06-22, 18:39
Det verkar ju perfekt att det ska gå att ta sig dit! Kan man köpa biljett nere vid båten eller hur funkar det?

Kalimera
2007-06-23, 09:19
Det verkar ju perfekt att det ska gå att ta sig dit! Kan man köpa biljett nere vid båten eller hur funkar det?Du kan köpa vid båten, eller på resebyråer.

Panakakis
2007-06-23, 11:07
Hej Sara o Fredrik! Det går en båt från Sami kl. 08.30 och en kl 15.30 till Piso Aetos och en båt från Fiskardo till Frikes på Ithaka kl. 10.15 så det är bara att välja. Även om Ithaka inte är så stor ö så fodras nog ett fordon att ta sig till olika ställen på ön.

Hälsningar PANAKAKIS

PelleB
2007-06-25, 13:00
Eftersom Ithaka är så stor behövs absolut ett fordon på plats där. Det enklaste kanske är att hänga med på en bussresa direkt från Argostoli/Lassi eller liknande? Det är ju vanligen också så att det är föbjudet att ta sin hyrbil av ön Kefalonia så det kan man väl glömma (man vill ju inte gärna köra olagligt där nere). Eller finns det möjligheter att teckna någon form av tilläggsförsäkring eller liknande?