handdator

Visa fullständig version : Amorgos - nå sees vi snart


Jostein
2005-06-13, 09:23
I morgen tidlig letter DK 805 til Santorini, med meg om bord. bye_bye. Det blir Blue Star Naxos/Paros til Naxos før jeg reiser med Scopelities til Katapola på onsdag. De første to ukene av fire skal jeg være på Amorgos. Ferden vil gå videre til Sikinos og flere dager på Naxos.

God sommer og god reise til de av dere som skal til Hellas.

Jostein :D

Kalimera
2005-06-13, 09:29
I morgen tidlig letter DK 805 til Santorini, med meg om bord. bye_bye. Det blir Blue Star Naxos/Paros til Naxos før jeg reiser med Scopelities til Katapola på onsdag. De første to ukene av fire skal jeg være på Amorgos. Ferden vil gå videre til Sikinos og flere dager på Naxos.

God sommer og god reise til de av dere som skal til Hellas.

Jostein :D
TVÅ veckor på Amorgos! :mad: Lyckans ost!

Hälsa allt och alla Jostein, och ha en härlig semester! bye_bye

Janne

Baloo
2005-06-13, 10:10
Jaha då är vi två som snart skall få återse sin favoritö :D. Åker på fredag via Aten/Pireus. Längtar nåt fruktansvärt att åter få nöta på stigarna i bergen.

Janne! För ett tag sedan (nåt år sen?) hade vi en liten diskussion i det gamla forumet om något som kallades "den förstenade skogen". Kan inte hitta detta i det gamla forumet då det verkar vara bortplockat. Kan du uppdatera mig i detta? Den skulle ligga någonstans ovanför Egiali/Langada? och du hade sett den på något foto på något café i Egiali? Vet du nåt mer om den nu?
Jag behöver nämligen lite nya mål/utmaningar för mina löparrundor och detta känns som ett lämpligt sådant.

Mvh

Björn

Kalimera
2005-06-13, 11:08
Det ska finnas rester av en ”antik skog” (Ancient Krikellos forest) öster om kyrkan Stavros (som du vet var den ligger inte sant?) ovanför Langada. Att ta sig dit sägs vara svårt, det finns inga stigar att följa, men det passar ju dig eller hur. :D

Bilder finns inne på taverna Loza på första torget i Langada. Fråga Dimitris (som äger Loza) hur du tar dig till ”skogen”, det är han som tagit bilderna. Om du lyckas ta dig dit måste du skicka några bilder när du kommer hem. Jag är väldigt nyfiken!


Janne

Baloo
2005-06-13, 16:26
Det ska finnas rester av en ”antik skog” (Ancient Krikellos forest) öster om kyrkan Stavros (som du vet var den ligger inte sant?) ovanför Langada. Jäpp, har örlat omkring uppe på Krikellos förr.
Att ta sig dit sägs vara svårt, det finns inga stigar att följa, men det passar ju dig eller hur. :D Passar mig som oliven i tzatzikin! Mitt mellannamn är "Rough & Dirty"....;)

Bilder finns inne på taverna Loza på första torget i Langada. Fråga Dimitris (som äger Loza) hur du tar dig till ”skogen”, det är han som tagit bilderna. Om du lyckas ta dig dit måste du skicka några bilder när du kommer hem. Jag är väldigt nyfiken! Finner jag den så lovar jag att skicka en bild eller två. Jag skall i varje fall göra ett allvarligt försök att finna den!

/Björn

Eva L
2005-06-13, 16:48
I morgen tidlig letter DK 805 til Santorini, med meg om bord. bye_bye. Det blir Blue Star Naxos/Paros til Naxos før jeg reiser med Scopelities til Katapola på onsdag. De første to ukene av fire skal jeg være på Amorgos. Ferden vil gå videre til Sikinos og flere dager på Naxos.

God sommer og god reise til de av dere som skal til Hellas.

Jostein :D

Hej Jostein!

Ha det bra pa semestern. Tva veckor pa Amorgos later underbart.

Eva

inkfish
2005-06-13, 18:49
Det låter riktigt härligt! Hoppas du får en fin resa.