handdator

Visa fullständig version : Perigiali


JuliaAlbin
2007-06-18, 21:44
Hejsan!

Jag och min pojkvän ska åka till Perigiali på Lefkas. Vi ska bo på hotellet Poseidonion ca 10min norr om Perigiali vad vi förstått. Nån som bott där eller vet något om hur det är?
Sen undrar vi hur långt det är från Perigiali till Nidri. Vi bor som sagt cirka tio minuter från Perigiali norr åt, är det gångavstånd till Nidri då?

Jag har förstått att de finaste stränderna ligger på västra sidan men finns det någon att rekommendera på östra sidan? Vad kostar det ungefär att göra en båtutflykt till västra sidan, något speciellt båtbolag som rekommenderas ?
Jaa, frågorna är många och jag vore jättetacksam för lite hjälp :)

Tack!

PO
2007-06-18, 22:43
Hej

Vi bodde där för ett par år sedan, både hotell och personal är bra, hyfsat käk och en fantastisk utsikt, soluppgången över öarna är kanon.
Det är lagom gångavstånd till Nidri, lite svart vid hemgång så en ficklampa är inte fel. Rakt nedanför hotellet är det ingen strand utan en kaj/strandpromenad men går ni mot Nidri så börjar stranden ganska halvvägs. Om ni tar vänster vid kyrktornet och in över hotellgården till 'Gregorys' så kommer ni ner till en trivsam liten strand med stolar, parasoll och nära till pilsner, alldeles utmärkt för en slö dag i solen.
Tar ni vänster lite tidigare, innan bron så är där en annan fin strand.
Äh, ni hittar snart själva, Nidri är inget man går vilse i liksom.. Perigiali kan man missa om man råkar blinka i taxin, det är ingen ort, bara en korsning vid landsvägen.

//PO bye_bye

kekvall
2007-06-24, 13:43
Vi bodde på Poseidonion för två år sen och det var ett trevligt typiskt grekiskt hotell. Utsikten är som sagt fantastisk.

Litet tips: till vänster om hotellet ca 100 meter upp ligger ett litet hotell som heter Logans Beach. Mycket god och billig grekisk mat lagad av "Mama Logan". Serverar både lunch och middag på en mysig terass precis vid havet.
Lite högre på bygatan ligger en trevlig stenstrand som grekerna själva besöker. Skön att vara på när man tröttnat på solstolar och turister.

Lilla Supermarket strax till vänster om Poseidonion hade dessutom väldigt gott kaffe.

Trevlig semester
Kicki med familj

JuliaAlbin
2007-06-25, 16:03
Tack så mkt för alla tipsen! Skönt att höra att hotellet är okej! Vi ser verkligen framemot våran resa :)

pulta
2007-07-12, 17:38
hejsan! jag har bokat på sama hotel som er och skall åka i juli,augusti och undrar hur ni hade det?kan ni ge några tips om hur hotellet var,stränder och så,ni som varit där så nyss.mvh Carinabye_bye

Tomas L
2007-07-13, 22:56
Vi var på Lefkas 2 veckor i juni och bodde på just Poseidonio. Vi trivdes jättebra och det är promenadavstånd till Nidri även om det är lite otäckt att gå hem på kvällen, smal väg och dålig belysning. Hälsa till killen i receptionen om han jobbar kvar. Från Tomas o Gabriella (hon som sjunger jämt, alltså min dotter på 12 år) Missa inte Porto Katsiki och Egremni beach! Två av de finaste stränderna jag har varit på i Grekland och jag har varit en hel del där. Finns stränder på östra sidan men inget kan jämföras med stränderna på västra sidan! Hyr en scooter och åk dit! Vid strandpromenaden i Nidri finns det massor av båtutflykter att välja bland, vi åkte med Ikaros till Porto Katsiki(vi åkte dit 3 g. med scootern sen) sen till Kefalonia, Ithaka,Meganissi och Scorpio.

Tomasbye_bye

pulta
2007-07-14, 19:49
Hej Tomas!
Tack så Jättemycket för informationen,jag skall verkligen hälsa från er,lovar:).Hade oxå tänkt åka till Kefalonia,är det dyrt och tar det lång tid?jag är ganska sjösjuk:( av mej och det kanske kan bli lite besvärligt.
Har nu noterat strändernas namn du tipsade om och skall besöka dessa.
Har varit på Skiathos och där är man ju van att hitta fina stränder.
MVH Carina och stort Tackklapp_klap