handdator

Visa fullständig version : Skyros


coanma
2007-06-18, 17:45
Noen som skal til Skyros i sommer. Det er nesten ingen som skriver om denneø øy her i forumet. :p:cool:

Iréne
2008-09-20, 12:12
Har inte varit inne på forumet på länge.
Vi var på Skyros i påskas, alltså den svenska påsken tyvärr. Vi missade all glädje och allt roligt som den grekiska innebär.
Vi tog bussen tvärs över Evia från Chalkida och färjan över.
En fin ö utan turister. Nu var vi där i mars så vi hade ön för oss själva.
hyrbilen tog oss runt från norr till söder. Ön var mycket grön och vacker men det räcker med fyra fem dagar för att ha utforskat allt.
Själva "stan" ligger tätt hopklistrat runt castrot men det var lätt att vandra genom de smala gränderna.
Norra delen bjöd på vackra vikar med klart vatten. Den södra delen var torr med hedar och de berömda ponnyhästarna.
Hem flög vi geschwindt direkt till Aten från den lilla flygplatsen.

kari
2010-01-23, 19:58
Vi har lenge ønsket å besøke Skyros og vil veldig gjerne ha noen tips/høre noen erfaringer - kanskje vi reiser dit i september :)

bye_bye Kari

PA
2010-05-10, 10:14
Hej Alla bye_bye

Det var sex (6) år sedan som vi besökte Skyros, men kolla gärna resebrevet Båtluffning i Grekland 2004-07-01--22, ett och annat tips finns nog där som gäller fortfarande.:)

//PA _B-anana

kari
2010-05-10, 14:44
Hej Alla bye_bye
Det var sex (6) år sedan som vi besökte Skyros, men kolla gärna resebrevet Båtluffning i Grekland 2004-07-01--22, ett och annat tips finns nog där som gäller fortfarande.:)//PA _B-anana

Nå har jeg skrevet ut reisebrevet ditt, PA :) Takk!

Vi har innenriksfly Skyros - Athen - Kalamata :)

T i l Skyros har vi tenkt å reise via Evia, men vet ikke helt enda om det blir buss direkte Athen - Kymi, eller båt fra Rafina til Evia.og bruke litt tid på Evia ?
Planen var også evt å besøke Andros noen dager først, men da d e n planen ble lagt trodde vi at vi skulle komme til Tinos i april.., men d e t gjorde vi ikke :confused: - hyggelige "problemer" å tumle med :)

Lissi
2010-05-10, 17:40
Skyros står även på vår ö-önskelista. Det måste väl vara så att man inte VILL ha turister dit i någon större utsträckning eftersom det är så knökigt att ta sig dit. En förbindelse med Skopelos hade varit förträfflig, så som det fanns förr.

Vi väntar med glädje på era erfarenheter Kari.

PA, ert resebrev ska genast läsas.

Lissi

Ankan
2010-05-10, 18:05
Då jag var på Skyros fanns det båtförbindelse med Tinos någon dag/veckan.Är det inte så längre?
Anki

Lissi
2010-05-10, 19:10
Då jag var på Skyros fanns det båtförbindelse med Tinos någon dag/veckan.Är det inte så längre?
Anki

NÄ tyvärrsnyft_dropsnyft_dropsnyft_drop

Lissi- som kanske skulle starta en förbindelse där igen;)

Ankan
2010-05-10, 20:25
Lissi- som kanske skulle starta en förbindelse där igen;)[/quote]

Tycker jag är en utmärkt idé!!! _B-anana
Anki

kari
2010-05-10, 23:08
Skyros står även på vår ö-önskelista.
En förbindelse med Skopelos hade varit förträfflig, så som det fanns förr.

Vi väntar med glädje på era erfarenheter Kari. Lissi

Jeg håper å ha gode erfaringer å dele etter septemberferien, Lissi :)

Når det gjelder forbindelse Skopelos - Skyros så finnes den, så langt jeg har funnet ut hittil, kun indirekte, dvs man må reise Skopelos - Kymi og Kymi- Skyros :)

kari
2010-06-07, 20:26
Nå har jeg skrevet ut reisebrevet ditt, PA :) Takk!

Vi har innenriksfly Skyros - Athen - Kalamata :)

T i l Skyros har vi tenkt å reise via Evia, men vet ikke helt enda om det blir buss direkte Athen - Kymi, eller båt fra Rafina til Evia.og bruke litt tid på Evia ?

Takk for fint reisebrev, PA, mange tips og nyttig info :)

Jeg har gledet meg l e n g e til å reise til Tinos :)
-så lenge at et år fra eller til ikke spiller noen rolle ;) - d e r f o r venter vi med Tinos og kombinerer med Andros i 2011....h å p e r jeg :)

I september kommer vi til å reise Rafina - Evia, jeg hadde håpet å komme direkte til Karystos, men det ser ut som alle ferjer går til Marmari, så får det bli buss eller taxi derfra :)

Har booket Karystos Mare 3 netter ( foreløpig) stedet ser fint ut :)
Og det kan endres uten kostnad, s å om noen har bedre forslag/tips til bosted tar jeg gjerne i mot, vil gjerne ha fin utsikt, til havet, og/eller til trivelig bymiljø :)

Vi tenker også på å evt overnatte i Kymi en natt eller to, er det en trivelig liten by for et kort opphold?

Aktuelle dager for oss å reise Kymi - Skyros vil være søndag eller tirsdag iflg båttidene.

Reiser vi over på søndag blir det ingen overnatting i Kymi, og vi får en snau uke på Skyros.

Reiser vi over til Skyros først tirsdag er alternativet en natt til, dvs fire, i Karystos og en i Kymi, eller å beholde de 3 i Karystos og være 2 netter i Kymi :confused: - da reduseres oppholdet på Skyros så....?

Jeg er "redd" for å ikke få nok tid når jeg nå e n d e l i g skal besøke Skyros - en øy jeg har hatt i tankene veldig lenge:)

Jeg ser av de reisebrevene jeg har lest at ingen har vært veldig mange dager på Skyros, det jeg lurer/undrer på er om dere var "fornøyde" av Skyros etter fhv kort tid, eller o m dere ville ha vært lenger o m dere hadde tid nok?:)

bye_byeKari





PA, eller andre som har besøkt Evia og Skyros