handdator

Visa fullständig version : Perfekta resmålet, finns det på Kreta;-)?


Apelsina
2007-06-18, 13:46
Hej!


Kan någon hjälpa en nybörjare på Kreta, med vart man ska åka? Vi = min man och jag, samt en liten dotter på 9 mån tänkte testa Kreta för första gången men blir alldeles snurriga av alla ställen som finns att välja mellan;).

Vi vill självklart ha bra och lättillgängliga bad med sandstränder och inte för blåsigt/höga vågor. Sedan står naturligtvis bra tavernor (helst utan svenska inkastare och köttbullar på menyn), några mysiga barer men inget hektiskt nattliv och gärna något annat att göra om man inte vill ligga på stranden alla dagar, på önskelistan. Vi kan gärna hyra bil någon/några dagar för att se lite mer av Kreta, men vill som sagt gäna ha det man behöver på nära avstånd i och med att vi har en liten med oss.

Någon som kan ge oss tips?

Tack på förhand!

/A

Malina
2007-06-18, 14:05
Georgiopoli eller Paleochora tror jag skulle passa er utmärkt.

Apelsina
2007-06-18, 15:18
Tack för det Malina! Det lustiga var att när jag försökte navigera mig fram genom Apollos utbud tyckte jag att just Georgiopoli och Paleochora stod ut lite som något som skulle kunna passa oss! Intutionen stämde alltså - alltid kul att veta! Ska kolla upp dessa platser närmare!

Tack för tipset!:)

Stina
2007-06-18, 16:01
Paleochora säger även jag.
Mysig by med vackert läge och många tavernor att välja på.
Lugnt men inte "stendött";).
Vacker natur!

Stinabye_bye

Lopez
2007-06-18, 16:47
Innstämmer med föregående talare:
Paleochora.
Jättemysig by. Borde passa er perfekt.

Lindiz
2007-06-18, 17:18
Vi var i lilla Geo när lilleman var 9 månader. Hade varit där innan också... och har även blivit en sväng därefter...

Liten ort, ingen trafik (nästan), fina tavernor och gigantisk sandstrand. Om det blåser HÖGA vågor (Vilket det faktiskt gör emellanåt) finns det en liten vik där vattnet är bra mycket stilla - ibland nästan för stilla... perfekt så även en liten kan bada trots vågor

Och så ÄLSKAR dom barn! Det gör dom ju förståss överallt i grekland... men vi har trivats jättebra i Geo och kommer säkerligen återvända fler gånger!

Apelsina
2007-06-19, 15:07
Åh tack, det låter jättebra med båda ställena! Verkar vara precis vad vi sökerklapp_klap! Är lite nyfiken på Kreta faktiskt. Är ju ett ställe där så många har varit, men verkar ändå ha mycket att upptäcka.

Tack snälla för svar!!

Joppan
2007-06-25, 22:42
Japp det finns!!!!

G-polis är det perfekta resmålet för er med så små barn, lugnt och supermysigt ställe.

//Joppan (som inte har bokat G-polis i år snyft_drop)