handdator

Visa fullständig version : Söndag 17/6


UlfWiman
2007-06-17, 21:24
Söndag 17/6


God morgon alla. Nu är det rekord ute, 27,1° inne och 29,3° ute blå himmel och inget soldis. Fukten nere på 62 % och inte en fläkt. Jag kanske måste överväga att köra A/C en timma för jag får inget gjort och det är för varmt för att promenera. Om jag skulle verka virrig idag är det beroende på värmen. Mina vänner här och även Lino berättade om det här högtrycket som har parkerat här. Detta är augustiväder, men jag skulle gärna ha lite oktoberväder. I och med att det inte blåser så blir det olidligt. Det blev en tidig men kul kväll igår och helnykter i värmen, däremot lyckades jag få i mig nästan 2 liter vatten. Lätt gissning vad jag gjorde i natt. Jag tog några bilder men jag har en trasig blixt så det blev inte så många som gick att se. De ligger uppladdade under party. Musiken får ni tänka er till. Sångerskan var mycket duktig och även bouzoukispelaren. Alla blev erbjudna en hel grekisk meny igår men jag tog bara sallad och Feta. 28€ för två inklusive en liter vin och billigare för barn. Läste lite om det här med utflykter på ett forum, och jag utnyttjar alltid de lokala med engelskspråkig guide, som många säger halva priset o lite till. En bekant sa att Apollo vill ha 550 kr för Samaria men lokalt kostar det 26€ och är samma utflykt. Nu har jag satt på A/C en stund innan hjärnan flyter bort. Nu börjar det bli svalare ”bara” 25° inne så nu startade hjärnan om igen. Mina grannar kom hemflyende från stranden och bara pustade. De ville att det skulle fläkta lite där nere, men icke sa nicke. För min del får det lov att bli en kvällspromenad istället. Jag måste ju ändå lämna igen filmerna då jag inte har någon DVD som funkar. Vill inte sitta och titta på datorn och kabeln dator/tv har jag slarvat bort. Min barometer har fått frispel den säger i stort sett åska o drivis. Vet inte om det har att göra med fuktigheten för den är nere i 50 % just nu. Nu ska jag gå på promenad så jag laddar innan jag går ut.

Uffe

Lino
2007-06-17, 22:00
Hej, Uffe! Jag lider med dig. Augustiväder är precis rätt uttryck! Sådant väder hade vi där vi befann oss, på Peloponnesos, vid den här tiden förra sommaren, men i månadsskiftet juni-juli kom ett rejält åskväder och vädret slog om och blev behagligt, nästan svalt ibland. Jag håller tummarna för att det rättar till sig i år också.
Lino