Visa fullständig version : angående jobb
Har en liten annorlunda fråga: jag har en vän som bor i aten. Hon skulle vilja jobba här i Sverige under några månader. Jag har sökt överallt men det är svårt, hon har extremt goda kunskaper i engelska också förutom grekiska, men tyvärr ingen svenska. Är det någon som har några ideér?
Masouraki
2007-06-17, 18:22
Var vill hon jobba och med vad?På grekiska restauranger kan hon ju alltid få jobb om inte annat.
Kan det finnas någon möjlighet att få jobb, på firmor som sysslar med import/export till/från Grekland? Tänkte ifall språk-kunskaperna skulle kunna vara till någon hjälp.
Moster :)
resturanger är ju en möjlighet, hon studerar engleska och engelsk littratur historia har jag för mig. Stockholm, Göteborg, ja stor städerna i Sverige.
jag funderade på tolk osv, men eftersom hon ej kan svenska funkar ju inte det
Masouraki
2007-06-18, 14:16
resturanger är ju en möjlighet, hon studerar engleska och engelsk littratur historia har jag för mig. Stockholm, Göteborg, ja stor städerna i Sverige.
jag funderade på tolk osv, men eftersom hon ej kan svenska funkar ju inte det
Om hon vill så finns möjligheten för henne och jobba på restaurang Rhodos i Göteborg.Säg till så ska jag prata med min väninna som har hand om det också.
tackar, jag ska prata med henne om det :-)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.