handdator

Visa fullständig version : Det är så svårt!!??


sarah&filip
2007-06-17, 14:31
Vi ska ut & båtluffa i juli månad.(2 pers) Vi har bestämt oss för att första ön blir Sifnos, men sen står det still ! Vi har nog ändrat öar 1000000 gånger, men vi kan inte bestämma oss.:confused: Vi har varit inne på Paros + Antiparos men efter lite undersökning utav öarna, så känns det inte helt bra. Det man läst om Paros (+naxos) från inslag här på Kalimera, så verkar denna ö vara väldig stressig & en hel del charter. Antiparos verkar jäte fin, men mer som en ö man ligger på stranden hela dagarna. Kom jätte gärna med synpunkter om ni inte alls tycker så!

Vi är ute efter en ö där det finns en del att se & göra, men vi vill ändå ha fina stränder & bad för avkoppling. (Ön får inte vara allt för liten).

Jätte tacksamma för svar!
sarah & Filip

Stina
2007-06-17, 16:24
Syros kanske?
Jag gillar Syros för att den inte är så turistanpassad, mest semestrande greker.
Många fina stränder och orter.
Kini är min favorit.
Ermoupolis är en jättefin grekisk liten "storstad" med ett vackert marmorbelagt torg och många vackra byggnader och ett stort båtvarv i hamnen, inte så vackert men äkta...

Vill ni knappt se några turister alls? Och upptäcka en mycket vacker ö? Då har ni ju Kea:)! Kea är fantastisk men man får klara sig själv och det var skönt tyckte vi.

//Stinabye_bye

sarah&filip
2007-06-17, 16:56
tack Stina......igen :)

Har du varit på Serifos? vad tycker du om den ön?

Sarah

Stina
2007-06-18, 08:20
Har ej varit i land på Serifos, endast passerat på väg mot Sifnos...
Men jag kunde nog gott tänka mig att kliva av båten där en vacker dag, det lilla jag såg, såg trevligt ut..

Mvh. Stinabye_bye