handdator

Visa fullständig version : Lördag 16/6


UlfWiman
2007-06-16, 18:14
Lördag 16/6


Kalimera, simera poli sesti. 25,6° inne och 27,2° ute klockan 09.15. luftfuktigheten är på låga 62 % och inte en fläkt ute. Det har inte blivit något gjort idag, fullständigt hjärnsläpp i värmen ingenting nedskrivet utom en eller annan kommentar på Kalimera. Samtidigt vägrar jag att köra A/C på dagen, bara en kort stund innan jag ska sova. Det enda jag har gjort nytt är en ny tråd i forumet hemelektronik. Jag har fullständigt gett upp om min DVD, så nu på måndag blir det en hemmabioanläggning från Multirama. Valet står mellan Sony och Samsung. Efter köpet hoppas jag bli fri från bekymmer. Tyvärr inte från sladdar och allt vad det innebär. Tänker inte köpa på nätet utan jag ska ha det NU. Det finns totalt trådlösa anläggningar men de är inte i prisklass pensionär. Jag har bett om synpunkter i det forumet så jag hoppas på att få några kommentarer. Idag blir det grekfest och jag skrev till en vän om att jag funderar på att knyta ett snöre i grinden och ta med mig så att jag verkligen hittar hem i natt. Nu klockan 18.30 är det fortfarande 27,6° ute så det blir linne i kväll. Orkar inte ha t-tröja, samt att jag ångrar mina råd till några som kommer hit att ta fleecejacka och långbyxor med sig. Nu är det till och med varmt på kvällen. Jag var ju in en sväng till stan idag för att titta på hemmabio, men jag tröttnade och for hem och läste katalogerna i stället. Jag fick inte ens i mig en liten öl utan lämnade hälften när bussen kom och visade upp sig. Det lär bara bli sallad ikväll och vatten så jag behöver nog inget snöre. För en gångs skull kommer jag att ta kameran med mig och fota lite. Nu blir det dusch och rena kläder samt uppladdning av det hör.

Uffe

Saturday 16/6

Kalimera, simera poli sesti. 25,6° inside and 27,2° out the watch 09.15. humidity is on low 62 % and not a wind out. It have not become something done today, completely brainloss in heat nothing written except a or another comment on Kalimera. Simultaneously refuses I that drive A/C on the day, only a short moment before I shall sleep. It sole I have done new is a new thread in forum hemelektronik. I have completely been giving up if my DVD, so now on monday becomes it a Movie Theatre from Multirama. Choice stands between Sony and Samsung. After the purchase hope I become free from worries. Unfortunately not from cables and all what it means. Think not buy on the net without I shall have it NOW. It exists totally wireless today but they is not in price of a pensioner. I have bite if point of views in it forum so I hope on that get some comments. Today becomes it greekparty and I wrote to a friend if that I wonder on that tie a cord in the gate and take with me so that I indeed finds home in night. Now the watch 18.30 is it still 27,6° out so it becomes linen in evening. Manages not have t-shirt, plus that I regrets my advice to some that comes here that take fleece and long trousers with himself. Now is it to and with warmly on evening. I was why in a turn to city today for that look on Home Theatre, but I resigned and went home and read the directories in place. I got not even in me a little beer without left half when the bus came and showed up himself. It teaches only become lettuce tonight and water so I acquires enough no cord. For once I will take my camera with me and base a little. Now becomes it shower-bath and purify clothes plus uploading of this.

Uffe

Lissi
2007-06-16, 18:34
Nu har NI fått värmen!! Efter veckovis med 25-30 grader så har det idag VRÄKT ner regn i Lund, från tidiga morgonen och även nu kl 18.30. fast det verkar lätta litet framåt kvällen.. 13 grader har termometern visat och det har kännts VÄLDIGT bra idag! Så brukar det verkligen inte låta annars;)

Om någon timme ska vi möta Kalimeror från Kalmar som ska tillbringa kvällen och förnatten hos oss innan de ska vidare med flyg till Samos....


Hoppas det fina vädret fortsätter hos er!! Ha en fin helg!

Lissi

Wardakis
2007-06-16, 20:28
Så sommaren har kommit på allvar nu? Jag klarar inte värmen längre så mitt bästa Kreta är när det är kring 10-15 grader och lätt duggregn! Då trivs jag! När jag orkar gå på marknad, sitta o ta en fika med vänner och bara vara, utan att svetten rinner!

UlfWiman
2007-06-16, 20:49
Instämmer Gunilla men för min gångstil är det bra.

Uffe

nilam
2007-06-16, 21:14
Så sommaren har kommit på allvar nu? Jag klarar inte värmen längre så mitt bästa Kreta är när det är kring 10-15 grader och lätt duggregn! Då trivs jag! När jag orkar gå på marknad, sitta o ta en fika med vänner och bara vara, utan att svetten rinner!

Sådant väder får du inte i augusti hoppas jag;) Jag åker ju ner en dag innan dig så duggregn vill jag inte veta av:eek::)

Malin

Gita
2007-06-16, 21:54
Duggregn och 10 grader på Kreta - nej tack! Det vill vi inte ha när vi kommer ner. Värmen skall mjuka upp våra leder och omsluta oss... kylan får vi nog av härhemma...

Wardakis
2007-06-16, 22:02
Nej i augusti är det sol och bad som gäller, då orkar jag inte med mina härliga promenader i bergen! Malin, jag kommer att bo på Markos, har du tid kan vi ta en fika, hör av dig om du känner för det!
Gunilla