handdator

Visa fullständig version : Hotell Bravo Rafina?


pianilss
2007-06-16, 13:58
Hej!
Har mina funderingar på att övernatta i Rafina, två vuxna och 3 tonåringar. Kommer sent med flyg och får vackert finna mig i att åka ut till övärlden dagen efter. Någon som känner till Hotell Bravo? Hittar inga bilder och undrar därför? Ligger det på gångavstånd från busshållplatsen?
Ngn som vet något pris. Jag antar att det är svårt att hitta ett rum för alla så vi får väl ha två. Sånt som händer när barnen blir stora......
Längtar......9 juli!_B-anana

Lissi
2007-06-16, 14:22
Just Bravo känner jag inte till, vi bodde på Coralli förra året och det låg två andra hotel bredvid ganska nära... Hotellrum är DYRA på dessa hotel..Ni får nog räkna med 60-90 euro per rum!

Det finns en annan tråd här på forumet sen tidigare i vår om just hotel i Rafina...där kanske Du kan få mer tips!

Lissi

Frappe
2007-06-16, 19:32
Hotel Bravo ligger ca 7 km från hamnen i Rafina, just vid stranden Kokkino Limanaki helt underbar! Bussar som skall till Mati eller Nea Makri kan man åka med de passerar just utanför hotellet. Annars taxi. Passerat Bravo X antal ggr ett äldre hotel kan inte vara mer än 20 rum, och om jag förstått rätt bra mycket billigare än andra Hotell i Rafina.

Camilla

pianilss
2007-06-24, 17:41
Ringde till hotell Bravo och fick svaret att " this is no longer a hotel" !Någon som sett ett bättre alternativ i Rafina?
Akut behov! snyft_drop

Lissi
2007-06-24, 17:48
Då är det nog bara att bita i det sura äpplet och bo på Coralli eller Avra(?) lite osäker på namnet....ca 60-70-80 euro natten...Vet ej vad det kostar att bo nära flygplatsen om det är billigare...

Lissi

mkh
2007-06-24, 20:56
Jag har på en hemsida, jag inte får länka till, hittat det här enstjärninga hotellet i en lista. Mer information fanns inte. Det blev aldrig av att vi ringde eftersom vi ändrade oss och bokade inne i Aten istället, så mer vet jag inte.
Rafina

2 Platia North Plastira, Rafina, Greece
Phone: +30 (0) 2 294 023 460

(Hotellt heter alltså Rafina)

/Marianne

pianilss
2007-06-25, 17:48
Usch! Bokade just in oss fem personer i ett rum för den simpla summan av 140 E....utan frukost. Den skulle kosta extra. Men vad gör man? Nu är vi i alla fall på plats alla när det bär av på morgonen! Nästa år ska jag fixa bättre flight tider det är ett som är säkert!
Pia

Frappe
2007-06-27, 20:38
Ringde till hotell Bravo och fick svaret att " this is no longer a hotel" !Någon som sett ett bättre alternativ i Rafina?
Akut behov! snyft_drop

Hm där ser man, måste kolla närmare i helgen!

Camilla

May06
2007-06-28, 10:15
Hejsan
Vi har på midsommarafton kommit tillbaka från 24 dagar i Grekland.
På vinst och förlust så tog vi oss till Rafina, 2 vuxna och 3 tonåringar.
Bokade via internet in oss på Atticka Beach Hotel. Detta visade sig vara toppen.
Vi betalade 153 euro Fick ett dubbelrum och ett dubbelrum med typ alkov med stor våningssäng (riktiga madrasser) Frukostbuffe inkl. med allt.
Tonåringarna trodde de bodde på lyxhotel.
Ringde innan vi for från Paros. De hämtade oss vid båten.
Skulle vara på flygplatsen kl.10.00 på midsommarafton.
De körde oss dit, i samma minibuss eftersom vi inte fick plats i en taxi.
De tog 25 euro för det. Det var det värt. han guidade hela vägen och visade på var maraton gått under os osv. det var ny dubbelfilig väg hela vägen. Vi for vid 9.30 och var där i tid.
Hotellet ligger precis vid havet med liten fin strand. Fin pool och det finns pizza och snabbmat på andra sidan vägen. provade själv pasta carbonara, mycket gott.
Har aldrig spenderat så mycket på boende, men denna gång var det värt var enda euro.