handdator

Visa fullständig version : greklandsnovis


josefin
2007-06-15, 12:41
Hej! Styr kosan mot grekland för första gången i början på juli. valet föll på parga och jag skulle nu gärna vilja veta lite om vad vi inte bör missa. något smultronställe? Dessutom undrar jag lite om hotellet som heter "villa adonis", det var ungerfär det som fanns kvar då vi bokade... :) Det står att hotellet ligger 250m från stranden, och då undrar jag från vilken strand? har jag förstått det rätt att Valtos beach ligger en bit från staden? Samtidigt så står det att hotellet har 0 m till centrum. Tacksam för alla tips och svar...
/josefin

MarieS
2007-06-16, 12:04
Hej Josefin!

Det var ett bra val av resemål. Parga är ett mysigt ställe. Vi skall själva åka dit 25 juni för fjärde gången.
Villa Adonis ligger centralt med närhet till både restauranger och supermarkets. Stranden som det sägs vara 250 meter till är bystranden Krioneri beach. Till Valtos är det lite längre men fortfarande gångavstånd, man kan även välja att ta taxibåt till Valtos. Taxibåtar finns även till ett antal andra stränder i närheten ex. Sarakiniko och Lichnos.

Om ni åker med Apollo så kan jag rekommendera utflykten Hemliga Epirus som ger en liten dos av blandad historia och mytologi. Meteora skall visst också vara en fantastisk utflykt, den har vi dock inte varit på ännu.

Om ni vill äta frukost ute någon gång så rekommenderas Green Bakery å det allra varmaste, nybakat bröd och mycket annat gott. Det ligger inte så långt ifrån Villa Adonis, ni ser det på vänster sida när ni går ner till stan längs vägen.

MVH Marie

Hasse
2007-06-16, 16:31
Meteora skall visst också vara en fantastisk utflykt, den har vi dock inte varit på ännu.

MVH Marie



:D:rolleyes:bye_bye


Hasse :cool: (med ungefär dubbelt så många dagar kvar som ni)

MarieS
2007-06-21, 11:28
Vi får väl se i år......flabb_flabbye_bye

Marie_B-anana

Tobbe S
2007-06-21, 12:30
Hej,

Åker ni till Parga bör ni inte missa Meteora. Det är en 2 dagars tur och bör åkas med guide,naturligtvis kan man ta sig dit sjäv, men man missar mycket.
Vi åkte en guidad tur (2 dagar) efter en rekomendation av Kalimera Janne, och hade också guiden Christina som var fantastisk.
Hon beskrev all historia på ett lättsamt sätt, en mycket bra berättare.
Vill också rekomedera en tur till floden "Styx" som ligger några mil från Parga.

På lördag bär det av till Athen och båtluff i Kykladerna, med första planerat stopp på Amorgos.

_B-anana_B-anana

MVH
Tobbe