handdator

Visa fullständig version : Hemkommen från Rethymnon!


camilla I
2007-06-15, 07:34
Hej allesammans!

Nu är vår resa gjord.. har precis kommit hem från rethymnon Kreta. Har haft en underbar semester med massor av härliga minnen. God mat, trevliga människor, sol bad osv. Behövde inte ens vara orolig för vädret. Vi åkte dit den 7-15 juni och vi har haft kanonhett VARENDA dag. Inga moln inget regn bara stekhet värme, inte ens jag som är soldyrkad orkade vara på stranden mellan 13-15. Det blev därför inte några utflykter, det var helt enkelt alldeles för varmt. Men underbart har vi haft det på alla sätt och vis. Åker gärna dit igen. Är det någon som undrar något om rethymnon så kanske jag kan hjälpa er! Alltid skoj att dela med sig av sina erfarenheter.

Hälsningar

Camilla
camillaide@hotmail.com

martinifk
2007-06-15, 17:05
Vad härligt att ni trivdes :) Det är iofs inte så svårt i Rethymnon :rolleyes:Bara lite nyfiken var ni bodde? Centralt eller utanför själva staden?

camilla I
2007-06-15, 22:27
Hej igen!

Vi bodde på hotell Marilyn, vid alldeles vid stranden, en bit bort från centrum. Ett jättefint lägenhetshotell med jättetrevlig personal..:)

Camilla

martinifk
2007-06-16, 01:20
Hej igen!

Vi bodde på hotell Marilyn, vid alldeles vid stranden, en bit bort från centrum. Ett jättefint lägenhetshotell med jättetrevlig personal..:)

Camilla

Alltid roligt och veta, då man är en stor Rethymnon älskare. :cool:

Athanasia
2007-06-16, 07:45
Också nyss hemkommen från Rethymno,3 härliga veckor,såg ett Kalimeralinne gå förbi på strandpromenad,undrar vem det var,hann inte fram....

camilla I
2007-06-17, 09:29
Hej!

Jag såg också ett svart kalisperalinne susa förbi på strandpromenaden sista kvällen undrade också vem det var :) Kanske såg vi samma kvinna..

Camilla

aake
2007-06-17, 16:23
Efter 14 fina dagar i Rethymnon kom vi hem 10/6. Härligt att träffa gamla bekanta och åter uppleva deras generositet och "värme". Något "Kretaväder" var det inte. Många dagar med hård blåst då t.o.m. stranden var tom och inte den värme man varit van vid sedan många besök. Det spelade ingen roll för oss då vi inte tillbringar all tid på stranden. Träffade också signaturen Anhastasia och hade en trevlig stund på Sveas över en kopp kaffe. Hej förresten!
aake

luzorsus
2007-06-19, 09:37
så retymnon är att rekoemndera? Någon som bott på något av apollos hotell där?

Athanasia
2007-06-19, 09:47
Jag har bott på Marilyn och Melmar,finns ju fler bra hotell Ostria,Steris,Orfeus m.fl...och jag tycker nog att vi hade Kretaväder så bra som nåt under de 3 veckor vi var där(24/5-15/6)Endast 3 dagar vi inte kunde ligga på strand.

martinifk
2007-06-20, 02:23
så retymnon är att rekoemndera? Någon som bott på något av apollos hotell där?

Ja, Rethymnon är att rekommendera!
Och på den andra frågan blir också svaret JA. Vi bodde förra sommaren på hotellet Motakis Village, som ligger i Platanes, utanför Rethymnon. Detta hotell var väldigt bra med allt man kan önska sig. Fin strand nedanför också!

ebba-lotta
2007-09-03, 19:34
Hej
Är oxå ett stort fan av Rethymnon. Jag och min man gifte oss där 1987 och har återvänt ett flertal gånger. I sommras var det så dax för vår dotter att ge sig av på egen hand för första gången. Hon bokade på hotel Theo med Apollo och det så fint ut och perfekt läge längs strand promenaden. Dessvärre blev inte resa helt vad hon förväntat sig. Hon och hennes väninna belv väldigt illa bemötta av personalen på hotellet. Dom blev tom bestulna inne på rummet. Inga tecken på att någon brutit sig in så man kan ju undra.__D När min dotter omtalade vad som hänt blev hotell chefen/receptionisten hotfull och mycket otrevlig.:( Han hade även varit mycket otrevlig mot ett annat par flickor. Dessa tjejjer hade haft problem med altandörren som inte gick att låsa o det var inte hans problem tyckte han så småtjejjerna had fått sova med olåst dörr. Så trist när sånt händer och i synnerhet ungdommar. Så jag vill varna för Theo med apollo. iallafall om man är unga tjejjer.
Är själv på väg ner för vilken gång i ordningen vet jag inte. Ska bo på Lekoniko sand. Är det bra? Brukar bo på Ilios men det blev inte så nu.
flabb_flab
ebba-lotta

MonkanS
2007-09-03, 19:56
Rethymnon och Ilios.. det väcker en del minnen. Har bott på det hotellet några ggr. Första gången var när det var alldeles nybyggt. Jag var tvungen att se efter när det var.. 1988. Då låg det helt fritt. Nu är det inbyggt mellan större komplex. Det var innan den stora turistboomen där. Riktigt genuint faktiskt. Sedan såg man för vart år hur hotellen blev fler och fler. Hur stranden utvidgades alltmer. Den "riktiga" stranden är ju precis nedanför Ilios. Långgrunt till tusen. Eller som grekerna sa själva där. Man kan gå nästan ända till Pireus. Detta året var jag i Platanias utanför Chania. Det blev endast en kort visit till Rethymnon och Arkeologiska museet under besöket till Knossos. Hann lite snabbt med att återse Restaurang Agrimia som var vår stamkrog där under våra besök.
Risken är stor att nästa Kretaresa går till... Rethymnon.. Ang_elx

martinifk
2007-09-03, 22:42
Risken är stor att nästa Kretaresa går till... Rethymnon.. Ang_elx

Chansen menar du ;)

Eva L
2007-09-04, 06:49
så retymnon är att rekoemndera?

Beror på vad du gillar? Du får berätta lite om dina önskemål och förväntningar så är det lättare att svara.

Eva

ovett
2008-08-25, 19:25
Rethymnon och Ilios.. det väcker en del minnen. Har bott på det hotellet några ggr. Första gången var när det var alldeles nybyggt. Jag var tvungen att se efter när det var.. 1988. Då låg det helt fritt. Nu är det inbyggt mellan större komplex. Det var innan den stora turistboomen där. Riktigt genuint faktiskt. Sedan såg man för vart år hur hotellen blev fler och fler. Hur stranden utvidgades alltmer. Den "riktiga" stranden är ju precis nedanför Ilios. Långgrunt till tusen. Eller som grekerna sa själva där. Man kan gå nästan ända till Pireus. Detta året var jag i Platanias utanför Chania. Det blev endast en kort visit till Rethymnon och Arkeologiska museet under besöket till Knossos. Hann lite snabbt med att återse Restaurang Agrimia som var vår stamkrog där under våra besök.
Risken är stor att nästa Kretaresa går till... Rethymnon.. Ang_elx

Kan bara hålla med (Jag = Monkans särbo) Det var helt underbart där och varför bada i pool när Medelhavet finns alldeles utanför :p
Och så fick vi ju uppleva en mindre jordbävning också. Det var precis i samma veva som det bävade rejält på Rhodos...:eek:
Jag har nu varit på Kreta två gånger tillsammans med MonkanS och jag är HELFRÄLST på Kreta och förhoppningsvis blir det resa dit 2009 också klapp_klap

inkfish
2008-08-26, 00:13
Tråden är mer än ett år gammal, därför låser jag den och hänvisar till färskare trådar om Kreta.

inkfish/moderator