handdator

Visa fullständig version : Hemma från Thassos


Totti
2007-06-14, 23:38
Så har man kommit hem efter två underbara och oförglömliga veckor på Thassos. Jag längtar redan tillbaka!
Jag åkte med min sambo och hans två tvillingdöttrar (16 år) och vi bodde På Hotell Rachoni Bay i Skala Rachoni. Vill man , som vi, ha lug och ro och bara koppla av och rå om varandra är detta ett hotell jag verkligen rekommenderar. Det enda negativa jag kan säga är att det är mycket växtlighet i vattnet så är man rädd för var (och på vad) man sätter fötterna är ett par badskor att rekommendera ;-)
Annars skulle jag rekommendera någonstans på ostkusten vid Panagia eller Paradise beach. Panagia för den härligt pittoreska byn och närheten till Golden beach. Vid Paradise beach just för strandens skull. En liten bit av paradiset är just vad det är.
Jag har förstått att ön är känd för sina oväder och jag kan instämma om att oväder kan förekomma och det kanske inte är vad man förväntar sig på sin solsemester. Men det är magnifikt! Vi var där de första 2 veckorna i juni och hade 2 och en halv dagars dåligt väder, resten var kanon! Åsk och regnvädret dök upp helt oväntat efter 1 vecka och jag måste medge att det blev lite långtråkigt att sitta på hotellet men hur som helst går det inte att förneka att även ovädret var en upplevelse utöver det vanliga. Precis som hela ön i sig...
/Totti, Glada Hudik

eija
2007-06-15, 09:49
Hej!
Fint att ni trivdes bra på Thassos. Jag har rest där otaliga gånger under nästan tjugo år, oftast i början av juni och på den tiden har jag haft oväder bara några gånger, åtminstone så att jag kom ihåg. En av mina bästa upplevelser hade jag i Theologos bergby när jag satt ett par timmar på gården i mörkret och tittade på himlen med blänkande blixtar, allt var alldeles tyst. Åskvädret var då långt borta i Kavala.
I dag syns väderleksrapporten lova sol och temp. 30 grad på Thassos :)

Ha en bra vecka (och LITE längtan tillbaka)!!

Eija