handdator

Visa fullständig version : Musiktavernan Pelagos....


Sidor : [1] 2

Mikke
2005-02-20, 02:51
Hej!
Det verkar som Pelagos skramlar igång i år igen....:-) Den förra kocken som är brorsa till Florios, grabben med mustasch som lirar sån sagolik bouzouki, har visst fixat till en egen kafeneion i Pigadia, alltså måste det skaffas fram en annan kock, vilket verkar ha lyckats, enligt ryktet.....:)
Naturligtvis kommer den numera beryktade Kalimera-boken att finnas tillgänglig där, för den som vill signera och/eller kommentera.När jag räknade sist, vid mitten av oktober när Pelagos stängdes, så var det ca 40 pers som skrivit.Tack alla ni som kom dit, diggade, käkade och skrev!!
Vad anbelangar den/de framtida musik-cd som de flesta önskar att bröderna Panaretos+Florios skulle göra, så har jag i skrivande stund inte en susning om de kommit till skott.....Men naturligtvis kommer jag att tjata på om detta....och skriva här hur det går, naturligtvis!
Projekt i april blir att gjuta golv i den lilla utbyggnad som finns bakom tavernan, där vi fann en igelkottsmamma med barn i oktober förra året. Sen ska vi sätta in en dörr, sen kan det lagras öl, vin och ouzo där.Diverse hyllor har kommit upp samt nya lampor.Det finns också lite plats på taket, så kanske vi sätter upp några bord där för de som vill svärma i fred......:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

ciakoohler
2005-02-20, 05:47
Ja då gäller det bara att ta sig dit då.Ska väl fixa sig på nåt vis:)

karinafp
2005-02-20, 10:18
Den förra kocken som är brorsa till Florios, grabben med mustasch som lirar sån sagolik bouzouki, har visst fixat till en egen kafeneion i Pigadia

Jaha, det betyder att vi måste gå någon annanstans för att få smaka hans fantastiska svamp! Erika har längtat efter den hela året! :p Du måste ta reda på vart han tagit vägen!

Och så får vi hoppas på att den nye kocken på Pelagos är minst lika bra, eftersom vi lär äta där ett flertal gånger under semestern... ;)

Karin
144 dagar kvar

Mikke
2005-02-20, 14:02
Hej!
Jag ska kolla upp detta med eventuell, framtida svampförtäring.......:)Fjärran vore det mej att förmena våra galanta grekresande gourmander goda grytor......
Kanske kan receptet ifråga överbringas till den "nye" kocken på Pelagos.?...skall göra direktionen uppmärksam på denna önskan vid tillfälle.
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-02-20, 15:51
Hej!
Jag ska kolla upp detta med eventuell, framtida svampförtäring.......:)Fjärran vore det mej att förmena våra galanta grekresande gourmander goda grytor......
Kanske kan receptet ifråga överbringas till den "nye" kocken på Pelagos.?...skall göra direktionen uppmärksam på denna önskan vid tillfälle.
Mvh,
Mikke
(KfK)

Rätten i fråga hette på menyn "Fillet with mushrooms sauté" och var den appselut dyraste de hade! ;) Men det var den värd, för svampen var helt enkelt gudomlig! Tyvärr upptäckte vi den inte förrän sista kvällen vi var där... :(

Karin

Mikke
2005-02-23, 21:15
Hej!
Senaste rapytten från Pelagos meddelar att kvalificerad karpatisk kock krokad......Undertecknad spelade en marginell roll per mail och telefon......:)
Vid förfrågan om den lukulliska svamprätten Karin beskrev så panegyriskt härovan, så sa Xroni att den nyligen infångade kocken var bättre....(men så ska dom väl säga,va, grabbarna i köket?) Vi får väl se och smaka i april....
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-02-23, 21:39
Vid förfrågan om den lukulliska svamprätten Karin beskrev så panegyriskt härovan, så sa Xroni att den nyligen infångade kocken var bättre...

Tillåt mig småtvivla, man är väl inte kannibal, heller!!! ;)

Karin

Mikke
2005-02-23, 21:54
Tillåt mig småtvivla, man är väl inte kannibal, heller!!! ;)

Karin

Ehhhh.....:)
Syftningsfel.......mittåt......
Bra und schnell retur, Karin.....hahahahaha......:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Mikke
2005-02-25, 12:56
Hej!
Nu har jag fixat billetterna via Internet! Flyger till Rhodos från Landvetter den 24:e april och som vanligt VÄLDIGT tidigt, 06.00......Vilket naturligtvis gör att man får övernatta på flygplatsen.....Sen checkar man in några timmar tidigare, d.v.s vid 4-snåret....Sova får man väl göra på planet....:)
Ringde till Karpathos idag .Ett rykte förmäler att grabbarna samlats och lixxom börjat känna lite på låtarna till en eventuell Pelagos-cd.......Det låter lovande....vi får se hur det går!
En nerräknare ska jag också ha, det är trevligt att kolla då och då.
Mvh,
Mikke
(KfK)

Mikke
2005-03-20, 16:18
Hej!
Har inte fått tag i ny biljett Landvetter-Rhodos 24 april, men ska ta tag i detta imorrn.Ringde ner till Karpathos idag och fick höra att den av flera Kalimister uppskattade sångaren Vassilis kommer att sjunga på Pelagos, enligt Xroni.Just nu därnere, plus 20 och sol.....:) Dom börjar så smått att förbereda säsongen och är som vanligt förväntansfulla......
Mvh,
Mikke
(KfK)

Riitta
2005-03-20, 17:10
Barnbarnets kommentar var att vi åker till Karpathos i stälet för Kalymnos:) Icke gör vi det den här sommaren, men nästa sommar kan inte mycket hindra oss:)

Riitta

karinafp
2005-03-20, 17:14
Ack ja... Vasilis har jag inlagd bland mina skrivbordsbilder på datorn, så honom ser jag med jämna mellanrum... ;) Å, vad vi ser fram emot att få träffa dem igen!!! :cool:

Karin
116 dagar kvar...

Nora
2005-03-20, 22:17
For oss er det 83 dager til avreise. Tiden kan ikke gå fort nok. Karpathos har gjort noe med meg, jeg klarer ikke å la være å tenke på det, savner det hver eneste dag. Men nå går det framover! Da vi bestilte turen, var det over 200 dager til avreise, så nå er det jo bare en liten stund... Pelagos har jeg faktisk ikke vært på, må sjekke det ut i sommer. Vi skal reise sammen med noen som aldri har vært på Karpathos før, det blir spennende å se om de faller like mye for øyen som vi har gjort. De har ganske store forventninger... Ikke rart, etter alle gode ord som jeg har sagt. Får håpe det står til forventningene...

Nora

Ingrid
2005-03-21, 19:28
Dere er såååå heldige som drar til Karpathos i år, ikke sikkert jeg kommer avgårde. Snufs...:( Men skal prøve å få det til. Håper at Mikke snart skriver i forumet at Pelagos-CD'en er ferdig! Vi hadde en hyggelig kveld der høsten 2004 (Mikke var der oxo) med deilig mat, herlig musikk og syrtaki-dans. En fantastisk stemning. :)

karinafp
2005-03-21, 19:52
Pelagos har jeg faktisk ikke vært på, må sjekke det ut i sommer.

Då får du inte glömma att fråga efter Kalimeraboken! ;) Det är en speciell gästbok, där vi Kalimister (som Mikke har döpt oss till) bland annat skriver hälsningar i. Oj, vad det ska bli roligt att få läsa den i sommar, och se hur många som har skrivit i den sedan vi gjorde våra inlägg! :D

Strax efter åtta på kvällen börjar musiken, och sedan håller de på till frampå småtimmarna, har jag hört sägas... själva har vi aldrig orkat stanna kvar så länge. ;)

Karin
som längtar...

Riitta
2005-03-21, 21:06
Karin! Orkar inte du vara uppe fram till fem på morgonen:D Då måste jag sett fel på klockan. Inte såg du så trött ut heller:D

Riitta

karinafp
2005-03-21, 22:03
Nej, men då var jag ju med Antonis!!! ;) :o :p :D Då kan man ju inte slösa bort tid på att sova! Ska han nu göra militärtjänstgöring, så lär han inte kunna ge några konserter nästkommande vinter...:( så det kanske inte blir någon mer natt med honom... suck... ;)

Fast när vi är på semester är det ju främst familjens herrar som vill hem och i säng. :D

Karin

Mikke
2005-04-01, 13:37
Hej!
Ringde Xroni idag, och enligt en brusig telefonledning tyckte jag mig uppfatta att Pelagos-cd:n är färdig.......:) Detta låter nästan för bra för att vara sant, men men....Jag kollar naturligtvis upp detta efterlängtade fenomen och håller er informerade....;)
Vi hörs!
Mikke
(KfK)

ciakoohler
2005-04-01, 14:14
OOOOH vad kul.Den skivan MÅSTE jag ha

Riitta
2005-04-01, 15:57
:D :D :D och fem hoppgubbar till:D

Våga inte komma hem från Karpatos utan den skivan, Mikke:)
Undrar om Vasilis sjunger på den också.Vill Matilda också veta:)
Du får fråga hur mycket skivan kostar så jag skickar pengar med dig.
Det kanske blir riktigt lönsam affär:) för dom alltså:)

Riitta

Mikke
2005-04-01, 17:18
:D :D :D och fem hoppgubbar till:D

Våga inte komma hem från Karpatos utan den skivan, Mikke:)
Undrar om Vasilis sjunger på den också.Vill Matilda också veta:)
Du får fråga hur mycket skivan kostar så jag skickar pengar med dig.
Det kanske blir riktigt lönsam affär:) för dom alltså:)

Riitta

Hejhej!!
Naturligtvis törs jag abbesolut I*N*T*E komma hem utan en J*E*T*T*E*S*T*O*R pakke såna cd......Här gäller det att veta vikken sida brödet är smörat.......hihi....:) Hoppas nu bara att dom numrerat och signerat den ......men det får väl orne sig......Om Vasilis sjunger har jag ingen aning om, fast det tror jag inte......men kan ha fel, förstås.......
Trevlig helg,
Mikke
(KfK)

Riitta
2005-04-01, 17:29
Det blir så bra med Xronis, Florios och Mimis sång:)

Riitta

Mikke
2005-04-03, 14:45
Hej!
Språkade med Mimis och hans fru Connie idag, söndag. Grabbarna hade visst varit väldigt flitiga och varit och lirat hos Mimis&Connie mest vareviga dag......Det ska bli spännande att höra på.....Skivan skulle visst vara klar tills jag kommer,sa Mimis.Omslaget är visst klart, Connies brolla i Holland har gjort det så det mesta verkar färdigt.....;) Vi får väl hoppas att detta blir nr 1 i en lååång serie av skivor....:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Mikke
2005-04-12, 23:08
Tjena!!
Finns det nån som vet hur man murar på Kalimera?? Det skall gjutas ett litet golv bakom Pelagos, i det lilla, lilla (1,5x3?)rummet vid toaletterna......Cement finns, sen ska den blandas med sand.Innan dess ska man visst lägga ut armeringsjärn, men vikka rutor ungefär?? 15cm?? Hur tjock sula....?? Det ska stå vin och pilsner där....:) Högst sannolikt blir det jag som ska göra´t......
Alla tips tas emot tacksamt.....
Mikke

PO
2005-04-12, 23:33
Men gör en grov skiss och knalla i väg till Kallsta byggmarknad och låt lämplig verkmästare förklara kraven. De nordiska kraven på fuktisolering mm kan du sen troligen dumpa.

//PO

Mikke
2005-04-13, 00:50
PO!!
Takk för inputt......
Bra idé!! Ska kolla med ingenjörs-fölket på Univärschitetet åg.....:)
Kanske det rent av finns nån gör-det-själv-bok som man kan smuggla med sig och smygläsa på öa....
Mikke
(KfK)

Mikke
2005-04-25, 20:47
Hej!
Enligt uppgift drar Pelagos igang tisdag naesta vecka.....Hur det aer med cd:n har jag inte vagat fraga aen......:)
Mvh,
Mikke

Riitta
2005-04-26, 07:13
Hej!
Enligt uppgift drar Pelagos igang tisdag naesta vecka.....Hur det aer med cd:n har jag inte vagat fraga aen......:)
Mvh,
Mikke

Glöm inte och plocka fram Kalimeraboken:) Du får ju skriva först i den i år:)

Riitta

Ivi
2005-04-26, 19:28
Glöm inte och plocka fram Kalimeraboken:) Du får ju skriva först i den i år:)

Riitta

Och tänk att vi kanske kommer "som god tvåa" om allt går enligt planerna :).
Nu "plågas" kollegorna på jobbet med grekisk musik för fullt, de är inte LITE avundsjuka precis...

/Ivi
-med ordentlig resfeber nu ;)

Riitta
2005-04-26, 19:53
Ni har en stor schans att komma på andra plats:)

Riitta

Mikke
2005-04-26, 23:18
Hej!Tisdag naesta vecka drar det igang pa Pelagos, sa Manoli som haemtade mig vid flygplatsen.Sen for vi till Pelagos daer hans fruga Irini var i full gang med att gora ren de stora rutorna......Idag sa Mimis att cd:n finns i levande livet, fast jag har inte sett eller hort den aenn......Men det kommer!!! Nu ska jag lulla hem i den svarta natten, fast jag har en lysdiodlampa som sitter pa armen i ett band......Vi hors!!Mikke

Mikke
2005-05-08, 21:10
Hej! Startdagen for Pelagos blev framflyttad till nu peau onsdag.Vi har grejat en del, bl.a har jag hyvlat och slipat av det gamla malade tra-racket som loper parallellt med vaegen.Det var fult och brunt, men nu aer det traefaergat och inoljat ca 9 ggr.Idag puttade vi ner ett gammalt flaekthus fran taket pa Pelagos, det var skoj da sjaelva nedslagsplatsen inte var sa stor, utan kanske bara ett par meter.....Det small bra naer den stora kuben kom nerdansande, visst aer det upp-piggande med dylika aktiviteter??? Har oxo traeffat den "nya" kocken som verkar vaeldigt trevlig och erfaren.Han har visst varit kock pa on forut.Imorrn ska vi fixa en stege och greja med koksflaekten sa den funkar och en dorr till det lilla forradsrummet pa baksidan.Det bidde inget cementgolv denna gang, utan vi vaentar till september, sa det ligger ett temporaert traegolv tillls vidare.
Mvh,
Mikke

karinafp
2005-05-08, 22:04
Har oxo traeffat den "nya" kocken som verkar vaeldigt trevlig och erfaren.Han har visst varit kock pa on forut.

Vet du var? Och vart har den "gamle" kocken tagit vägen? Och hur var det med de målade stenarna längs vägen mot flygplatsen?

Karin
full av frågor

Mikke
2005-05-09, 20:59
Hej! Han var visst kock peau Mediterranian House forut, sen i Tyskland i fyra ar.....Den "gamle" kocken, d.v.s Florios brorsa, ska visst oppna eget i stan.Har inte haft tid att kolla, men nu blir det nog inte sa mycket mer jobb, fast osvuret aer vael baest, haha......Full gas pa Pelagos idag, pafyllning av forrad, staedning, byte af kox-flaekt pa taket, etc.......Aterkommer om de malade stenarna, har fatt reda peau vem som gjort det, men glomt......
Hare bra!! Mikke

Mikke
2005-05-10, 15:39
Hej!!
Den beramade Pelagos-cd:n kommer INTE att forsaeljas, p.g.a copyright-haensyn......Tyvaerr, far man vael saega, men det visade sig att en del av sangerna inte var fria att anvaendas, sa grabbarna vill inte riskera att bli lagsokta for detta, da det har blivit tuffare da det finns folk som bara jobbar med att lagsoka pirat-forsaeljning av yngre musik......Nat liknande har vi i Sverige, jag tror att 50 ar aer en graens hos oss.......
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-05-10, 17:51
Hej!!
Den beramade Pelagos-cd:n kommer INTE att forsaeljas, p.g.a copyright-haensyn......Tyvaerr, far man vael saega, men det visade sig att en del av sangerna inte var fria att anvaendas, sa grabbarna vill inte riskera att bli lagsokta for detta, da det har blivit tuffare da det finns folk som bara jobbar med att lagsoka pirat-forsaeljning av yngre musik......Nat liknande har vi i Sverige, jag tror att 50 ar aer en graens hos oss.......


Jo, visst har vi det i Sverige - och i den övriga världen också - men det är ju inte värre än att man kontaktar rättsinnehavaren och ber om lov, alt. betalar en summa för att få använda sången! Så gör ju alla artister som använder andras material, det är helt normalt. Man behöver inte alls vara pirat...

Karin
både sångare och låtskrivare... ;)

Riitta
2005-05-10, 19:10
Hej!!
Den beramade Pelagos-cd:n kommer INTE att forsaeljas, p.g.a copyright-haensyn......Tyvaerr, far man vael saega, men det visade sig att en del av sangerna inte var fria att anvaendas, sa grabbarna vill inte riskera att bli lagsokta for detta, da det har blivit tuffare da det finns folk som bara jobbar med att lagsoka pirat-forsaeljning av yngre musik......Nat liknande har vi i Sverige, jag tror att 50 ar aer en graens hos oss.......
Mvh,
Mikke
(KfK)

Nej men nu blir man ju väldigt besviken:( Hade sett fram emot och kunna njuta av Pelagos musik här hemma:o
Får väl vänta tills nästa sommar och lyssna på riktigt:o

Riitta

Mikke
2005-05-10, 22:01
Hej!
Jo visst var det lite lessamt att det bidde som det bidde, men men.....lyssna pa den cd:n tror jag nog gar vad det lider.........man kanske kunde be nan med gott om plats att laegga ut den som ljudfiler....vad vet jag....:)Vi far vael se hur det blir.....musik aer ju graenslos som man saeger.....Nu kommer Vasilis in genom dorren soeau nu far jag vael ta och skriva direkt till Rittas inbox....
Mvh,
Mikke

Riitta
2005-05-10, 22:11
Hej!
Jo visst var det lite lessamt att det bidde som det bidde, men men.....lyssna pa den cd:n tror jag nog gar vad det lider.........man kanske kunde be nan med gott om plats att laegga ut den som ljudfiler....vad vet jag....:)Vi far vael se hur det blir.....musik aer ju graenslos som man saeger.....Nu kommer Vasilis in genom dorren soeau nu far jag vael ta och skriva direkt till Rittas inbox....
Mvh,
Mikke

Hälsa Vasilis jättemycket och önska lycka till i morgon på premiären från oss alla
här hemma:D

Riitta

Mikke
2005-05-10, 22:24
KollarininboxRiitta....:)

Mikke
2005-05-12, 15:48
Hej!
Pelagos premiaer-kvaell gick alldeles lysande, med tanke peau datum.Kvaellen var ljum och vindarna vilade, samt att man sag Rhodos kontur fran stan, det var forsta gangen for mig!! Hursomhelst kom det en salig blandning av greker och turister, ca 70-80 pers ungefaer.Den nye kocken, Marinos, som forresten bor alldeles bakom Pelagos, verkar ha hog standard, och t.ex Ivi med saellskap prisade maten....detta lovar gott bade for gommar och framtid.....:) Jag var kvar till naestan sista minut, dock bidde det inte seau sent som vanligt, ety det var en onsdag.Xroni och Mimis och Vasilis sjong och Florios spelade.I pausen fick vi hora deras cd med rostpalaegg och bas, den var riktigt bra!!I kvaell ska visst personalen fa pa sig Pelagos-trojor, igar var det bara Elias som hade peau sig sin.Ska forsoka fa till ett gruppkort med alla inblandade, om det nu aer mojligt....
Vi hors! Mikke

Riitta
2005-05-14, 18:01
Undrar om Mikke har bestämt sig och stanna på Karpathos:)
Inga livstecken på flera dagar och i morgon skall han hämtas på Landvetter.
Får väl se om han är med planet:D

Riitta

Mikke
2005-05-17, 21:37
Hej!
I korthet så försökte jag ta färjan till Rhodos lördag 14:e maj klockan 16.00, men inte f***n kom det nån färja vid utsatt tid, för den hade visst fått en ny ö att lägga till vid på rutten, nämligen Santorini och skulle visst komma 18.30 istället........Följdaktligen ankommer den Rhodos vid 24-tiden i bästa fall, så det var "bara" att byta båtbillett mot flyg-dito.
Planet gick 19.30 och jag hade tur att få lift till Karpathos flygplats med ett engelskt par som skulle hem.Vi landade på Rhodos strax efter 20.00 och tog en bulle till stan, där jag lämnade engelsmannen med kvinna på en restaurang i Gamla Stan.
Knatade sen upp till Mango och la av ryggan och sen en kort runda för att hälsa på gamla bekanta.Efter denna trevliga promenad gick jag tillbaka till det engelska paret, som sen bullade sig iväg till flygplatsen, ety deras plan hem till Albion gick vid 2-tiden.
Mitt MyTravelAirPlane avgick mot GBG endast 40 minuter försenat, men vi tog nog in tio minuter på hemvägen.

Det var grant och grönt när vi sänkte oss ner över Göteborgstrakten och Landvetter är en trevlig och ngt mer kompakt flygplats än Arlanda som jag gärna återvänder till!
Att sen bli hämtad av Riitta & Leif var väldigt komfortabelt och dito ovant, men uppskattat! Den bilen som jag lånat startade fint och när vi sen bonkat upp det låsbara tanklocket och fått i lite bensin så gick allt fint hem till Karlstad genom ett glest och söndagsmörkt Sverige.....

Dock stannade jag inte och letade efter det termos-lock/kopp som jag händelsevis glömde (full av kaffe) på biltaket vid nerresan.....:)
Mvh,
Mikke
(KfK)
Mvh,
Mikke

Mikke
2005-05-29, 19:39
Hej!
Ringde ner till Pelagos idag, Xroni berättade att det är mycket folk där om kvällarna, att den nye kocken Marinos funkar allt bättre, samt att Pelagos-cd:n försäljes å tavernan......det var en trevlig överraskning...., Sen har Kalimera-Janne med fru varit där flera gånger.....
Fint väder, +27 och sol, bättre kan det väl inte bli, va??
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-05-29, 20:31
Pelagos-cd:n försäljes å tavernan......det var en trevlig överraskning....,

Ja, det låter riktigt hoppingivande. Bara de inte tar slut innan vi hinner ner! ;)
Hälsa Xroni från oss nästa gång! Vi kommer snart! Om 46 dagar och 11 timmar, för att vara exakt... :cool:

Karin
med svårtartad abstinens!

kari
2005-05-29, 22:26
Hej!
Ringde ner till Pelagos idag, Xroni berättade att det är mycket folk där om kvällarna, att den nye kocken Marinos funkar allt bättre,
Mvh,
Mikke
(KfK)

Det var godt å høre, Mikke :)

- så slipper vi å velge mellom god musikk og god mat, som vi fikk tilbakemelding om fra noen som hadde spist på Pelagos i vår -
men kan få begge deler på Pelagos likevel klapp_klap

:) Kari

Mikke
2005-05-30, 00:58
Hej!
Marinos(kocken) är en härrrlig typ,kal som en biljardboll, ganska stor, snakkar med stor inlevelse en del språk, bl.a lite "nordiska"...,etc.....:)
En livad lax, ni får försöka locka ut honom ur köket framåt tolvtiden, samt hälsa från mej.
Mvh,
Mikke
(Elton)

Aase
2005-06-02, 19:40
Nä nu är jag så sugen på att komma iväg så det är inte klokt. Vi har fortfarande lite drygt tre veckor kvar innan vi får sätta oss på planet. Först blir det Symi ett par dagar för att hälsa på vänner men sen, då, DÅ! SKALL vi till Karpathos för första gången.
Vi skall dessutom besöka alla dessa mysiga ställen som ni beskriver här på forumet, bl. a. Pelagos.
Oj! vad det skall bli spännande.

Åse

Mikke
2005-06-02, 21:36
.......yep, jag tror jag börjar förstå....:)
Som vädret är i Sverige just nu så börjar jag allvarligt fundera på om jag ska tidigarelägga mina resterande sex Karpathosvekker som jag brukar ta i september.....
Mvh,
Mikke
(som drullar runt i vinterjakka....i juni......snyft....:(

kari
2005-06-02, 22:44
ska tidigarelägga mina resterande sex Karpathosvekker som jag brukar ta i september.....
Mvh,
Mikke



Hei Mikke bye_bye
Jeg tror i alle fall du kan ta ca 2 av de ukene tidligere ;)
- eller hvor lang ER en Karpathosuke egentlig :confused: :confused: :confused:

:) Kari
- som har planlagt å ta EN uke på Karpathos i september

Mikke
2005-06-02, 23:34
Hej Kari!
Som statsanställd över fyrtio:) erhåller jag sju veckors semester(yea,yea)....
Sen jobbar jag in två vekker till under året, summa nio.....
Dessa har jag de senaste åren tillbringat på Karpathos.....
Så ere...å så kanske det blir , vem vet....:)
Å just nu känns det som man skulle sticka dit tidigare......å visst känns Karpathosvekkorna kortare!!
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-06-03, 07:27
[QUOTE=Mikke]å visst känns Karpathosvekkorna kortare!!
[QUOTE]

Aha! Det är därför du lyckas klämma in hela sex stycken under september! ;) Själv har jag aldrig lyckats få in fler än fyra veckor i en månad, men så är jag inte statsanställd heller...:rolleyes:

Karin

PO
2005-06-03, 10:13
[QUOTE=Mikke]å visst känns Karpathosvekkorna kortare!!
[QUOTE]

Aha! Det är därför du lyckas klämma in hela sex stycken under september! ;) Själv har jag aldrig lyckats få in fler än fyra veckor i en månad, men så är jag inte statsanställd heller...:rolleyes:

Karin

Alltså så her rekna jag på mitt förra jåbb, å de é mengdlära från schuttitale
och ganska så egsakt..

Mikke jobbar in två Karpathosveckor (KV) om året och enligt Karpathos andra sats är summan av kvadraten på semesterveckorna (SV) plus KV lika med roten ur September (9) multiplicerat med två.
SV=sqrt(4)+(KV)=sqrt(9)*2
2+2=3*2
4=6 !
Vilket skulle bevisas.

Så mukkante me oss stassanstellda va! :cool:

//PO

Mikke
2005-06-03, 12:03
[QUOTE=karinafp][QUOTE=Mikke]å visst känns Karpathosvekkorna kortare!!


Alltså så her rekna jag på mitt förra jåbb, å de é mengdlära från schuttitale
och ganska så egsakt..

Mikke jobbar in två Karpathosveckor (KV) om året och enligt Karpathos andra sats är summan av kvadraten på semesterveckorna (SV) plus KV lika med roten ur September (9) multiplicerat med två.
SV=sqrt(4)+(KV)=sqrt(9)*2
2+2=3*2
4=6 !
Vilket skulle bevisas.

Så mukkante me oss stassanstellda va! :cool:

//PO

Quod Erat Demonstrandum....:)
Suvverent reknat, PO!!
Lyzande!!
Mhv,
Mikke
(KfK)

Janérik
2005-06-03, 16:21
Alltså så her rekna jag på mitt förra jåbb, å de é mengdlära från schuttitale
och ganska så egsakt..

Mikke jobbar in två Karpathosveckor (KV) om året och enligt Karpathos andra sats är summan av kvadraten på semesterveckorna (SV) plus KV lika med roten ur September (9) multiplicerat med två.
SV=sqrt(4)+(KV)=sqrt(9)*2
2+2=3*2
4=6 !
Vilket skulle bevisas.

Så mukkante me oss stassanstellda va! :cool:

//PO

Och så funderar de varför inte skattepengarna räcker till för alla statsanställda :eek:

Mvh Janérik (som egentligen bara är en avundsjuk företagare)

PO
2005-06-03, 17:57
Mvh Janérik (som egentligen bara är en avundsjuk företagare) Eyyy mannen! Jag respekterar din moms!
I Södertälje vi har slut på moms.
Men två bästa tavernor.
Hur Du vill byta?

//PO ;)

Mikke
2005-06-05, 00:34
...???....Please elaborate, PO.....:)
Mikke

PO
2005-06-05, 11:37
Jo det var tänkt som ett försök att återge Södertäljedialekten i konkurens med Kallsta & Ume. Det är svårt att få till rätta stuket, men det ska låta som en 'upphetsad arab' ungefär. Åsså nå´n långsökt gliring om den moms som Janérik kan dra av men inte vi statsanställda. Och om att Tavernor saknas i Umeå men inte här.. Förvirrat? Jajamensan!

//PObye_bye
-Om inte Du ferstå nu, jag måste kutta dej fett, svennemannen!

Mikke
2005-06-05, 14:57
Ok, nu diggar jag........:) Betänk att jag endast haver tvenne hjärnceller, varav en alltid sover...
Mikke
(Elton)

Janérik
2005-06-05, 15:58
Jo det var tänkt som ett försök att återge Södertäljedialekten i konkurens med Kallsta & Ume. Det är svårt att få till rätta stuket, men det ska låta som en 'upphetsad arab' ungefär. Åsså nå´n långsökt gliring om den moms som Janérik kan dra av men inte vi statsanställda. Och om att Tavernor saknas i Umeå men inte här.. Förvirrat? Jajamensan!

//PObye_bye
-Om inte Du ferstå nu, jag måste kutta dej fett, svennemannen!

Hmm, jag har ju funderat på hur jag ska få till en fin slutkläm på denhär kommentaren några dagar nu men jag får bara inte till det. :mad:

Hur som helst så är väl momsen att hantera likadant som "Pant burkar" på fakturan, det man inte beställt det stryker man sedan får leverantören komma och hämta tillbaks det om de tycker annorlunda :D

Fast egentligen är man väl en relativt hederlig företagare i slutändan, det är väl inte mitt fel att jag råkar vara företagare i en bransch som saknar kassaapparater. :eek:

Mvh Janérik

PO
2005-06-05, 16:37
Jag brukar säga "det man inte minns har inte hänt"
Det funkar väl på momsen också.
Men hur kommer vi åter till Karpathos, är dom momsig och kringsig
på Pelagos eller bjuder de på en ouzo?

//PO

Mikke
2005-06-05, 17:33
.....nja, dom är mycket snälla på Pelagos, men naturligtvis står behandlingen av gäster i relation till hur gästen behandlar personalen....:)en å annan ouzo eller sigoudia kan det nog bli om man är snäll.....
Jag har försökt lansera idén om att ha några bord uppe på taket, s.k Romantic Roof, där man kan sitta och gosa&svärma samt ändå höra musiken.......Vi får väl se om det kan gå.....
En annan idé är att ställa en bänk eller några stolar på andra sidan gatan där det är en upphöjd trottoar.De flesta människor på väg från eller till hotellen nedanför går på den sidan, och många stannar och lyssnar.Då vore det väl fint om man kunde sitta ner en stund......möjligtvis kunde man tänka sig två vita linjer över gatan samt en röd lampa, ifall dom vill ha en pilsner, så kunde nån servitör från Pelagos pinna över gatan........
Gött öm ideér äre inte ont om...:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Mikke
2005-06-11, 20:14
Hej!
Pinglade prexxist ner till Pelagos och fick tag i broder Manoli.I bakgrunden hörde jag allas vår Xroni med Florios sjunga&spela i vanlig ordning......Manoli lät meddela att maj hade varit en bra månad för Pelagos, samt att det äfvensoeau varit lite strö-kalimister där.
Vädret var varmt och gött, samt att alla var taggade och Dimitri & Elias bar Pelagos t-shirts på kvällen.....De övriga skjortorna/tröjjera verkar ha blett liggnas hos Xroni, men det orner sig nog....Att Kalimera-Janne varit där(upprepade ggr) med fruga kommenterades med tillfredsställelse av den gode Manoli.
Inga större katastrofer hade inträffat, alla var vid god hälsa,kocken Marinos var mkt uppskattad, så Manolis et consortes samt såg fram emot mer kalimistbesök under säsongen.
Mvh,
Mikke
(KfK)

telma
2005-06-12, 10:55
Har selv besøkt Pelagos iår - og selv om både musikk & stemning er OK, blir jeg forundret over den voldsomme begeistring som kommer fram her.
Det finnes mange tavernaer i Pigadia som har høyere kvalitet på maten & og som er minst like imøtekommende som på Pelagos. :confused:

inkfish
2005-06-12, 11:43
Aha, spännande att höra! Jag börjar också bli lite nyfiken på Karpathos. Men när jag läser om Pigadia blir jag lite avskräckt av hamnpromenaden, som låter alldeles för turistifierad i mina öron.

Och då har jag undrat om man är helt hänvisad till Pelagos för att få bra mat? Inget ont om Pelagos, men man vill ju gärna testa något mer ställe.

karinafp
2005-06-12, 12:13
Aha, spännande att höra! Jag börjar också bli lite nyfiken på Karpathos. Men när jag läser om Pigadia blir jag lite avskräckt av hamnpromenaden, som låter alldeles för turistifierad i mina öron.

Och då har jag undrat om man är helt hänvisad till Pelagos för att få bra mat? Inget ont om Pelagos, men man vill ju gärna testa något mer ställe.

Hamnpromenaden i Pigadia - ja, hela staden, faktiskt - är mycket lugn och stillsam under så gott som hela dagen. Vi brukade äta lunch vid en centralt placerad taverna där, Romios. Det var inte många gäster där vid den tiden. På tisdagar och lördagar, när fraktbåten kom, var det livlig biltrafik och mycket att titta på. Där satt vi som på första parkett och lät oss underhållas. Annars var det mycket lugnt, och en ren njutning att sitta där med en kall Mythos och fläktas av havsbrisen... Varje dag kom en liten tant och klättrade ned från gatan och tog ett dopp.

Vid tiotiden på kvällarna lever hamnpromenaden upp, men bara i så måtto att det är gott om gäster på restaurangerna samt att vi är många som promenerar fram och tillbaka och tittar på folk. Du får inte glömma att många av turisterna är greker, som har utvandrat till USA och kommer till hemön på semestern. Det finns visst ett livligt nattliv - framför allt i augusti - har jag läst på andra sajter, ;) men på nätterna sover vi vanligtvis, så vi har inte märkt något av det. :)

Men Pigadia är faktiskt mycket mer än bara hamnpromenaden, och det finns ett flertal små tavernor uppe i staden. Massor, faktiskt! (Min dotter har bl a anfört som ett huvudargument för återvändande till Karpathos: "Vi har ju inte hunnit prova alla restauranger än!" ;)) Vi hittade många bra ställen, men sedan fastnade vi ju på ett par favoriter som hade både mycket bra mat och väldigt trevliga människor, vilka vi har hållit kontakten med under vintern... :) Nu har ju Pelagos bytt kock, så vi vet inte hurudan maten kommer att vara där, men vi går ju främst dit för att träffa våra vänner. :D Om maten sedan är bra, är det ju ett extra plus, men den är inte huvudsaken för oss. Det finns andra ställen med livemusik, visst, men till Pelagos kommer vi att återvända av samma skäl: att umgås med vänner. Den "gamle" kocken har ju startat eget, så det stället måste vi ju också leta upp.

Sedan är Karpathos så mycket mer än bara Pigadia. Låt dig inte avskräckas av hamnpromenaden; det går att undvika den helt, om man vill! ;) Själva tyckte vi det bara var trevligt med litet liv och rörelse frampå kvällskvisten, efter dagens stora stillhet. Jag tycker att du ska ge ön en chans.Till och med kräsna Janne föll ju för den! :rolleyes:

Karin

inkfish
2005-06-12, 12:52
Hehe, är det nåt lustigt med Karpathos, så fort man nämner ön får man en roman till svar:rolleyes:. Men det tycker jag bara är roligt så tusen tack för ditt svarklapp_klap

Det är inte folkliv jag har nåt emot, snarare inkastare, menyer på skandinaviska osv. Som exempel kan jag ta hamnpromenaden på Naxos där jag inte trivs särskilt bra, förutom på ett par vattenhål. Min erfarenhet är också att jag haft svårt att hitta mat som jag gillar på såna hamnpromenader.

Mina preferenser när det gäller mat är 70 procent åt rätter som gigantes, saganaki, grillad feta, stark oströra, skordalia, rödbetor, alla varianter av friterad zucchini eller -plättar, alla varianter av friterade fluffiga bollar av ost, fänkål osv, små kryddiga köttbullar osv. och 30 procent åt husmanskost som kyckling med potatis i citron från ugnen, nästan vilket kött som helst från ugnen förresten, grönsaksröror som briam, köttfärsrätter som papoutsaki, soutsoukakia osv.

Däremot är jag inte så noga med exvis kalamari och grillat kött.

Finns det ställen för mig i Pigadia?

Dessutom får det gärna finnas nåt ställe med goda pastarätter på italienskt vis! Det är jättegott som omväxling. *hädar*;)

inkfish
2005-06-12, 12:55
Och nu ska jag gå och dunka skallen i närmsta vägg, hur kunde jag vara så dum att jag räknade upp all den där goda maten?:mad:

karinafp
2005-06-12, 13:02
Det är inte folkliv jag har nåt emot, snarare inkastare, menyer på skandinaviska osv. Som exempel kan jag ta hamnpromenaden på Naxos där jag inte trivs särskilt bra, förutom på ett par vattenhål. Min erfarenhet är också att jag haft svårt att hitta mat som jag gillar på såna hamnpromenader.

Jag förstår dig. Har själv flytt från alltför energiska inkastare. :D Och visst finns det inkastare även på Karpathos, men hittills har jag inte, peppar peppar, stött på någon som jag har irriterat mig på. Om man inte är intresserad, är det helt OK att bara gå förbi, inga sura miner eller någon som springer efter...;)

Mina preferenser när det gäller mat är 70 procent åt rätter som gigantes, saganaki, grillad feta, stark oströra, skordalia, rödbetor, alla varianter av friterad zucchini eller -plättar, alla varianter av friterade fluffiga bollar av ost, fänkål osv, små kryddiga köttbullar osv. och 30 procent åt husmanskost som kyckling med potatis i citron från ugnen, nästan vilket kött som helst från ugnen förresten, grönsaksröror som briam, köttfärsrätter som papoutsaki, soutsoukakia osv.

Och oj, vad jag då säger: ROMIOS!!! Ofta åt jag deras speciella mezétallrik till lunch, och då fick man just smakprover på dagens smårätter. Mums! Och dagens rätt på Seven Eleven brukar också bestå av riktig husmanskost, namnet till trots. ;)

Finns det ställen för mig i Pigadia?

Som sagt, det finns mängder av matställen i Pigadia, både stora och små. Vi gjorde några nedköp, som du kan se av min reseberättelse från förra sommaren, men de allra flesta ställen vi besökte hade jättegod mat. Och vi har många kvar att prova! :cool:

Dessutom får det gärna finnas nåt ställe med goda pastarätter på italienskt vis! Det är jättegott som omväxling. *hädar*;)

Mhm.... det finns ett par mycket bra italienska restauranger. Vi provade minsann några sådana också. :D

Du kommer inte att bli besviken på maten på Karpathos, Ink! ;)

Karin

kari
2005-06-12, 13:49
Jag förstår dig. Har själv flytt från alltför energiska inkastare. :D Och visst finns det inkastare även på Karpathos, men hittills har jag inte, peppar peppar, stött på någon som jag har irriterat mig på. Om man inte är intresserad, är det helt OK att bara gå förbi, inga sura miner eller någon som springer efter...;)

Karin

Det høres betryggende ut, Karin :)

- men aller best er det der hvor det ikke finnes innkastere , synes jeg nok :)

Vi hadde One-way ticket hjem fra Kos i høst, det ble bare en overnatting der, men faktisk ble vi positivt overrasket over Kos :)
- noen favoritt-øy blir det nok aldri, MEN selv der synes jeg innkasterene var høflige og hyggelige! :)
- og de som hadde souvenirsalgsboder langs strandpromenaden også, de sa kun " How are You?" for å få vår oppmerksomhet, noe mer salgspress opplevde vi ikke.:)
Ingen vi traff på var påtrengende i det hele tatt, jeg innrømmer gjerne at DET var en overraskelse ;)

:) Kari

Eva L
2005-06-12, 15:21
Hehe, är det nåt lustigt med Karpathos, så fort man nämner ön får man en roman till svar:rolleyes:. Men det tycker jag bara är roligt så tusen tack för ditt svarklapp_klap

Det är inte folkliv jag har nåt emot, snarare inkastare, menyer på skandinaviska osv. Som exempel kan jag ta hamnpromenaden på Naxos där jag inte trivs särskilt bra, förutom på ett par vattenhål. Min erfarenhet är också att jag haft svårt att hitta mat som jag gillar på såna hamnpromenader.

Mina preferenser när det gäller mat är 70 procent åt rätter som gigantes, saganaki, grillad feta, stark oströra, skordalia, rödbetor, alla varianter av friterad zucchini eller -plättar, alla varianter av friterade fluffiga bollar av ost, fänkål osv, små kryddiga köttbullar osv. och 30 procent åt husmanskost som kyckling med potatis i citron från ugnen, nästan vilket kött som helst från ugnen förresten, grönsaksröror som briam, köttfärsrätter som papoutsaki, soutsoukakia osv.

Däremot är jag inte så noga med exvis kalamari och grillat kött.

Finns det ställen för mig i Pigadia?

Dessutom får det gärna finnas nåt ställe med goda pastarätter på italienskt vis! Det är jättegott som omväxling. *hädar*;)

Hej!

Eftersom det verkar som vara matpreferenser sammanfaller till 100% och jag var ganska nojd efter min Karpatosvistelse lar du nog tycka att det ar ok.
Den besvarliga salmonella jag drabbades av da for fyra ar sedan fortog en del av matgladjen men i ovrigt var jag mycket nojd med det mesta pa on.

Eva

karinafp
2005-06-12, 19:26
Hehe, är det nåt lustigt med Karpathos, så fort man nämner ön får man en roman till svar:rolleyes:.

Ja, du vet.... "Varav hjärtat är fullt, talar munnen!" Eller, som i det här fallet, fingrarna på tangentbordet... ;)

Karin
med hjärtat fullt av Karpathos.... 32 dagar kvar!

Ivi
2005-06-12, 20:51
Har selv besøkt Pelagos iår - og selv om både musikk & stemning er OK, blir jeg forundret over den voldsomme begeistring som kommer fram her.
Det finnes mange tavernaer i Pigadia som har høyere kvalitet på maten & og som er minst like imøtekommende som på Pelagos. :confused:

Hmmm! Kan det vara så att många av oss som har besökt Pelagos uppskattar hela konceptet, alltså att få god mat (för GOTT var det under premiärkvällen i alla fall), härlig live-musik (finns väl inte så många musiktavernor i Pigadia, eller?) och trevligt bemötande. Allt detta gör nog att stämningen blir härlig och avslappnad, folk blir glada helt enkelt! :D

Säkert finns det andra ställen i Pigadia som har bättre mat och lika trevligt bemötande. Kan du tipsa om dessa? Vi hann ju inte besöka så många ställen där under vår första resa till Karpathos, men nästa år så...

/Ivi

inkfish
2005-06-12, 21:54
Låter lovande:)

Tack för svar, karinafp och EvaL!

Elisabet
2005-06-12, 22:56
Men när jag läser om Pigadia blir jag lite avskräckt av hamnpromenaden, som låter alldeles för turistifierad i mina öron.Hamnpromenaden är nog den mest turistifierade i Pigadia + en (kort)tvärgata upp från den med krimskramsaffärer, men för övrigt är Pigadia framför allt en väldigt VARDAGLIG stad.

Och var går förresten gränsen mellan inkastare och någon som står och säger välkommen?? Jag upplevede inte att de gjorde det på ett påträngande sätt i Karpathos.

Och då har jag undrat om man är helt hänvisad till Pelagos för att få bra mat? Inget ont om Pelagos, men man vill ju gärna testa något mer ställe.Nu ska jag svära i kyrkan, men maten på Pelagos var inte alls den bästa i Pigadia i mitt tycke. Nu är det ju ny kock i år, så det har kanske blivit bättre med den saken.
Men det trevliga är att man kan käka nån annanstans och sedan gå dit, ta nåt att dricka och njuta av musiken och stämningen.
Den bästa moussakan åt vi för övrigt på hamnpromenaden :)
Och det finns många härliga små väldigt grekiska ställen i stan. Och som Karin sa: Karpathos är MYCKET mer än Pigadia. Själv är jag mest nyfiken på att uppleva mer av de norra delarna av ön.

inkfish
2005-06-12, 23:07
Jag är inte alls ute efter att sänka Pelagos, absolut inte. Eftersom jag älskar musik kommer jag naturligtvis att hänga där om jag hamnar på Karpathos...

Men jag är nyfiken på vilka fler ställen som serverar "min" sorts mat. Karinafp nämner Romios, du och telma säger att det finns lika bra eller bättre mat på andra ställen. Tipsa gärna med namn, den som kommer ihåg!

Ingrid
2005-06-12, 23:32
Stort sett synes vi maten er veldig god på Karpathos. Maxim besøker vi hver gang vi er der. Og Life of Angels, der har de av og til live music. Og så et det et par tavernaer som ligger oppe i "de grekiske kvarteren", husker bare ikke hva de heter. En av mine favorittsteder på øya er Dramoundana i Lefkos, der har de virkelig hjemmelaget, kjempegod mat. Anbefales på det varmeste!! :)

Kalimera
2005-06-13, 09:23
Har selv besøkt Pelagos iår - og selv om både musikk & stemning er OK, blir jeg forundret over den voldsomme begeistring som kommer fram her.
Det finnes mange tavernaer i Pigadia som har høyere kvalitet på maten & og som er minst like imøtekommende som på Pelagos. :confused:Visst finns det många andra bra tavernor, jag gillade Pelagos dels för maten, dels för den trevliga personalen, men framförallt för den fantastiska musiken. Bra mat och trevlig personal fanns det på många andra ställen, men den muskiken fanns bara på Pelagos.

Janne

Kalimera
2005-06-13, 09:27
Men det trevliga är att man kan käka nån annanstans och sedan gå dit, ta nåt att dricka och njuta av musiken och stämningen.
Exakt så var det många som gjorde när vi var där, framåt kvällskvisten droppade folk in efter att ha ätit någon annanstans, de beställde in något att dricka och njöt sedan av musik och dans.

Janne

Mikke
2005-06-13, 12:52
......åsså ere den enda tavernan på Karp med Kalimerabok....:-)
Skrev ni iren, Janne??
Mvh,
Mikke
(KfK)

Riitta
2005-06-13, 14:49
Stort sett synes vi maten er veldig god på Karpathos. Maxim besøker vi hver gang vi er der. Og Life of Angels, der har de av og til live music. Og så et det et par tavernaer som ligger oppe i "de grekiske kvarteren", husker bare ikke hva de heter. En av mine favorittsteder på øya er Dramoundana i Lefkos, der har de virkelig hjemmelaget, kjempegod mat. Anbefales på det varmeste!! :)

Maxim testade vi också och tyckte att det var jättegott. Samt Seven Eleven.
Där äter man gärna lunch tycker jag. Vi åt lite giros eller sallad ibland på Panburger hos Xronis förstås. Det var bara hans giros som dög åt barnbarnet:cool:
Vi gjorde också så ibland att vi åt middag tex på Maxim och gick till Pelagos efteråt och njöt av musiken:)

Kalimera
2005-06-15, 17:43
åsså ere den enda tavernan på Karp med Kalimerabok....:-)
Skrev ni iren, Janne?? Jo. Men det satt långt inne. Varje gång jag får en gästbok i näven börjar jag skaka av prestationsångest, så även denna gång. Men efter många skakningar och lång betänketid kom jag på vad jag skulle skriva, det blev inte långt, men ack så fyndigt: Kalimera was here. flabb_flab

Janne

karinafp
2005-06-15, 17:45
Varje gång jag får en gästbok i näven börjar jag skaka av prestationsångest, så även denna gång.


Annars tycker jag att prestationsångesten borde ha avtagit avsevärt efter att ha läst det ärkepekoral som vi lyckades åstadkomma förra sommaren! ;)

Karin
som alltså måste hitta på något NYTT att skriva nästa gång!!! :eek:

ciakoohler
2005-06-15, 17:53
Jo. Men det satt långt inne. Varje gång jag får en gästbok i näven börjar jag skaka av prestationsångest, så även denna gång. Men efter många skakningar och lång betänketid kom jag på vad jag skulle skriva, det blev inte långt, men ack så fyndigt: Kalimera was here. flabb_flab

Janne
Ja det var ju det enda rätta att skriva.Tänk att ingen kommit på det förutklapp_klap

inkfish
2005-06-15, 18:02
Kalimera was here. flabb_flab


:D :D :D

(Använder hellre den gröna gubben, den gula ser ut som en pensionär med lösgomsproblem:( )

Kalimera
2005-06-15, 18:54
:D :D :D

(Använder hellre den gröna gubben, den gula ser ut som en pensionär med lösgomsproblem:( )Det var länge sedan vi sågs märker jag, du kanske tror att jag fortfarande _B-anana

:D

Mikke
2005-06-25, 22:40
Hej!
Ringde Pelagos ikväll, nån svarade i bakgrundslarmet och jag tyckte det lät prexxist som om det var sångaren Vasilis, så jag tjöta på ordentligt......Sen bröt Xroni in och sa att det var hans morsa Irini......Hon har opererat sig i halsen och fått en annorlunda röst........haha.......Xroni tyckte det var kul.

Han själv var jätteförkyld och kunde inte sjunga, men var glad ändå....Pelagos rullar på riktigt bra och flera Kalimister har tydligen varit där och skrivit i Boken.....:)
Det ska bli sköj å se hur många som skrivit fram i september/oktober...Vi pratade inte så länge, det fanns lixxom inte tid till det,men kul iallafall...
Mvh,
Mikke
(KfK)

a_fellman
2005-06-29, 21:25
Mikkes senaste Pelagos logga färglagd.

Trevlig sommar.

Anita & Sten-Anders

Elisabet
2005-06-29, 21:28
Tjusigt Mikke!! Den är verkligen snygg! klapp_klap

Riitta
2005-06-29, 21:44
Snyggt var ordetklapp_klap

Riitta

Mikke
2005-06-29, 23:38
.....ähum....prexxist hemkommen efter en mc-tur till Börgvik, eller Borgvik som ni säger....:)
Takk, takk för de snälla orden, de värmer en växelvarm seniorknutte! Den gode StenA Fellman, han kan greja till det med sin dator han, det vet vi nog....:)...
Förhoppningsvis har personalen sina t-shirt med märket på, därnere på Pelagos......Som vanligt blev det "färdigställt" i en hast, och kan säkert förbättras vad det lider, jag får väl höra vad Xroni et consortes har att säga i september......
Mvh,
Mikke
(KfK)

a_fellman
2005-07-03, 21:00
Det verkar bli den 9 - 16 september som jag och min syster ska förhöja stämningen på Pelagos. Sen åker jag väl dit igen med gubben i slutet av september.

Anita

Mikke
2005-07-04, 01:37
.......Låter bra!
Får jag rekommendera Fru Fellman att pumpa upp säckpipan och börja öva.......för att sedan medtaga den te öa och göra ett bejublat inhopp på Pelagos.....:) Amazing Grejs peau Pelagos, de vore grejer de...ujuj.
Säg till mej så att jag är där då....
Mvh,
Mikke
(KfK)

Aase
2005-07-13, 20:29
Jaha..
Nu har man sett det, varit där och lyssnat på den underbara musiken och ätit den goda maten.
Tyvärr var det inte speciellt många människor när vi var där och det var ändå i juli månad så vi blev lite förvånade.
På vägen hem passerade vi en väldigt stor taverna som låg nära Pelagos på samma sida vägen och där var det drag.
En helt underbar sångerska och tre musiker uppträdde och där var det absolut "Knôk" fullt. Men här var det bara greker, hela familjer, gamla och unga. Och som de dansade. Där stannade vi i flera timmar och lät oss underhållas.
DET var en upplevelse.

Åse

Mikke
2005-07-13, 23:44
Hej!
Det var väl trevligt att inte bara musiken var bra samt att även maten på Pelagos blivit bättre med åren! Sen att det var tunt den kvällen var väl lite trist, det är visst inte så mycket turister på Karpathos i år säger dom som vet......
Den däringa stora tavernan som du beskriver, låg den händelsevis mittemot minigolfbanan,d.v.s vid stora korsningen där vägen kommer upp ifrån hamnen??
Skrev ni i Kalimeraboken??
Mvh,
Mikke
(KfK)

aligina
2005-07-14, 10:55
Var kan man hitta Pelagos i förhållande till Zephyros Village?
:) kan vara bra att veta innan man åker ner.
Mvh Aligina

Mikke
2005-07-14, 11:21
Hej!
Kommer man från stan å går huvvegatan åt väster och passerar Seven-Eleven på vänster hand så ligger Pelagos ca 100 meter nedanför på samma sida.Fortsätter man förbi så ligger en scooteruthyrning+supermarket och sen går man över en liten bro.
Sen kommer hotell Parasol och ett nybygge och där kan man gå över gatan, för det är första gatan till höger och sen ere bara att knalla ner mot havet, så ligger Zephyros längst ner till höger.
Estimerad promenix-väg Pel-Zeph 400 meter, fågelvägen 200 m...Man kan gena via grusvägen ner mot Taverna Limanaki, men det ser man när man kommer dit....
Lycka till och glöm inte att skriva i Kalimeraboken....:)
Mikke
(KfK)

aligina
2005-07-14, 13:43
Hej!
Kommer man från stan å går huvvegatan åt väster och passerar Seven-Eleven på vänster hand så ligger Pelagos ca 100 meter nedanför på samma sida.Fortsätter man förbi så ligger en scooteruthyrning+supermarket och sen går man över en liten bro.
Sen kommer hotell Parasol och ett nybygge och där kan man gå över gatan, för det är första gatan till höger och sen ere bara att knalla ner mot havet, så ligger Zephyros längst ner till höger.
Estimerad promenix-väg Pel-Zeph 400 meter, fågelvägen 200 m...Man kan gena via grusvägen ner mot Taverna Limanaki, men det ser man när man kommer dit....
Lycka till och glöm inte att skriva i Kalimeraboken....:)
Mikke
(KfK)


Tackar så mycket! det är minsann tur detta forum finns så man kan få lite tips och trix. Må väl!
Mvh Aligina bye_bye

Mikke
2005-07-14, 20:18
......å du, när ni hittat fram till Zephyros, ta en glutt på kåken mittemot.....Den är UNIK i stan och redan ett utflyktsmål av rang.....Kåken är helt osannolik med myriader karyatider, krönta med lampglober (som ja alri sett tända..)Balkonger me smidda räcken å kreneleringar å bougainvillea, etc ..:)
Krokanen ifråga ägs och bebos av chefinnan av taxeringsverket samt hennes make kirurgen+x antal övriga...
Mikke
(KfK)

Mikke
2005-07-15, 21:43
Hej!
Pinglade alldeles nyss till Pelagos,språkade med broder Manolis& yngste sonen Dimitris och si.....vem mer av oss kända var där??
Jo, minsann, Kalimerakända KarinafPee med familj.....hehe.
Där kom jag peau dom med fingrarna i kakfatet...:)Det var skojigt, och Dimitri tog telefonen till bordet där dom satt och surrade med Xroni.....och vi pratade lite grann:
Resan hade gått bra, sa Karin muntert och vädret var fint och det var härligt att vara tillbaka på öa......
Riitta trodde nog att dom skulle vara på Pelagos vid den här tiden och som vanligt fick hon rätt.....:)
Mikke
(KfK)

Riitta
2005-07-15, 21:48
Var skulle dom annars vara?Första kvällen på Karpathosflabb_flab

Riitta

ciakoohler
2005-07-15, 22:14
Var skulle dom annars vara?Första kvällen på Karpathosflabb_flab

Riitta
Ja det är så jag tänker mig min första kväll i höst oxå
_B-anana klapp_klap

Mikke
2005-07-15, 22:55
......javisst ja, Cia, du kommer visst te öa på kvällen den adertonde septembris, eller hur?? Sen var det hur vi ska få hem dej te stan....:)
Haru nåt emot att åka scooter?? Ifall.....
Mikke
(KfK)

ciakoohler
2005-07-16, 05:00
....:)
Haru nåt emot att åka scooter?? Ifall.....
Mikke
(KfK)[/QUOTE] Scooter duger bra!!bye_bye

Ruby
2005-07-16, 15:44
Scooter duger bra!!bye_byeCia, var du uppe till fem eller gick du upp så tidigt imorse? På en lördag?! :rolleyes:

Ruby - som var uppe till halv fem... ;)

ciakoohler
2005-07-16, 16:02
Jag gick upp kl 5 ,bara för att jag vaknade då.Är rätt kvällstrött o därför vaknar jag oxå tidigt.

Ruby
2005-07-16, 17:40
Jag gick upp kl 5 ,bara för att jag vaknade då.Är rätt kvällstrött o därför vaknar jag oxå tidigt.Jag avundas dig! :o Själv var jag uppe till halv fem därför att jag inte kunde somna. Jag är med andra ord kvällspigg (och av det följer att jag också är morgontrött...). :(

Ruby

Mikke
2005-07-17, 02:21
......de karpatiska Kalimisterna äro av ett särskilt segt släkte, ety de sofva sällan, legga sig sent och uppstiga tidigt.....Then förste fågelen fånge den förste masken....:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-07-24, 14:30
Mmm... där kom du på oss, minsann! :rolleyes:

Har varit på Pelagos flera gånger sedan dess, och ännu fler lär det bli. Den nye kocken är inte dum alls, tvärtom, allt vi har provat hittills har varit supergott! :p Och musiken... och alla vännerna... man mår bara så BRA!!!

Första kvällen var det litet ont om folk, men sedan dess har det varit mer eller mindre fullsatt från omkring halv tiotiden, som väl är. Musiken kommer igång strax efter åtta, och runt nio kommer Vasilis med sin mikrofon. Vid halv elva kommer Mimis och tar över, och lille Odysseas hoppar upp på scenen och ligger vid husses fötter och sover, flabb_flab

Nu tar min datortid snart slut. Vi stormtrivs, som sagt var, och längtar inte alls hem. Har till och med tagit en sväng över till Kassos, men sen tog vår äventyrslusta slut. Berättar mer när vi har återvänt.

Hälsningar från ett VARMT Karpathos! bye_bye bye_bye bye_bye

Karin

Mikke
2005-07-24, 16:57
Hejhej Karin et consortes!!
Så skojigt att få ett liffstekken från er....:)
Kul att ni har kul, hare blitt nåt kakbakande?? Andreas Diakidis på Zephyros har visst letat efter er, men ni kanske har funnit varann vid det här laget??Ni skulle vara på öa i fjortan dar, va?? Hursomhelst,ha fortsatt trevligt!!
Mikke
(KfK)

Mikke
2005-08-10, 22:19
......vid det här laget(10aug) har Karin et consortes kommit hem och hon sitter nu och filar på resebrevet som vi alla ser fram emot....
Fick ett oväntat och trevligt samtal från Pelagos alldeles nyss, det var Kalimisten Anna som satt där och pinglade.Antagligen satt hon rätt nära scenen, ety det spelades något högt, så jag hörde väl vartannat ord ungefär...:)
Hon lämnar ön på måndag, så hon hade inte skrivit i Kalimeraboken än och hade ingen aning om att det finns en cd med grabbarna, men nu vet hon....hihi..
Hursomhelst hade hon haft det jättebra på öa, hon bor på Mertonas Studios och är visst bjuden över till Tant Eva peau mat innan Evas dotter Tina ska tillbaka till Amerikat.
Mikke
(KfK)

karinafp
2005-08-10, 22:30
ingen aning om att det finns en cd med grabbarna

Asså, när VI var där, så stod CD'n på ett notställ framför scenen, vänt mot publiken, så det fanns inte en chans att missa den! ;) Har di börjat slarva, grabbarna? :)

Karin

Mikke
2005-08-10, 23:39
........tydligen, för det var andra eller tredje gången hon var där......nu fårom scherpa sej, grabbana....;)....eller haron helt kollrat bottom??
Mikke
(36 dar...)

kari
2005-08-11, 00:27
Asså, när VI var där, så stod CD'n på ett notställ framför scenen, vänt mot publiken, så det fanns inte en chans att missa den! ;) Har di börjat slarva, grabbarna? :)

Karin
Jeg er så redd de skal være utsolgt for CD'er til vi kommer snyft_drop
- men håper jo at de fortsatt finnes :D

:) Kari

Mikke
2005-08-11, 00:42
.......ta de kun rolig,Kari..;)..de greier seg med cd:n på nån måte,lover
Mikke
(KfK)

kari
2005-08-11, 16:01
.......ta de kun rolig,Kari..;)..de greier seg med cd:n på nån måte,lover
Mikke
(KfK)
BRA, da stoler jeg på deg, Mikke :)

bye_bye Kari
- 3 uker + + til f e r i e n

Mikke
2005-08-23, 21:35
....senaste rapporten från Xroni för några dar sen var att Pelagos rullar på ganska bra,köket funkar och folk ä nöjda.....Ska bli roligt att se hur många som skrivit i boken!
Mikke
(23dar:D

ciakoohler
2005-08-23, 21:59
klapp_klap Mikke
(23dar:D[/QUOTE] jippie då har jag bara 25_B-anana

Mikke
2005-08-23, 22:01
...va, Cia....harunte en lyxnedräknare som du kan beskåda ??
Mikke
(KfK)

ciakoohler
2005-08-23, 22:48
...va, Cia....harunte en lyxnedräknare som du kan beskåda ??
Mikke
(KfK) jodå men jag bara svara dig .Kollar ju inte på den hur ofta som helst. 25 dar o 17 timmar är det nu

Mikke
2005-08-24, 13:28
......du kanju haren uppe som skärmbild på burken.....:D
Mikke
(KfK)

sally
2005-08-24, 21:42
Denna musiktaverna ska besökas! Närmare bestämt i morgon!_B-anana _B-anana _B-anana

karinafp
2005-08-24, 21:45
Denna musiktaverna ska besökas! Närmare bestämt i morgon!

Hälsa alla!!! bye_byebye_byebye_bye

Karin
som måste jobba...:(

sally
2005-08-24, 22:40
Hälsa alla!!! bye_byebye_byebye_bye

Karin
som måste jobba...:(

Det lovar jag!
Ha det så bra!
Sallybye_bye

Mikke
2005-08-26, 01:13
........hur vare, Sally??
Mikke
(KfK)

sally
2005-09-02, 21:19
Ang_elx Ja du Mikke helt underbart, både Pelagos och "Öa" ,något i "hästeväg"!

Vi bodde på Zephyros och ägaren där sken upp "just som solen på Karpathos" när han hörde att vi var medlemmar på Kalimera. (Mycket trivsamt hotell dessutom) Och du är efterlängtad verkar det som!klapp_klap
Det är en otroligt mysig och vacker ö, så nu är det bara att vänta på Apollos sommarkatalog. Nästa år blir det absolut 2-3 veckor! Det hemska är ju snyft_drop "det stora vemodet som sätter in" när man kommer hem.
Din lyckost som ska dit snart!_B-anana
Hälsningar Sally och Peter (med dotter och svärson)

Mikke
2005-09-02, 21:46
Ang_elx Ja du Mikke helt underbart, både Pelagos och "Öa" ,något i "hästeväg"!

Vi bodde på Zephyros och ägaren där sken upp "just som solen på Karpathos" när han hörde att vi var medlemmar på Kalimera. (Mycket trivsamt hotell dessutom) Och du är efterlängtad verkar det som!klapp_klap
Det är en otroligt mysig och vacker ö, så nu är det bara att vänta på Apollos sommarkatalog. Nästa år blir det absolut 2-3 veckor! Det hemska är ju snyft_drop "det stora vemodet som sätter in" när man kommer hem.
Din lyckost som ska dit snart!_B-anana
Hälsningar Sally och Peter (med dotter och svärson)

........å, så kul!!! Så ni bodde på Zephyros dessutom!! Vikket rum eller lägenhet hade ni?? Tittade ni in på Pelagos och skrev måhända i boken??
Han, Andreas Diakidis, håller dessutom stället öppet året runt, ifall nån eller nåra Kalimister är ute och öluffar innan eller efter säsong....:D Googla på zephyrosvillage.gr så hittar ni hemsidan ifall det skulle passa, eller maila till mej.......
Trevligt att ni gillade ön, visst är den lixxom "lagom" på nåt vis....Man kan knalla runt stan utan att förta sig,sen är man ute på vischan nästan direkt.......Nu ere bara 12 dar tills det är min tur....:D
Mikke
(KfK)

sally
2005-09-03, 22:41
........å, så kul!!! Så ni bodde på Zephyros dessutom!! Vikket rum eller lägenhet hade ni?? Tittade ni in på Pelagos och skrev måhända i boken??
Han, Andreas Diakidis, håller dessutom stället öppet året runt, ifall nån eller nåra Kalimister är ute och öluffar innan eller efter säsong....:D Googla på zephyrosvillage.gr så hittar ni hemsidan ifall det skulle passa, eller maila till mej.......
Trevligt att ni gillade ön, visst är den lixxom "lagom" på nåt vis....Man kan knalla runt stan utan att förta sig,sen är man ute på vischan nästan direkt.......Nu ere bara 12 dar tills det är min tur....:D
Mikke
(KfK)
Jorå Mikke vi var på Pelagos tre ggr på denna "lilla veckan", kanonställe!!!!
Vi skrev i Kalimeraboken!!
På Zephyros bodde vi i lägnh. 22, ja du vet havsutsikten och hela köret. Min "unge"(34 år) och min svärson bodde inne i sta`n på Regina. Andreas var ju så trevlig! :) Jag grubblar:confused: djupt hur jag ska fixa och hinna med en resa till
Karpathos i år:rolleyes: Snacka om saknad!
Men man vet aldrig, förra hösten och vintern hann vi med både Aten och Izmir samt Barcelona!
Jag känner att jag baaara lääängtar tillbaka sååå mycket till Karpathos!
Vi hörs, kram Sally

Mikke
2005-09-04, 00:51
Yea, Sally!!
Tack för den rapporten!
Då är ni helt etablerade på Zephyros&Andreas, och har adress, telefon,etc?? Klart att ni ska dit en sväng till innan året tar slut, september-oktober är helt kanon, lite folk, gött väder, bra priser, etc, mm....:D
Hare bra och vi hörs!
Mikke
(12dar)

Anneb
2005-09-04, 21:21
Jätte kul att läsa och kika på bilder från Karphatos.Måst erkänna att jag nu inte kan åka dit utan att besöka pelagos. :D Endast fyra dagar kvar och Mikke!! Vi har körkortet med oss.

Mikke
2005-09-04, 21:36
....låter kul!
Var ska ni bo??
Hur länge ska ni vara på ön??

Dax för mej att börja packa...:D
Mikke

inkfish
2005-09-04, 22:23
Håll i dig nu Mikke - jag fick just ett sms från Pelagos _B-anana ! Med "en hilsen till Mikke och alle andre karpathosfans" :)

Såväl musiken som maten rapporteras vara virkelig deilig!

Fast dessvärre rasar en skogsbrand utanför Aperi :eek:

Mikke
2005-09-04, 22:37
.......hihi...det var som attans!!
Men du "glömde" att berätta vem som skickade det, det såg som norska.....:D
Kom ijjen nurå, vem vare???..
Va, brinner det igen...:(..fast det finns inte så stor skog utanför Aperi vad jag minns..en mindre skog strax nedanför, neråt den nya idrottsplatsen....sist det brann kom det till ön flera flygmaskiner som gick ner och tankade vatten direkt utanför Pigadia och sen flög och tömde över branden utan att stanna.....Dom kom svepande över Zephyros väldigt lågt, så vi nästan duckade.Hoppas dom får elden under kontroll, ska ringa Andreas imorrn och höra.....
Mikke
(KfK)

inkfish
2005-09-04, 22:39
Tänkte att du skulle förstå att det var Kari, förstås Ang_elx

Mikke
2005-09-04, 23:02
.....hm.....hade väl mina aningar.....:D
Angående bränderna: fick tag i Xroni nyss som berättade direkt från gatan utanför Pelagos att branden vid Aperi startade sent, vilket gör att dom inte kan skicka flygplanen förrän till morgonen, samt att det blåser hårt, vilket försvårar släckningen.Sen har det visst börjat brinna vid Vronti, sa han.....Jag får kolla upp detta imorrn med Andreas, som borde vara informerad.
Mikke

Anneb
2005-09-05, 10:06
Jag vet ej var vi ska bo.Tre + med pool åker med Apollo!!(ospecat) men när jag läser här så verkar ju hela ön vara bra! Vi blir tyvärr bara där i en vecka.Skulle gärna stannat längre men semestern är som slut :(...Men en vecka är bättre än ingen vecka ;) ;)
/Anne

Mikke
2005-09-05, 12:28
Hej!
Det blir säkert bra med boendet......Sen dyker ni upp på Pelagos, så träffas vi alla Kalimister där nån kväll när det passar......:D
Det verkar bli en hel hoper som är på öa samtidigt, vi får väl ta ett gruppkort på scenen, flankerade av husbandet...
Snart dax för en egen KalimeraSång...:D
Hej hå,hej hå, till Grekland nu vi gå....hej hå, hej hå.....
Mikke
(KfK)

Anneb
2005-09-05, 12:42
När kommer du ner då?Vore verkligen kul med ett gäng att träffa härifrån och sång skriver ja direkt om ni vill :) :) Är bra på sådant._B-anana
/Anne

Mikke
2005-09-05, 13:08
....jag landar på Karpathos den 16 september och återvänder via Rhodos den 31:e oktober.....:D
Var jag kommer att bo är som vanligt lite oklart, men sannolikt på Zephyros, eller Garden Villa....:D det orner sej allti me de.......Tittar in på PanBurger vid 10-11-tiden varje dag.Där huserar både Xroni och Manolis Panaretos, d.v.s bröderna som även driver Pelagos....
Mikke

MiaB
2005-09-05, 13:27
....ja och så missar du oss precis.Nu är det inte långt kvar tills vi åker !!!
Mia

Anneb
2005-09-05, 13:36
Och vi som åker hem den 16:e..en annan gång kanske :) Mia!! vi lär väl kanske mötas då :)

Mikke
2005-09-05, 13:37
.......ha så kul å kopiera sidor ur Kalimera å ta me er.....:D
Mikke
(KfK)

Anneb
2005-09-05, 13:52
Ska vi göra......bye_bye

Mikke
2005-09-05, 17:31
......då ses vi kanske på flygplatsen, jag dimper ner på Karp den 16 vid 12-tiden.....:D
Mikke
(KfK)

Anneb
2005-09-05, 19:27
Och vi far iväg hemåt vid 12.45 tror jag det var....Åker du med Apollo ner??
Vi får vinkas på flygplatsen då bye_bye :D

Mikke
2005-09-05, 20:39
.....yep,jag kommer med NovAir........så det är väl samma kärra ni ska hem med,va??Kolla efter en liten, skrynklig, tunnhårig göbbe med smala ben å ölmagge....:D
Mikke
(KfK)

Elisabet
2005-09-08, 22:59
Fick alldeles nyss sms från inkfish som säger att hon hela dagen trott att hon skulle lägga sig kl 8 ikväll eftersom hon steg upp 3:45 i morse. Men det skiter sig rejält eftersom det är svårt att slita sig från Pelagos klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Hon hälsar till Cia, Mikke och alla andra, även från Kari och Arne!

Härligt att höra va!! :) :) :)

Zanét
2005-09-08, 23:08
Fick alldeles nyss sms från inkfish som säger att hon hela dagen trott att hon skulle lägga sig kl 8 ikväll eftersom hon steg upp 3:45 i morse. Men det skiter sig rejält eftersom det är svårt att slita sig från Pelagos klapp_klap klapp_klap

Hon hälsar till Cia, Mikke och alla andra, även från Kari och Arne!

Härligt att höra va!! :) :)
Hälsa tillbaka till alla där nere bye_bye

Men vad gör vi andra här uppe bland nordanvindarna :confused: snyft_drop :confused:

//Zanét bye_bye

Ivi
2005-09-08, 23:12
Fick alldeles nyss sms från inkfish som säger att hon hela dagen trott att hon skulle lägga sig kl 8 ikväll eftersom hon steg upp 3:45 i morse. Men det skiter sig rejält eftersom det är svårt att slita sig från Pelagos klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Hon hälsar till Cia, Mikke och alla andra, även från Kari och Arne!

Härligt att höra va!! :) :) :)

Undrade just i ett annat inlägg, hur det kom sig, att vi har fått "spåra ur" i lugn och ro idag ;) När katten är borta...Ang_elx

De har det säkert alldeles...alldeles...underbart och här är det 10 grader och regn! snyft_drop

Ivi

Mikke
2005-09-08, 23:12
Fick alldeles nyss sms från inkfish som säger att hon hela dagen trott att hon skulle lägga sig kl 8 ikväll eftersom hon steg upp 3:45 i morse. Men det skiter sig rejält eftersom det är svårt att slita sig från Pelagos klapp_klap klapp_klap klapp_klap

Hon hälsar till Cia, Mikke och alla andra, även från Kari och Arne!

Härligt att höra va!! :) :) :)
Det kan du skriva opp......:D Så hon är redan där på Pelagos, hm....det gick fort!!
Lustigt nog var det en kompis som ringde igår och berättade att även han hade fixat biljett till Karpathos nu på torsdag...Föga anade han att jag dimper ner dan därpå.....Fixade rum åt honom hos Tant Eva på Mertonas, så nu blir det en till på vår improviserade KalimeraFest på Pelagos....Sen sticker systrarna Fellman eller om dom redan är där......
Takkar så mycket för hälsningen och sms:a tebax.....:D
Mikke

Mikke
2005-09-10, 23:28
.......pinglade Pelagos nyss & fick tag i Manolis Panaretos, brossa till Xroni.Det är (av nån anledning) alltid han som hämtar mej på flygplatsen.....:D
Det var full gas, musiken flödade och Manolis langade över telefonen till.....systrarna Fellman, som satt där och diggade...Det var tredje gången på Karp för Anita och andra för Mia..å rom bodde på Garden Villa, i "mitt" rum:D...och kanske kommer StenA + Anita ner lite senare i september...får vi hoppas!
Mikke
(i packartagen)

Mikke
2005-09-22, 21:27
Hej!
Nu har vi Kalimister varit pa Pelagos flera ggr och det rullar pa bra!!Forvanansvaert mycket folk, aeven pa udda dagar....De flesta som passerar gar forbi pa andra sidan och stannar lite for att lyssna, sa jag skulle vilja saetta dit nagra baenkar for dom me trutta ben.....Kanske blir det sa, vi far vael se.....Har satt dit en ny fin hasp pa insidan pa herrarnas toalett, av maessing....enkelt & funktionellt....:D
Mikke

a_fellman
2005-09-23, 15:59
Hej!
Har satt dit en ny fin hasp pa insidan pa herrarnas toalett, av maessing....enkelt & funktionellt....:D
Mikke

Bra jobbat Mikke, men du fick väl "att göra listan" tillsammans med födelsedagspresenten, där fanns ju också spolningen på damtoaletten med, glöm inte att fixa den flabb_flab

Anita
(En vecka kvar)

Riitta
2005-09-23, 19:28
Bra Anita och påminna honom så han inte ligger på latsidan för länge:D ;)

Riitta

Elisabet
2005-09-23, 19:32
Bra Anita och påminna honom så han inte ligger på latsidan för länge:D ;) Han har ju fullt upp med att ta hand om alla kalimerister som han har lurat dit. Tänk på det Ang_elx

inkfish
2005-09-23, 20:21
där fanns ju också spolningen på damtoaletten med, glöm inte att fixa den flabb_flab


It's been taken care of!klapp_klap

Intygar ögonvittnet inkfish som provspolade den senast i förrgår.

Mikke
2005-09-25, 19:23
Bra jobbat Mikke, men du fick väl "att göra listan" tillsammans med födelsedagspresenten, där fanns ju också spolningen på damtoaletten med, glöm inte att fixa den flabb_flab

Anita
(En vecka kvar)

....Xroni och jag bytte pump pa damtoaletten
(!), d.v.s att den lilla blanka knappen som man med viss moda och besvaer trycker NER, aer egentligen en litten luftpump som laettar pa gummigrejen i botten.....
Sen haja jobbat ida pa Zephyros,sa de sa....:D
Mikke

a_fellman
2005-09-25, 19:30
....Xroni och jag bytte pump pa damtoaletten
(!), d.v.s att den lilla blanka knappen som man med viss moda och besvaer trycker NER, aer egentligen en litten luftpump som laettar pa gummigrejen i botten.....
Sen haja jobbat ida pa Zephyros,sa de sa....:D
Mikke

Bra jobbat igen, då är det bara färisten upp till Garden Villa kvar så inte getterna kommer in och käkar upp allt.

Anita

sally
2005-09-25, 19:34
....Xroni och jag bytte pump pa damtoaletten
(!), d.v.s att den lilla blanka knappen som man med viss moda och besvaer trycker NER, aer egentligen en litten luftpump som laettar pa gummigrejen i botten.....
Sen haja jobbat ida pa Zephyros,sa de sa....:D
Mikke

Du "sköter" dig Mikke, allt kommer att vara tiptop till nästa års semester.:)klapp_klap
Ha det skönt!
Anki

Elisabet
2005-09-27, 09:48
Idag sms:ar Cia att det var en ovanligt trevlig kväll på Pelagos igår.
Ett stort grekiskt sällskap var där och så småningom dansade alla!
Alla fyra bröderna Panaretos var där och sjöng (utom Manolis :eek: som skötte kassan).

Fler som hade kunnat tänka sig att vara där??? Ang_elx

sally
2005-09-27, 09:57
Idag sms:ar Cia att det var en ovanligt trevlig kväll på Pelagos igår.
Ett stort grekiskt sällskap var där och så småningom dansade alla!
Alla fyra bröderna Panaretos var där och sjöng (utom Mansolis :eek: som skötte kassan).

Fler som hade kunnat tänka sig att vara där??? Ang_elx

Ja, det är INGEN tvekan om den saken!flabb_flab

inkfish
2005-09-27, 10:36
Äsch, vad är väl en kväll på Pelagos?

snyft_drop snyft_drop snyft_drop snyft_drop snyft_drop

Riitta
2005-09-27, 17:17
Eller ett 50-årskals på Telendos i kvällsnyft_drop snyft_drop

Riitta

Mikke
2005-09-29, 14:24
Äsch, vad är väl en kväll på Pelagos?

snyft_drop snyft_drop snyft_drop snyft_drop snyft_drop

...imorrn sitter Cia,StenAnders&Anita Fellman samt jag daer.....en mini-traeff...
Mikke

MiaB
2005-09-29, 14:26
....men inte jag snyft_drop snyft_drop snyft_drop

Mia

Mikke
2005-09-29, 14:34
....ja fick jag bestaemma, sa skulleru va daer....:-)
....sitteru och smygkalimerar peau jobbet va....:D
Mikke

MiaB
2005-09-29, 15:19
...måste ju hålla reda på vad som händer i verkligheten flabb_flab

Mia

a_fellman
2005-09-29, 23:19
...imorrn sitter Cia,StenAnders&Anita Fellman samt jag daer.....en mini-traeff...
Mikke
YES, och nu vet vi att vi kommer att bo på Zephyros och att den vänlige Mikke kommer och hämtar oss och sin hemma hos oss kvarglömda basker på flygplatsen. Kan det bli bättre bye_bye

Anita & Sten-Anders

Mikke
2005-10-01, 20:53
.....dom kom sa fint i tid med planet, the Fellmans, och jag hade Xronis nyvaxade bil.Sen tittade vi in hos Mimis, en annan bekant, som med sin fassa driver ett stort (3000 kvm) vaexthus i Afiarti.Daer tjakkade vi lite, eller raett mycket tomater och gurkor och sen bar det ivaeg till Zephyros Village, daer Fellmans bidde installerade i rum 27,d.v.s hogst upp och mittemot taxerings-slottet.
Aperoupeau Pelagos, sa ringde kocken Marinos idag naer jag satt och degade peau Panburger vid elvatiden.Det var visst en massa vatten som sprutade ut under diskbaenken inne i lilla rummet daer Victoria fran Ukraina huserar, sa det var att kasta (naja...) sig peau moppen och dra dit.Andreas Diakidis var ocksa uppringd och hade lovat att kasta sig pa sin vespa, men jag hann forst och med hjaelp av Marinos fick vi stopp peau vattenflodet och kunde torka upp.Sen kom Andreas och vi fick loss den flexibla, stalomspunna slangen som grekerna kallar "flexim".Medans Andreas lag och vilade med en plastbunke under huvve, stack jag ivaeg och kopte ett gaeng med slangar, som vi sen tillsammans monterade.
Dock var en kran i koket oppen, sa det kom visst mer vatten efter vi stuckit.....fick jag reda peau senare.....Naja, allt slutade lyckligt denna gang och vi bommar igen Pelagos om en vecka eller tveau.....Naer jag zippade forbi nyss sa var det fullt...Baest att avsluta denna lilla drapa och zooma ivaeg dit.....
Mikke

Riitta
2005-10-01, 21:04
Där händer det saker:) Tur att du är på plats och kan fixa till det:D
Här är det höstrusk.Resterna av orkanen Rita:mad: :D har varit på gång. Lövern far i luften och regnet faller rikligt:(
Ha det så gott och hälsa alla:)


Riittabye_bye bye_bye

Mikke
2005-10-01, 21:12
Hej igen!
Har elva minuter kvar peau tid-kortet pa datorn....Fick du mitt sms som jag skickade igar, Riitta??
Det var tur att Marinos var daer och horde ljudet av forsande vatten....det aer han som aer hjelten denna gang...:D
Vi har en liten fin,rod katt som tydligen fatt for sig att Pelagos aer hennes hem....Jag har satt ett armband som jag fick av Tant Eva om kattens hals, och hon aer sa fin.....Inkfish var alldeles bedarad.Haeromdan fick katten spatt och at upp mitt har-gele, det var minsann skojigt att se, saeger dom som sag det....jag gjorde det ju inte! Hursomhelst sa fotade Cia det, sa vem vet, det kanske dyker upp pa foto-taevlingen.....
Nej, nu far det vara nog, det aer ganska varmt och kladdigt att sitta haer och hakka peau datorn, ni far ha det sa bra och vi hors igen!
Mikke

Riitta
2005-10-01, 21:15
Katten blev fin förstår jagflabb_flab Hoppas den inte fick ont i magen:o
Jag får kolla telefonen.Den är ju inte påslagen så ofta:o .


Riittabye_bye

inkfish
2005-10-01, 21:20
Va, var det en honkatt? Jag hade bestämt för mig att jag såg ett par små pingpongbollar under svansen, men jag kanske kommer ihåg fel Ang_elx

Armbandet är väl inget hon kan fastna med bara, katthalsband måste gå sönder så att de inte hänger sig :(

sign hönsmamman

inkfish
2005-10-02, 11:51
Har inga bra bilder på det lilla röa kräket men här är det:

http://i17.photobucket.com/albums/b74/mandalaki/P1010124.jpg

karinafp
2005-10-02, 12:00
Där ser man! Det är inte samma katt som gick som stammis på Pelagos när vi var där; den var grå och vit och mycket kräsen. Den åt inte griskött, men gärna nöt och kyckling. ;) Ilias kallade den för deras huskatt, och berättade att han har fem katter hemma på sin bondgård. :)

Karin

inkfish
2005-10-02, 12:21
Nej, den här hade just passerat bebisstadiet och dök upp på Pelagos för knappt två veckor sen. Den flyttade in och Vassilis adopterade den.

karinafp
2005-10-02, 12:45
Vassilis adopterade den.

Där ser man, inget av kvinnokön går säkert för charmören Vasilis! ;)

Karin

inkfish
2005-10-02, 13:10
Nej, det ska gudarna vetaflabb_flab

Å andra sidan var det ganska lätt att avstyra vidare konsekvenser;):cool:

Ivi
2005-10-02, 13:31
Vassilis, ja... Visst skrattade vi gott många gånger under vistelsen på Karpathos i maj, men denna händelse var en av de bästa:

Vassilis eldar upp publiken med gamla härliga örhängen, bl.a. "Aldrig på en söndag"...plötsligt hamnar mikrofonen under näsan på en, nu ska det sjungas lite solo till refrängen...vad gör man, man bräker något (förhoppningsvis) åt det hållet man tror det ska låta med blossande kinder. Resesällskapet tittar förstummade på! Efter en evighet går Vassilis till nästa offer, men innan dess hinner han titta en djupt i ögonen och säga: -What a beautiful voice!
Detta förorsakar svårartad skratthicka framför allt hos tonåringen i gänget. Varför ska de alltid vara så f-bannat ärliga :(

Ivi
-som sjunger gärna men helst ej solo ;)

karinafp
2005-10-02, 13:55
plötsligt hamnar mikrofonen under näsan på en, nu ska det sjungas lite solo till refrängen...vad gör man, man bräker något (förhoppningsvis) åt det hållet man tror det ska låta med blossande kinder.

Ack ja, det har man minsann råkat ut för! :D Med påföljd att tonårsdottern gav en stående order: "Om Vasilis närmar sig med mikrofonen, låtsas du vara upptagen av annat, så man slipper skämmas för dig!!!" Ang_elx

Karin

Mikke
2005-10-02, 16:39
Va, var det en honkatt? Jag hade bestämt för mig att jag såg ett par små pingpongbollar under svansen, men jag kanske kommer ihåg fel Ang_elx

Armbandet är väl inget hon kan fastna med bara, katthalsband måste gå sönder så att de inte hänger sig :(

sign hönsmamman

....har kollat med Andreas och visst staemmer det att katten aer en gosse.....:D Varde detta haermed fastslaget fran saeker kaella....
Vad betraeffar halsbandet, sa sitter det ganska tajt,men icke FOR tajt....han har nu haft det ca fem dar och det funkar bra.....men jag ska ta med det hem, annars far jag pa huden av Tant Eva.....
Mikke

inkfish
2005-10-02, 17:08
Tänkte väl att det var en hane, pingpongboll-radarn brukar inte svika Ang_elx

Grejen med halsband är inte hur hårt det sitter, grejen är att det måste gå sönder om han trasslar in sig i en gren. Eller, vilket inte är ovanligt, får in ett ben under halsbandet och fastnar. Du har väl inte glömt folkskollärarsyndromet? :rolleyes:

a_fellman
2005-10-09, 00:15
Ja nu är det söndag och idag stänger Pelagos för säsongen. Det lär ska bli ett hejdundrande party i kväll, sorgligt att man inte är därsnyft_drop , men vi lär få en rapport från Mikke om hur kvällen förlöpte.


Anita & Sten-Anders

PO
2005-10-09, 11:00
Eller, vilket inte är ovanligt, får in ett ben under halsbandet och fastnar. Du har väl inte glömt folkskollärarsyndromet? :rolleyes:

Det hände aldrig min gamla fröken, finns det statistik på hur ofta detta händer?

//PO
-fy f*n, jag ser bilder..:D

karinafp
2005-10-09, 11:11
Grejen med halsband är inte hur hårt det sitter, grejen är att det måste gå sönder om han trasslar in sig i en gren.

Eller går att kränga av sig. Katthalsband brukar vara av resår, eller åtminstone ha en resårbit infälld, så de kan trassla sig loss.

Karin

inkfish
2005-10-09, 12:17
Det hände aldrig min gamla fröken, finns det statistik på hur ofta detta händer?

Nej, det har jag svårt att tro. Men senaste historien jag hörde är nån månad gammal, en katt hade varit försvunnen i 7 veckor och kom hem linkande på tre ben, det fjärde under halsbandet. Eftersom den inte kunnat röra sig ordentligt hade den inte kunnat jaga, varför den blivit så utmärglad att veterinären inte vågade söva den när det stora såret som halsbandet gjort på benet skulle behandlas.snyft_drop

Och detta är inget engångsfall, tyvärr.:(

inkfish
2005-10-09, 12:18
Eller går att kränga av sig. Katthalsband brukar vara av resår, eller åtminstone ha en resårbit infälld, så de kan trassla sig loss.

Karin

Jo precis, det var därför det lät lite vanskligt i mina öron med ett människoarmband:(

Mikke
2005-10-10, 21:03
...jag fick tebax armbandet som setat pa kissen utav Vasilis igar.Det var sista kvaellen pa Pelagos, men det blev en relativt sordinerad historia, och jag som t.o.m promenixat dit, ifall det haendelsevis skulle blivit mer pilsner......Men jag smet ivaeg hemat vid tolvtiden.Idag var jag daer med de andra och staedade lite, sen dukade jag och Xroni ett bord for oss med levande ljus och moussaka, det sag trevligt ut....Imorrn ska vi hora skraep till tippen och sen prata om vad som behover goras till naesta saesong, t.ex nya stolar och sant...Jag hoppas pa att fixa nagra bord uppe pa taket, Romantic Roof och sen min kaepp-hast, nagra baenkar pa andra sidan gatan......
Xronis aer nojd, saesongen har varit bra och jag ska ta och raekna Kalimisterna som skrivit i boken....Den ser ut som om den varit i kriget,da den hamnade under en laecka i taket, men torkade bra i micron...:D
Vi ska ocksa borja greja pa Zephyros, med oljning av bord, stolar etc....Vaedret har blivit lite kallare och idag,mandag...Nu ere jacka och langbraller som gaeller ett tag.....Yannis med trabatarna ska fa ett besok imorrn, vi ska fa sagat nya bitar, sen ska jag skriva en arbetslista at honom, sa batskraellet aer fardigt naer jag kommer ner i april.Hvad mer....Funderar pa nan sorts Pelagos-diplom till personer som varit flitiga, ska rita nat sa far vi se om dom finns till naesta saesong....
Mikke

karinafp
2005-10-10, 21:10
Romantic Roof låter bra, inför mina fullmånekvällar där... men det kanske blir fullbelagt av vissa tonåringar, vem vet? ;)

Kalimeraboken, ja... uj, vilka epistlar jag skrev sista kvällen, med tårarna rinnande... :( Och inte blev det bättre av att det ställdes stora glas med ouzo framför en... Ang_elx

Nåja, räknaren tickar stadigt neråt, nu är det "bara" 268 dagar tills vi får sitta där igen!

Karin
Vadå känslosam? :confused: :rolleyes:

inkfish
2005-10-10, 21:21
...jag fick tebax armbandet som setat pa kissen utav Vasilis igar.

Kattmorsan är helt nöjd med utvecklingen i frågan, du är på god väg mot Inkfish's kattkommandos hedersplakett. Och Vasilis också. :D

Mikke
2005-10-12, 19:32
...idag morse fick vi lana Xronis farsas bil med flak.Sen fyllde vi detta med gammal olja....(ick) skvalp&glugg.....Hela flaket gick at....Sen drog vi ivaeg till tippen.....Tillbaks igen,staeda ur flaket, samt fylla det med stolar och bord, som kordes till Panburger....Sen en timme eller seau ledigt, sen traeff med Andreas pa Zephyros, daer vi sen sandpapprade och oljade stolar och bord i solen glans....Detta foregick till fem ungefaer, da jag sen for upp i berget bakom stan till Yannis Lambros, en kollega till Andreas.Han har tva traebatar, varav den ena star under mitt beskydd....Det aer en liten plutt, endast 3.70 lang, men gullig aenda....Lite relingslist var dalig, sen tog vi bort 3st rorkultar i trae pa var sida.....Inget daligt antal med tanke pa batens litenhet.....Imorrn ska vi traeffas hos traegubbarna Rotsakis, daer vi ska anvaenda de gamla bitarna som mall till nya bitar, som sen ska skruvas dit, istaellet for att spikas, som de gamla var.....Nu aer baten byggd, kanske for 50 ar sen, sa da var det nog inte sa laett att fa tag i skruvar pa Karpathos,kan man anta.....Som ni saekert vet, sa gillar greker malarfarg, sa baten var taeckt med x antal lager faerg, vilket ska bort inuti, sa vi kan olja med......ja just de, linolja!!! Yannis gillar trae, sa det blir nog ingen mer faerg inuti....Sen har jag (tror jag) overtygat honom om spristagsriggens fordelar gentemot latin-riggen, sa det blir nog en san rigg.Han har redan en med latin-rigg.....I sa fall blir det den forsta baten med san rigg pa on, och sannolikt avensa i ett storre omrade....kolen aer ganska grund, sa baten kommer vael att segla som en tvalkopp, men vi far vael haenga pa mer kolar, eller fordjupa den vi har....Beslut, beslut, aldrig tar det slut, haha.....Naja, Yannis tycker det aer jaettekul, istaellet for att skyffla papper pa kontor....
Annars allt vael, fortfarande ganska mycket turister kvar, fast det borjar tunna ur....Jordbaevningen missade jag tyvaerrr.....
Vi hors vidare....
Mikke

Riitta
2005-10-12, 19:58
Skönt så du inte ligger på latsidan,Mikke:D

Riittabye_bye

a_fellman
2005-10-13, 21:47
Hade med mig en liten mediaspelare för att ladda ner alla bilder till när vi var på Karpathos, med den kunde man också göra inspelningar vilket jag gjorde på Pelagos. Den har en usel mikrofon och folk låter ju runtomkring. Men man kan i varjefall höra Xroni, Flourios och Vasilis sjunga. Om någon vill kan jag lägga ut dom så ni kan lyssna och drömma er tillbaka. På samma disk fick jag också med mig hem alla Mikkes bilder vilka jag dock lovat att inte publicera innan han kommit hem och censurerat lite ;-)

Sten-Anders

karinafp
2005-10-13, 21:51
Men man kan i varjefall höra Xroni, Flourios och Vasilis sjunga. Om någon vill kan jag lägga ut dom så ni kan lyssna och drömma er tillbaka.

JA TACK!!!_B-anana_B-anana_B-anana


På samma disk fick jag också med mig hem alla Mikkes bilder vilka jag dock lovat att inte publicera innan han kommit hem och censurerat lite ;-)


NEJ TACK!!! (till censuren, alltså, vi har ju redan meddelat att vi klarar att se vad som helst...;))

Karin

Riitta
2005-10-13, 21:53
Fast frågan är vad Mikke klarar av med sin fåfänga:D ;)

Riitta

Ivi
2005-10-13, 21:54
På samma disk fick jag också med mig hem alla Mikkes bilder vilka jag dock lovat att inte publicera innan han kommit hem och censurerat lite ;-)

Sten-Anders

Det är väl de ocensurerade som är roligast, eller hur? :D Dem vill vi självklart se!

Ivi

karinafp
2005-10-13, 21:55
Fast frågan är vad Mikke klarar av med sin fåfänga:D ;)


Han kan behöva bli lite omskakad, det är bara nyttigt för fåfängan. ;)

Karin

Ivi
2005-10-13, 22:00
Han kan behöva bli lite omskakad, det är bara nyttigt för fåfängan. ;)

Karin

Jepp!

Ivi

Mikke
2005-10-15, 20:15
....det var vaeldigt vad folk INTE aer fafanga......sa det aer BARA jag som aer det da.....
Jojo...drevet gar.....:D
Klart att bilderna ska ut till er vad det lider, men man kan inte kasta ut bilder hur som helst, utan att ha klartecken fran folk som aer pa dom....tycker ja, iallafall......tex finns det kalsongbilder med cannabisblad....:D
Mikke

MiaB
2005-10-15, 20:19
Cannabis kan ju inte vara så farligt.....Ang_elx

karinafp
2005-10-15, 20:24
Eller ta bort kalsongerna...Ang_elx om det nu är DE som kan tänkas väcka anstöt...

Karin
förväntansfull :rolleyes:

a_fellman
2005-10-15, 21:09
Eller ta bort kalsongerna...Ang_elx om det nu är DE som kan tänkas väcka anstöt...

Karin
förväntansfull :rolleyes:


Hittade lite Cannabis kalsonger bland mina bilder också och även utan kalsonger. Har några snygga bilder med Mikke i "Grekisk gud posé" med cannabis kalsongerna på, kanske något att tävla med i fototävlingen. Sitter just och sorterar bilderna, men det blir nog inte så många som jag lägger ut, började med 1262 st från senaste resan. Är nu nere i 450 st och ska väl minska 10 falt till. Sen har vi ju Mikkes 600 bilder som vi får se hur många som är publicerbara efter att han kommit hem.

Sten-Anders

Riitta
2005-10-15, 21:41
....det var vaeldigt vad folk INTE aer fafanga......sa det aer BARA jag som aer det da.....
Jojo...drevet gar.....:D
Klart att bilderna ska ut till er vad det lider, men man kan inte kasta ut bilder hur som helst, utan att ha klartecken fran folk som aer pa dom....tycker ja, iallafall......tex finns det kalsongbilder med cannabisblad....:D
Mikke

Stackars dig,Mikke:D Kan inte förneka att jag ser fram emot cannabisbladsbildernaflabb_flab

Riittabye_bye

Eva L
2005-10-16, 12:18
Även om de senaste inläggen i tråden säkert är skämtsamma blir det ändå ett förhärligande av något som jag defintivt inte kan ställa upp på. Många av oss som skriver på Kalimera är äldre och borde försöka tänka på det föredöme vi kan utgöra för yngre personer. Pratade med en tjej som tränar på samma ställe som mig och som känt igen mig från avtaren. Hon läste förut Kalimera flitigt men gör det ganska sällan idag på grund av förhärligandet av spritkonsumtionen i samhället som finns med i många trådar. Ska vi nu ta steget vidare till förhärligandet av droger bör väl någon säga ifrån.

Eva

karinafp
2005-10-16, 13:15
förhärligandet av droger

Där ser man! Och jag som hela tiden trodde att det var Mikkes kalsongers vara eller icke vara vi diskuterade, att jag inte FATTADE att det i själva verket var en förtäckt knarkpropaganda! :eek:

Karin
som iofs tycker att om någon väljer att inte läsa Kalimera p g a eventuella kalsongdiskussioner, så är det väl helt och fullt frivilligt!

inkfish
2005-10-16, 13:31
För säkerhets skull,då: vad det handlar om är ett par röda boxershorts som Mikke fått i present. På ena låret är ett grönt cannabisblad tryckt. Det ser för j*vligt ut.

Just för att det ser så j*vligt ut, och för att Mikke är den han är, använde han dessa boxershorts som badbyxor - för att skoja med dem han badade med.

Jag har också bild på dessa men har lovat Mikke att inte lägga ut bilden utan hans godkännande. Jag får väl lära mig photoshop innan så jag kan kopiera in en lliten fin vitsippa eller nåt i stället för det tryck som nu är på shortsen. Om det nu inte är finns nåt otillåtet som man kan göra med vitsippor, förstås.

Riitta
2005-10-16, 13:36
Tänkte väl det,att det måste vara något sådant:D
Mikke håller sig till sin snusdosa och han kan vara roligt utan någon som helst
hjälpmedel:)

Riittabye_bye

Ivi
2005-10-16, 14:04
...och ett gott skratt förlänger livet :D Har nog aldrig förstått att våra "fredagsouzo/whisky-diskussioner" skulle vara stötande på något sätt :confused:

Ivi

karinafp
2005-10-16, 14:13
...och ett gott skratt förlänger livet :D Har nog aldrig förstått att våra "fredagsouzo/whisky-diskussioner" skulle vara stötande på något sätt :confused:


Och om man nu tycker det, kan man väl helt enkelt låta bli att läsa de trådarna, eller? Jag menar, jag själv läser inte allting i forumet, utan väljer bort det som inte intresserar mig. Förmodar att andra kan göra sammalunda...

Karin
selektiv

Eva L
2005-10-16, 16:06
Javisst hoppar jag över dessa men jag tycker ändå att det är ett förhärligande av en alkoholkultur som tyvärr är negativ för många människor och eftersom dom synpunkterna kommit till mig så lär jag inte vara ensam om den åsikten. Klart att det kan vara ok att ex sakligt eller skämtsamt diskutera en whisky eller vinsort och speciellt när kunniga personer som Hasse eller någon annan kommer med kommentarer men ibland förkommer diskussionerna mer som bludder i flera trådar vilket jag tror i längden kan vara negativt för kalimeras utveckling. Det är också en ganska hårfin gräns när diskusionen bara blir smaklös eller tenderar att förhärliga en drogkultur som tyvärr blivit allt vanligare i hela Europa.

Förstår också att mina åsikter kanske är udda idag efter att ha sett debatten om vindrickande bland gravida kvinnor som några från panelen i TV 4 söndagsprogram gjorde sitt bästa att propagera för. Efter att ha lyssnat till några av proffstyckarna känner jag mig som varande från en annan planet.

Eva

Frappe
2005-10-16, 16:23
Även om de senaste inläggen i tråden säkert är skämtsamma blir det ändå ett förhärligande av något som jag defintivt inte kan ställa upp.
Eva


Jag kan förstå hur du menar, för just cannabis blad etc har ju smygit sig in i "mode" världen och ungarna vill ha svett band med cannabis blad, tröjor mm för det har ju "alla" och jag tycker inte alls om det då jag förknippar cannabis med undergång, då jag har vänner som inte finns i livet längre pga av droger. Man börjar med något "lätt" att röka och vidare. Jag förstår helt din poäng Eva men även samtidigt "skämtet" men känner ändå att jag vill skriva en rad!

Camilla

Mikke
2005-10-16, 20:14
......ja,daer ser man vad man kan staella till genom att visa fillingarna....Det kan tillaeggas att jag aevensoeau fick ett par likadana fillingar fast med Stalmannens logga peau av Tant Eva och Ellen.....lika fula, fast bla....
Vad sen gaeller Pelagos,sa pratas det lite om en cd till....denna gang hoppas jag och andra att det blir en redig dos nisiotiko med uppgifter om latarna.Sen tror jag att stolarna ska bytas ut, hoppas att det blir dom klassiska av trae med bast pa sitsen......
Mikke

Eva L
2005-10-16, 20:19
Jag tycker faktiskt att du ska avstå från att bära dessa kalsonger för du vet aldrig hur andra uppfattar det. Du kanske är en person som avhåller dig från droger och då vet dina vänner det medan den som inte känner dig kan få en helt annan uppfattning. Kanske ligger tonåringen på stranden och tänker coolt att gubben gör reklam för hasch.

Eva

Ingrid
2005-10-16, 20:22
Cannabisblader blir mer og mer vanlig i form av snikreklame på diverse ting, og det er slett ikke bra! Dette profileres som at det skal være kult, og jo oftere man ser det, jo mere "vanlig" blir det jo. Men det er jo en form for skjult narko-reklame, tross alt. Cannabis er narko, som tross alt er forbudt!

Disse vin- og whisky-diskusjonene her på siten er jo bare litt morsomt. Alkohol er tross alt lovlig....

karinafp
2005-10-16, 20:26
......ja,daer ser man vad man kan staella till genom att visa fillingarna.

Ja, sa jag inte det? Av med dem!!!Ang_elxflabb_flab

Karin

Mikke
2005-10-16, 20:28
....nja, just dessa beryktade fillingar anvaendes nagra ganger tillsammans med vaenner da stranden var i det naermaste tom,.....Dessutom var dom da sprillans nya och grannt roda....
Efter tvaett har dom bleknat betydligt och kommer fortsaettningsvis gora normal filling-tjaenst dolda av benklaeder.
Mikke

inkfish
2005-10-16, 21:24
Mikke, jag föreslår att du stämplar KNARK ÄR FARLIGT i rumpan på dina kalsonger, du kan säkert låna nåt lämpligt svart typsnitt på Socialstyrelsen.

kari
2005-10-16, 21:52
.
Vad sen gaeller Pelagos,sa pratas det lite om en cd till....denna gang hoppas jag och andra att det blir en redig dos nisiotiko
Mikke

DET var gode nyheter, Mikke :) (...... dvs OM det blir en real dose nisiotika)

De var jo så KJEMPEFLINKE til å spille og synge, men for meg var det en NEDTUR å spille Cd'n.

:) Kari

Ivi
2005-10-16, 22:12
[QUOTE=Mikke Vad sen gaeller Pelagos,sa pratas det lite om en cd till....denna gang hoppas jag och andra att det blir en redig dos nisiotiko med uppgifter om latarna.
Mikke[/QUOTE]

Härligt! Nisiotika tycker jag väldigt mycket om! Den första CD:n har jag fått lyssna på hos Riitta, men har inte någon egen...än...

Ivi

Mikke
2005-10-17, 17:27
....vi far hoppas att den forsta gav lite blodad tand, sa de andra kramgoa latarna kommer ngt snabbare....Jag ska forsoka tjata peau soeau gott det gar, haha.....:D
Mikke

Riitta
2005-10-17, 17:34
Tjata på:D Skall du med till Lund,eller har du inte bestämt dig ännu:rolleyes:

Riittabye_bye

Mikke
2005-10-17, 17:46
....som vanligt som asnan mellan ho-tapparna...eller som Odysseas mellan Scylla och Charybdis....:D Vi hors per telefon vid hemkomsten som vanligt, va??
Mikke

Riitta
2005-10-17, 17:48
Ja men visst:D Hälsa dom där nere från ossbye_bye

Riitta

Mikke
2005-10-17, 17:51
yep.....

karinafp
2005-10-17, 17:52
som Odysseas mellan Scylla och Charybdis....:D

Är inte det Mimis lilla vovve? :rolleyes: Ang_elx ;)

Karin

Mikke
2005-10-17, 19:48
....dom har tva doggar nu....den lurviga saken och en mer tunn, raevliknande som smet naer Stena och jag skulle haemta tesilar samt durkslag for var saltexpedition......Med en kringgaende rorelse av Stena, som aer en god strateg, fick vi den lilla doggen att ater uppsoka tryggheten inomhus....Varvid vi kaeckt moppade oss ivaeg mot tippen....:D
Mikke

Eva L
2005-10-19, 13:11
Din avatar är så fin Elisabet att den kunde du tävlat med.

Eva

Elisabet
2005-10-19, 13:18
Din avatar är så fin Elisabet att den kunde du tävlat med.Tack :) Jag kom att tänka på det först igår faktiskt. Fast farbrorn är bara en liten del av en större bild och jag tror inte att hela bilden hade funkat i tävlingen.

Han satt förresten inte långt från min tant som var med i förra årets tävling. Jag var på hugget att hitta gamlingar den dagen :) Det var i Olymbos.

ciakoohler
2005-10-19, 13:20
Han satt förresten inte långt från min tant som var med i förra årets tävling. Jag var på hugget att hitta gamlingar den dagen :) Det var i Olymbos.[/QUOTE]


Ahaa Det var därför jag var med på bild !!!klapp_klap _B-anana

Eva L
2005-10-19, 13:24
Tack :) Jag kom att tänka på det först igår faktiskt. Fast farbrorn är bara en liten del av en större bild och jag tror inte att hela bilden hade funkat i tävlingen.

Han satt förresten inte långt från min tant som var med i förra årets tävling. Jag var på hugget att hitta gamlingar den dagen :) Det var i Olymbos.

Ja det var en mycket fin tantbild. :)

Eva

Elisabet
2005-10-19, 13:29
Ahaa Det var därför jag var med på bild !!!klapp_klap _B-ananaHehe, nu var hon kvick :D Men jag menade faktiskt den andra tanten Cia ;)

ciakoohler
2005-10-19, 14:09
SKILLNADEN mMELLAN TANTER OCH TJEJER


Tanter är drottning Elisabet av england o Gun Hellsing i en o samma person
Tjejer är Marie Fredrikssson och Astrid Lindgren i ett
tanter är alltid så förfärligt lagom
tjejer bär gult o skärt o lilaoch struntar i hål i strumpan


osv.osv
Det var för långt att skriva av har inget tålamod ..måste vara tjej

Mikke
2005-10-22, 19:21
Hej!
Idag aer det lugnt i stan.Xronis kom forbi pa Zephyros, daer Andreas och jag kollade alla solsaengar och parasoller.Dom ska ner i kaellaern over vintern.Alla stolar med traesits och alla trae-bord har fatt sig en duvning av LINOLJA....:D
Nu erom fina och blanka tills varen....som alls icke aer sa langt borta...
Mikke

inkfish
2005-10-22, 19:23
Hej!
Nu erom fina och blanka tills varen....som alls icke aer sa langt borta...
Mikke

Jaså:(...

Mikke
2005-10-22, 19:33
..joru...:D
Mikke

Mikke
2005-10-26, 20:22
...hav trost,det kommer en var....:D
Mikke

karinafp
2005-10-26, 20:27
...hav trost,det kommer en var....:D

En var sin egen lyckas smed...;)

men först ska vi ha en riktigt HÄRLIG vinter!!! :(

Karin
vinterhatare som hade minus åtta grader utanför huset igår morse...

Mikke
2005-10-26, 20:37
...ja ser fram emot att fa komma hem & saetta pa vinterdaecken a kolla glykolen.....
Mikke

karinafp
2005-10-26, 20:39
...ja ser fram emot att fa komma hem & saetta pa vinterdaecken a kolla glykolen.....

Det låter perverst... sånt ser jag ALDRIG fram emot...

Karin
BRRRRR....

Mikke
2005-10-26, 20:40
...harunte laest Jan Ersa och Per Versa av Froding....:D
Mikke

karinafp
2005-10-26, 20:46
flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Karin

ciakoohler
2005-10-26, 20:47
Var rädd om dig nu MIKKE så ses vi i LUND

Mikke
2005-10-26, 20:51
....jag far hoppas att det aer fixat tills dess,men sant vet man inte.....Sa jag flaggar for laga forfall iallafall redan nu......
Nu ska jag puttra hemover, koka upp fem liter vatten och haella pa 1.5-liters flarrer samt dra over dom med strumper.....Det aer sa gott att harom peau varsin sida och dom aer varma i timmar......
Hare bra i Skane....:D
Mikke

Zanét
2005-11-27, 12:00
Diskussionen om Xronis & Co kanske framtida Sverigeturné har fått en egen tråd http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2532

//Zanét bye_bye
moderator

PO
2005-11-27, 12:45
....samt dra over dom med strumper.....Det aer sa gott att harom peau varsin sida och dom aer varma i timmar......

Mikke

Ack ja, denna Mikke...:D

//PO
-Monogam

Mikke
2005-11-27, 13:42
....hehe....stereo e bettre en mono, eller hur...:D
Mikke

PO
2005-11-27, 14:01
....hehe....stereo e bettre en mono, eller hur...:D
Mikke

Jag föreslog Dolby 5.1 men hustru hade synpunkter..Ang_elx

//PO
-Liar liar, pants on fire.

Mikke
2005-11-27, 22:03
...misstänker starkt att synpunkterna är relevanta....:D
Mikke
(Monokrom)

PO
2005-11-27, 22:23
Jo hon sa att jag kunde räkna med skador på pickupen om jag byte spår mitt i låten.

Hur kommer vi tillbaka till Pelagos härifrån, så att den här långa fina tråden inte spårar ur alldeles?

//PO
-monolåg

Mikke
2005-11-27, 22:58
....för att villfara din önskan kan jag berätta att det kanske blir nya stolar på Pelagos nästa år....Vi får hoppas att det blir den klassiska grekiska taverna-stolen av trä.Kanske inte bast i sitsen,men med ståltråd därnere som förstärkning, etc.....:D
Mikke