handdator

Visa fullständig version : Milos i juli -sajter för boende?


cajsa
2007-06-14, 15:50
Hej,
Lite sent omsider är det dags för att tänka på årets greklandsresa, som ska bli en kombination av Milos och Santorini (med huvudpunkt på det förstnämnda).
Jag hoppas bara att det finns ok vägar för moppe och många små badstränder/vikar för snorkling där....(även om tidigare inlägg säger att västra sidan inte funkar för moppekörning :()

Men så är det här med boende.....

Förra året förbokade jag Skopelos i augusti och fick en liten ministudio för ca 40 euro per natt (rätt dyrt, eller...?).
Vad bör jag räkna med att betala på Milos i juli, ca 9-10 dagar? Jag vill ha balkong, kyl och AC.
Måsta jag förboka, och i så fall var hittar jag dessa fantastiska sajter som erbjuder "long stay rates" ?
Och är det i Adamas man ska bo i?

Tacksam för svar, även om min fråga "snuddar" vid tidigare inlägg..;)

Fia
2007-06-14, 17:16
jag och sambon var på Milos förra året. vi var där i slutet på augusti och det var riktigt svårt att hitta boende, vi fick spendera första natten på campingen i ett hyrt tält för att det var fullt överallt och då letade vi i ca 6 timmar. Om det är likadant i juli vet jag inte men jag skulle nog råda att boka i förväg. Vi bodde i Pollonia som är en mycket lugn by men med flera tavernor och en fin strand, vi trivdes utmärkt! jag kan tillägga att det nästan bara var par där som gick hand i hand men även en del barnfamiljer såg vi.

Vi betalade 50 euro natten för ett vanligt rum med balkong, sista natten fick vi dock bo för 40 euro eftersom högsäsongen började trappas ner då.

Myslo
2007-06-21, 07:56
Vi kom hem från Milos i måndags. Det var första gången för mig i Grekland och jag gillade verkligen ön! Vi bodde i Adamas och nu i juni var det inga problem alls med boende, men det blir väl helt annorlunda i juli... Vi bodde på Studios Mallis som låg på höjden med kyrkan i Adamas. Det blev en del trappor att gå i för att komma till affärer och restauranger, men vi betalade 25 Euro per natt för ett rum med pentry, AC och uteplats.
Jag tyckte Adamas var bra att bo i, eftersom man lätt kunde åka till resten av ön därifrån (tex se solnedgången från kyrkan i Plaka en kväll) dessutom utgår utflyktsbåten från Adamas och den var verkligen rolig att åka på! Vi fick bland annat snorkla vid Kleftiko, och dit tror jag knappt man kan komma med bil/moppe.
När jag surfade om Milos innan vi åkte hittade jag en hel del sajter där man kunde läsa om olika hotell och studios och även hitta bokningsinformation. Om du googlar på tex hotel Milos eller rooms Milos tror jag du ska hitta en del av dem.
Vi försökte hyra moppe på Milos men fick inte pga att vi inte har MC-körkort. Frågade på flera ställen och det verkade vara likadant överallt. Istället hyrde vi en fyrhjuling för 15 Euro per dygn och den var riktigt rolig att köra! Även om den bara var 50cc så orkade den upp i de branta uppförsbackarna och på platt mark tuffade man fram i ca 45 km/h vilket jag tyckte var fullt tillräckligt eftersom det fanns så mycket att titta på utmed vägen.