handdator

Visa fullständig version : Vad göra på Santorini med SMÅ barn?


Halloj
2007-06-14, 09:15
Vi kommer att tillbringa nästan en hel dag på Santorini i väntan på båten till Amorgos. Våra två barn fyller 2 år i augusti. Någon som har några förslag på hur vi fördriver tiden med två småttingar som fått gå upp mitt i natten och som behöver sysselsättning, mat och vila under dagen?

Elisabet
2007-06-15, 21:13
Vi hade samma "problem" en gång, fast barnen var inte så små som era, men det var ändå inte lätt att fördriva en dag på Santorini med barn. Vi åkte till Kamari för att det ligger bra till, men en lämplig strand för små barn är det inte och staden är både dyr och trist.

Norr om flygplatsen ligger Monolitos som är en långgrund sandstrand och där lär det finnas ett par tavernor. Om barnen somnar på var sin solstol under parasoll kanske det kan vara ett alternativ. Jag har inte varit där så jag vet inget mer om stranden och inte heller hur man tar sig dit/därifrån.

Riitta
2007-06-16, 10:15
Kanske leta upp ett lämpligt hotell med pool och hyra det bara under dagen. Då kan man ju både bada lite och barnen kan få vila också.
Vi gjorde så på Korfu när barnbarnet var 1½ år och det var perfekt.

Riittabye_bye

Halloj
2007-06-16, 21:08
Tack för era svar!
Monolitos-stranden låter ju rätt så bra, det blir nog där vi spenderar dagen. Är det någon som vet hur lång tid det tar att åka från flygplatsen till Monolitos? Hur lång tid tar det från stranden till hamnen?

babsan
2007-06-16, 23:20
Tack för era svar!
Monolitos-stranden låter ju rätt så bra, det blir nog där vi spenderar dagen. Är det någon som vet hur lång tid det tar att åka från flygplatsen till Monolitos? Hur lång tid tar det från stranden till hamnen?
Busstidtabell här från bl a Fira till Monolithos http://www.ktel-santorini.gr/
Det tar ca 5 minuter med bussen, från flygplatsen.
Från stranden till hamnen ca 15 - 20 minuter med bil.

Barbro :)