handdator

Visa fullständig version : Vet ni något om dessa hotell?


Halloj
2007-06-14, 09:12
Hej!
Har nu kollat runt på nätet efter hotell i Egiali och även fått tips här på Kalimera. Är det någon som har erfarenhet av följande boenden? Vi reser med två barn på snart två år och kommer att stanna 6 nätter på Amorgos.

Karkisia
Gryspo
Amorgos Guesthouse
Poseidon
Agnadi

Kajode
2007-06-14, 09:41
Vet tyvärr inget om dessa ställen, men undrar också över pensionat med studios i Egiali. Vi var sist i Egiali 2004 och då byggdes det en massa vilket verkar resulterat i en rad nya pensionat ,Karkasia, Agnadi, Filoxenia, Grypso etc. Vi tänkte återvända till Egiali i år och det vore kul att få tips om ert favoritboende i byn och om någon har provat dessa nya ställen. Vi är en familj med två grabbar, 10 och 13 och vill absolut bo på höjden i byn. En fräsch studio med stor balkong och havsutsikt vore det ultimata.

Vore tacksam för snabba svar då det bär iväg redan på måndag morgon!!
Greklandslängtan är nu stoooooooor_B-anana

//Karin bye_bye

gunnar
2007-06-14, 10:25
Jag har bott på poseidon för två år sen. Vi var sex stycken, och rummen som de hade då var ganska små, men trevliga, med kylskåp och små balkonger. Det fanns inga kokmöjligheter på rummen men det fanns ett gemensamt kök som man fick använda. Det finn ett rum(tror att det är större) högst upp med stor terass och fin utsikt som de givetvis villa ha mer betalt för.

Vi fick tre rum för sammanlagt 45€. Kan tänka mig att bo där igen, när vi kommer dit på måndag natt/tisdag morgon.

Hasse
2007-06-14, 12:02
Kan tänka mig att bo där igen, när vi kommer dit på måndag natt/tisdag morgon.



Trevlig resa och vistelse, Gunnar bye_bye



Hasse :cool:

Cecilia
2007-06-14, 12:15
Vi var sist i Egiali 2004 och då byggdes det en massa vilket verkar resulterat i en rad nya pensionat ,Karkasia, Agnadi, Filoxenia, Grypso etc. Vi är en familj med två grabbar, 10 och 13 och vill absolut bo på höjden i byn. En fräsch studio med stor balkong och havsutsikt vore det ultimata.

Hej Karin!
Vi bodde på Filoxenia förrra sommaren - kanonbra! Väldigt fräscht, stor balkong med havsutsikt - som ni vill ha det :) Tror att vi betalade 25 eller 30 euro för ett mycket fint dubbelrum i början av juni. (ac, balkong, tv och kyl - dock inget pentry, enbart kokplatta)

Trevlig resa på måndag! Själv drar vi till Sardinien nu på lördag flabb_flab Tänkte ge Italien en chans nån gång också - även om Greklands-suget är enormt och blir ännu värre när jag hänger här på Forumet ;)

Kajode
2007-06-14, 13:08
Tack Cecilia! Ha en trevlig resa själv, Sardinien låter inte heller helt fel. Maten är ju underbar i Italien, likaså kaffet, vinet och glassen. Stränderna ska visst vara jättefina på Sardinien så ni kommer att få en jättehärlig resa. Grekland finns ju kvar!!

//Karin

hasa
2007-06-14, 16:55
Filoxenia och Poseidon har samma ägare och länkar till varandra på respektive hemsidor. Filoxenia har ett otroligt fint lägen, nytt och fräscht. Minns inte vad det var som gjorde att vi inte valde att bo där. Tror att det var priset och att rummet som var ledigt inte passade för fem personer.

Vi har trivts väldigt bra på Poseidon, otroligt bra städning. Rummet som vi bodde fem personer i hade kyl och kok möjligheter. Vi har alltid talat om att vi tänker stanna länge och då fått ett väldigt bra pris utan att behöva pruta.

Agnadi är ett suveränt boende med en underbar utsikt. Ligger ovanför Filoxenia i utkanten av byn. Otroligt trevlig ägarinna som ofta bjöd på både likör och aprikoser. Kan rekommenderas.

Jag vet inte om vi har haft tur, men under våra resor har vi alltid haft det bästa och billigaste boendet i Egialia, Amorgos. Sen att det är en fantastisk by med en underbar strand kanske har påverkat endel flabb_flab.

Jan-Jan
2007-06-14, 17:31
Jag har inte bott på något av dem heller, men ligger de uppe i byn så tror jag det är bra. Jag slås av tanken att vi är flera på den här tråden som ska åka med Blue Star-båten 17.30 från Pireus till Aegiali nu på måndag. Stämmer det månntro?
Just nu längtar jag otroligt. 07.10 lyfter vi från Arlanda på måndag morgon...

Vi syns väl på båten. bye_bye

Kajode
2007-06-15, 08:24
Visst ska vi med 17.30-båten, Blue Star, men vi tänkte inte åka till Egiali direkt utan stanna på Donoussa först och sedan Schinossa för att sedan komma tillbaka till underbara Amorgos. Vi ses kanske ändå på båten!

Förresten, ska ni åka med Sterling, Jan-jan? Vi åker från Arlanda med Sterling måndag morgon men du vet väl att planet går redan 06.40? En ändring har gjorts som meddelades via e-mail (för flera månader sen).

//Karin _B-anana

Jan-Jan
2007-06-15, 09:47
Karin, det blev faktiskt så underligt i år att vi flyger Austrian och mellanlandar i Wien (!). Ska bli spännande...
Vi syns säkert. Vi är två vuxna och tre vilda pojkar (2,6,8)...
/Jan

gunnar
2007-06-15, 11:57
Trevlig resa och vistelse, Gunnar bye_bye


Hasse :cool:

Tack Hasse!
Jo, jag kommer att försöka åka med 17:30 BS till Aegiali. Åker 7:50 från ARN med mellanlandning Munchen och framme 14:50. Normalt borde det inte vara något problem att hinna med. Så vi kanske ses på båten.

Eva N
2007-06-18, 12:53
Hej!

Jag undrar oxå över bra boende och andra tips på Amorgos.

Vi landar på Santorini 30 juni och åker nog dit den 2 : juli.
Tänkte stanna ett par dar innan vi luffar vidare.

Vet någon om man måste boka rum innan eller är det bara att dra dit?
Längtar

Eva & Gertbye_bye

tofran
2007-06-18, 22:11
Hej
Vi var 2 familjer på Amorgos strax efter midsommar för två år sedan. Inga bekymmer att hitta studios i Katapoula. Vi bodde ett par minuters promenad från hamnen. Därifrån gick det småbåtar över till stränderna på andra sidan viken.

En liten varning bara: På båten dit gjorde man reklam för ett fint hotell, €25/natt! Det som inte framgick direkt var att det låg halvvägs till Chora, dvs en lång svettig promenad upp, långt från stränder och affärer.

Gillar man att vandra så är Amorgos fantastiskt. Har bara hunnit med en bråkdel av lederna än.

/Tobbe

Toto
2007-06-20, 09:21
Vi bodde i Aegiali i juni 2003 i ett hus ungefär mitt på strandpromenaden. En mycket trevlig värdinna och det bästa av allt, 50 meter till stranden. Jag kan varmt rekomendera detta. De ibland omtalade myggen märkte vi inte alls av.

Halloj
2007-06-20, 13:40
Tack för era svar!
Har mailat till alla ovanstående ställen. Karkasia och Agnadi hade fullt, så nu har vi bokat en lägenhet med stor terass på Gryspo. Idag är det bara 10 dagar kvar tills vi åker. HÄRLIGT!

hasa
2007-06-20, 22:19
Ni kommer att få det fantastikt bra. Minns inte riktigt vart Gryspo ligger men det ser fint ut, tror att det är en bit upp i byn. Längtar efter en kall Amstel och en pizza nere vid torget, men det får bli nästa år....

webguide
2007-06-21, 19:33
Vi kommer att vara på Amorgos någon gång kring den 28, vi flyger till Aten på lördag från Kastrup och stannar en natt i Pireaus, sen åker vi till Sifnos på söndag och åker vidare till Amorgos på onsdag eller torsdag om allt går som vi planerar. Så vi kanske kan träffas över ett gäng glas med Ouzo!?