handdator

Visa fullständig version : Snorkla!


Fishy
2007-06-13, 17:32
Lite korkad fråga kanske, men snorklingsprylar.... Släpar med det hemifrån, köper på plats där nere eller hyr man?. Tre fyra uppsänningar tar ju trots allt lite plats.

Peter

Peter
2007-06-13, 18:07
Är du avancerad snorklare och har krav på grejerna bör du ta med dina egna. Ska ni bara lattja lite kan ni köpa där nere för en hyfsad penning. Eller kompromissa, om du har fenor du trivs med. Ta med dem och köp mask och snorkel på plats. Eller kanske ännu hellre tvärtom. Ta med mask och snorkel och köp fenor där... Fenorna väger mest i bagaget! Och det är viktigare att mask och snorkel är av bra kvalitet och passar än fenorna...
Peter

Greklandsvän
2007-06-13, 19:28
Jag ställde en liknande fråga för inte så länge sedan, med bra respons. Se sid 5 (just nu) under Cafe Kalimera.

//Per

goran
2007-06-14, 10:09
Tjenare Fishy
Jag ar bosatt pa Kythira sedan 10 ar. Jag tror nog att, om du vill ha bra prylar, med tillforsikt kan kopa dem har i Grekland. Det har borjat vaxa upp fler och fler affarer som ar inriktade pa dyk och friluftliv. Dessa affarer har inte tjafset med cyklop med tva snorklar med ping-pong bollar utan bra marken som Cressi Sub mm.
Men det ar klart, att koper du har nere sa skall du ju aven ta hem alltihop. Sa har du egna inkorda prylar ar det kanske god ekonomi att slapa med sig.
Goran Svanborg, militar fd dykare och dyklarare
Lite korkad fråga kanske, men snorklingsprylar.... Släpar med det hemifrån, köper på plats där nere eller hyr man?. Tre fyra uppsänningar tar ju trots allt lite plats.

Peter

Elisabet
2007-06-14, 10:42
Dessa affarer har inte tjafset med cyklop med tva snorklar med ping-pong bollar utan bra marken som Cressi Sub mm. Jag har båtluffat med inbitna sportdykare och "tvingats" in i sådana butiker flera gånger och vi konstaterade redan för ganska många år sedan att det finns väldigt bra snorkel- och sportdykarutrustning i Grekland. Däremot har priserna varit mycket högre än för samma grejer i Sverige, så att köpa dem hemma har varit ett självklart val. Men det kanske håller på ändras nu om marknaden växer?

Det man ska akta sig för är framför allt snorklarna i badbutiker och supermarketar. De kan vara livsfarliga (inte bara för barn) för att de alltid är för långa.

Fishy
2007-06-16, 18:32
Tack för alla svar, det blir nog att försöka hinna leta upp en dykshop och handla upp lite prylar innan man åker. Tjofadderittan-prylar ska man passa sig för, det vet man av erfarenhet. Det ska vara riktiga grejjer!

VI ÅKER PÅ LÖRDAG, OM EN VECKA PRECIS!!!!!!!!!!!!!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap