handdator

Visa fullständig version : Santorini Breeze Studios


Ankri
2007-06-13, 09:56
Hej Greklandsfantasterbye_bye

Undrar om någon bott Santorini Breeze Studios...??...ligger i Perissa...är det en liten by så man kan handla och så...??....om några veckor bär det av i 18 dagar bland Kykladerna..._B-anana_B-anana_B-anana

Ankri
2007-06-18, 12:45
Ingen som bott där...:confused:...hur är Perissa som by då...????:eek:

Eva L
2007-06-18, 14:06
Perissa och Perivolos är ett ganska utspritt område och någon mysig bykänsla är svår att hitta här. Området har massturismkaraktär och barer och tavernor vid stranden som främst vänder sig till turister. Finast i mina ögon är det öppna landskapet lite ovanför stranden och berget som ger byn karaktär.

Jag var där i början och slutet av min semester och kom hem i lördags. Det finns några supermarkets och den jag besökte var mycket välsorterad. I övrigt har jag inte sett några mysiga butiker. Hotellet ni anger känner jag inte till. Bor alltid på Honeymoon Beach Hotel när jag är på Santorini.

Det går lokalbussar till Fira och en taxiresa kostar inte mer än 10 euro.

Eva

Malina
2007-06-18, 14:13
I stort håller jag nog med Eva L.,fast jag tycker att det finns en hel del trevliga affärer i Perissa och även att själva byn kan vara rätt mysig om man går in i själva "kärnan",alldeles i slutet av strandpromenaden och fortsätter upp en bit.
Vet inget om hotellet.
Jag skulle välja att bo på Honeymoon istället!
Ska ni vara hela tiden på Satorini?

coanma
2007-06-18, 15:48
Vi har akkurat kommet hjem fra Santorini Perissa. Vi bodde ikke på Santorini Breeze, men vi så bostedet og det ser veldig hyggeligt ut fra utsiden. Jeg kunne gjerne ha bodd der , det lå veldig sentralt ( Jeg ville ikke valgt Honeymoon som jeg opplevde så "trangt" ut med kjedelig beliggenhet langt utenfor sentrum). :o
Perissa vil jeg ikke kalle en by, men det var ganske koselig. når man gikk vekk fra strandpromenaden. Mye større i flate enn Kamari, kanskje ikke så mondent, men vi likte oss og ville nok velge Perissa igjen frem for Kamari hvor vi bodde siste gang. Fjellet som ligger mellom Kamari og Perissa er flott, og det går en sti mellom de sto plassene, tok ca. 1,5 time å gå hver vei, fin tur om man liker å gå. :)

Eva L
2007-06-18, 16:10
Perissa vil jeg ikke kalle en by, men det var ganske koselig. når man gikk vekk fra strandpromenaden.

By på svenska är en liten ort. Det som på norska heter by är stad på svenska.

Eva

coanma
2007-06-18, 17:48
Takk for rettelsen, der ser man........:)

Ankri
2007-06-18, 21:27
Tack snälla för svaren och råden..bye_bye...har ju aldrig varit på Santorini och vi ska bara stanna tre nätter för att dra vidare till troligtvis Milos...vi tog Santorini Breeze Studios för att det var ett hyffsat pris för att vara mitt i högsäsongen...30 euro natten:) och det såg fint ut på bilderna...vi flyger inrikesflyg och landar på Santorini ca 20.00 på kvällen och tänkte att det kan vara skönt att veta vart man ska bo dom första nätterna....annars har vi inte bokat något alls de 18 dagar vi ska vara ute...vi vill ju inte bo mitt i turistsmeten men för några nätter kan man väl stå ut..._B-anana