handdator

Visa fullständig version : Tisdag 12/6


UlfWiman
2007-06-12, 22:24
Tisdag 12/6


Det blev ingen champinjonsoppa för den var slut så det fick bli tomatsoppa i stället. Gott det också. Jag tog en promenad efter middagen igår då hade blivit lite svalare ute. Tur jag inte hade några pengar med mig för det luktade så gott överallt av grillat. I och för sig kan jag äta på krita på några ställen men jag hade ju redan smaskat i mig.


Jag hade tänkt mig att gå till Lidl igår och handla kattmat men det var för varmt så jag kom bara halvvägs sen tog orken slut. En kall bira och sitta och vila med en bok i 1,5 timme. Sedan var det dags att försöka gå hem. Jag tog mig hem men var sjöblöt om t-tröjan. Alltså säger regeln att tidig morgonpromenad eller kvällspromenad får det bli framöver.

Förresten god morgon och välkomna till världens mittpunkt (Kreta). Förr ansåg jag att Piteå var centralorten och Stockholm väldigt avsides, men jag har fått tänka om, det är ju 500 mil till fäderneslandet. Sol ute samt totalt vindstilla, inte en pust. Enligt Monica blåste det rejält på Kalymnos idag. Tempen är nu 09.35 24,2° inne och 25,7° ute så det verkar bli en bra dag. Fukten har gått upp till nästan 76 % så något är på gång.


Jag skulle behöva ett överdrag till min kontorsfåtölj för jag blir alldeles kladdig om ryggen och i svanken. Får väl be Kickie om hjälp med att fixa detta. Jag har nu blivit t.f förordnad redaktör på Vikingabladet. Nu ska det skrivas så det ryker om tangenterna. Dags för middag och ett glas vin. Nu ligger halva Internet nere tack vare en defekt server i Athens. Vi får se om jag kan ladda upp det här ikväll eller om det blir i morgon.

Uffe

xenos
2007-06-13, 06:20
Förresten god morgon och välkomna till världens mittpunkt (Kreta).

Ja, då historikerna anser att Kreta hyst vår civilisations vagga, som de uttrycker det, och att Chania anses vara en av världens äldst bebodda städer, (ca 8500 f.Kr.), så är jag den förste att instämma i din formulering om "världens mittpunkt".

Vid något tillfälle, slutet på september kanske, borde du berätta för mig hur du bar dig åt över en öl eller två. Att komma hem alltså, hem till Kreta.

Lefteris

UlfWiman
2007-06-13, 07:09
På plats eller?

Uffe

xenos
2007-06-13, 10:23
Ja, jag tror det blir så!