handdator

Visa fullständig version : Bussar från flygplatsen till Lavrio


Majsan
2007-06-12, 17:37
Nu börjar respirret sätta in flabb_flab.

Om en vecka drygt går planet till Athen. Vi har kostat på oss snabbfärjan från Lavrio för att komma snabbt ut till Naxos, och undrar om någon har uppdaterade busstider dit ?

Vi landar 11.30 och färjan går vid 15.00.

Snart ...

Hälsn

Majsan

Oliwia
2007-06-12, 17:43
Hej!

Nyss hemkommen från Grekland,och hade tidtabellen kvar.

Ifrån Airport 11.30 12.30 13.30 14.30.

Lycka till och NJUT av Grekland.

bye_byeOliwia

Majsan
2007-06-12, 18:32
Tack !

Ja tack, vi ska njuta !!!

Hur lång tid tar det, är det ett byte av buss på vägen och vad kostar det per skalle ?

Någon som har erfarenhet av taxi denna väg ?

Hälsn

Majsan

Oliwia
2007-06-12, 19:35
Hej

Det kostade 3.50 eller 4.50 och det är bussbyte i Markopoulo,Resan tar sammanlagt 40-45 min.Väntetiden emellan bussarna var bara nån minut.
Mvh Oliwiaklapp_klap

Bossew
2007-06-12, 21:27
Det kostade 3.50 eller 4.50 och det är bussbyte i Markopoulo,Resan tar sammanlagt 40-45 min.Väntetiden emellan bussarna var bara nån minut.

Så mycket betalade inte jag, 2.00 räckte för mej men å andra sidan tog min resa närmare en timme;) Väntetiden mellan bussarna var dock bara nån minut även för mej.

Kommer använda mej av Lavrio oftare i framtiden, betydligt trevligare bussresa och bättre ankomsttider till öarna.

bossebye_bye

Peter
2007-06-13, 18:25
Någon som har erfarenhet av taxi denna väg ?

I sept -06 betalade vi 35 € för fyra pers plus baggage. Vi kunde tagit bussen men var bekväma... Ang_elx

Är inte flyget försenat så hinner du säkert med färjan om du tar bussen.

Peter

Majsan
2007-06-13, 22:32
Tack för alla svar !

Förmodligen blir det buss, tiden räcker till verkar det som. Så hinner vi luncha i Lavrio också, läste en rekommendation här på Kalimera på en taverna vid hamnen. Blir skönt också att komma fram till Naxos lite snabbt efter en lång resdag !

Det går alltså ingen direktbuss flygplatsen - Lavrio ?
Vad heter bussarna, kan det vara 15 & 11 ?

Peter
2007-06-14, 01:08
Så hinner vi luncha i Lavrio också, läste en rekommendation här på Kalimera på en taverna vid hamnen.


Hinner du med 12.30 bussen, vilket jag betvivlar, så hinner du med en snabb lunch. Och Tavernan ligger ca 10 min gångväg bort från hamnen... :eek: Kanske det kommit någon nere i hamnen...? Tveksamt...

13.30 bussen tror jag nog är troligare. Då är du i Lavrio ca 14.15 - 14.30... Då du hinner precis köpa biljett och gå bort till färjan. Så troligtvis får du nöja dig med Tipses (Chips), Tiropita eller annan dyr "skräpmat" på färjan tills ni är framme.... snyft_drop Sorry...


Blir skönt också att komma fram till Naxos lite snabbt efter en lång resdag !

Med den färjan är ni framme på Naxos ca 18.30 enl tabellen. Säg 19.00... Ang_elx :D Så då hinner du t o m se solnedgången från Portaran redan första dagen... flabb_flab

Men det är perfekt tid att komma dit för att hitta rum och ta en snabbdusch. Sedan går man ut och äter snabbt och går och lägger sig tidigt... Man har ju rest hela dagen och är trött...!

Dagen efter börjar semestern... :D

Detta var exakt det jag gjorde i sept i fjol...:D Tja, sånär på det att vi tog taxi och hann med en god lunch i Lavrio... Ang_elx

Peter

Bossew
2007-06-14, 07:47
Hinner du med 12.30 bussen, vilket jag betvivlar, så hinner du med en snabb lunch. Och Tavernan ligger ca 10 min gångväg bort från hamnen... :eek: Kanske det kommit någon nere i hamnen...? Tveksamt...

13.30 bussen tror jag nog är troligare. Då är du i Lavrio ca 14.15 - 14.30... Då du hinner precis köpa biljett och gå bort till färjan.

Borde inte vara några problem alls att hinna med 12.30 om planet är i rimlig tid. Mitt plan landade ungefär samtidigt och jag hade "hur mycket tid som helst".

Köp båtbiljetten på flygplatsen, det finns 2 försäljningsställen strax till vänster när ni kommit ut i hallen. Kan vara skönt att veta att det finns biljetter så ni inte fastnar i Lavrio.

Såg ingen taverna i hamnen för 2 veckor sedan.

bosse

Peter
2007-06-15, 19:10
Såg ingen taverna i hamnen för 2 veckor sedan.
bosse
Märkligt att de inte fixar till något i hamnen. Det är ju gott om plats, minst sagt, och det är fler och fler som åker från Lavrio. Men det finns en rätt bra Taverna dryga 5 minuters promenad bort till höger, om man står med näsan mot havet. Dvs vid Marinan som syns åt det hållet.

Peter