handdator

Visa fullständig version : Med brustet hjärta på Antiparos!


Oliwia
2007-06-10, 20:54
HEJ
gör ett nytt försök!

Har tillbringat 2 veckor i den fantastiska Grekiska ö-världen,och har under den här tiden lyckats att få mitt hjärta att gå i stycker.Nu tror Ni förståss att det handlar om en karl!Men det här är en mycket sorglig historia om en liten kattunge på Antiparos,som vi av en slump hittade på en bar,och den skulle visa sig vara utan sin mamma.Han var bara 4-5 veckor den lille kissen som vi en dag såg på en bar vid hamnenJag älskar katter, så jag försökte fånga honom,men det gick inte.Han skrek hjärtskärande.Nästa morgon när vi gick till stranden så var han kvar.Vi bestämmde oss för att försöka igen på em och att ge honom lite mat,men då var han inte där.Jag frågade tjejen i baren ,men hon bara skakade på huvudet och sa att hon inte visste vart den var.På em när min kompis var ute på sin promenad,hittade hon den lille killen slängd på en ödetomt,där det var några sopptunnor bakom en stenmur.Jag tog hem den lille kissen till pensionatet och han fick mat o vatten.Så fort jag tog upp honom så spann han.På kvällen då vi gick och åt fick han följa med på restaurangen,där han sov i min huv jacka som ett litet barn.På kvällen började vi fundera på vad vi skulle göra med honom?Vi kom inte på nåt bra,så min kompis tyckte att vi kanske skulle lämna honom, och se om det var någon som tog sig an honom.Var på stranden bara halva
nästa dag,men kände att jag var tvungen att se hur det var med honom.Lockade på honom,och först varken hörde jag eller såg honom,men efter ett tag hör jag bara ett ynkligt pip,han ligger helt öppet i sol gasset och är nästan död.Jag tar upp honom och springer hem och får i honom mat o vatten,vi lägger oss på min säng och lill kissen bara spinner ,efter en timme kvicknar han till och är en pigg liten kille.Men nu börjar jag på allvar att fundera över vad vi ska göra med kissen?Går ner till henne på pensionatet och bönar och ber att hon ska ta hand om honom.Till en början är hon inte pigg på det.men med mina tårar strilande ner för kinderna lovar hon att göra det. Jag handlar kattmat som nog räcker i 4-5 mnd,fixar ögondroppar på Apoteket för han har infektion i ena ögat.Mannen i huset hjälper mig och lovar att ge honom dropparna i 5 dagar till.Den här kvällen leker jag med lill kissen i trädgården hela kvällen,för nästa dag är det dags för oss att resa vidare.I 6 tiden blir jag väckt av hans skrickande ute i trädgården(jag fick inte ha honom på rummet).Jag springer ner och hämtar honom och vi ligger på min säng tills det är dags att åka.Tar ner honom till mat kopparna i trädgården,och det sista jag ser av honom är hans lille svans som står rakt upp då han kastar sig över maten,Jag har aldrig gråtit så mycket ,som då jag gick ut från gården.Den lille kraken såg aldrig att jag lämnade honomsnyft_drop
Efter ett par dagar på Naxos så ringer jag till Rania som äger pensionatet och frågar hur det är.Hon ler och säger att allt är bra.
Nu har jag en liten vädjan till Er som besöker Antiparos i sommar.SNÄLLA uppsök KALOUNDIA pension.Om du står med ryggen emot hamnen så tar du till höger ut med hamnpromenaden,när du är framme vid en liten strandremsa på höger sida,så fortsätter du till vänster den lille gat stumpen upp och på höger sida ligger pesionatet.PLEASE gå in i trädgården och locka på lille (ATOS)som jag har döpt honom till.Pussa och krama den lille katten från migbye_bye
Pesionatet är för övrigt ett mycket bra boende på Antiparos rent och fräscht och bra pris och trevligt bemötande.
Och om nån av Er träffar lill killen så skriv gärna och tala om det för mig.

Ps En del av mitt hjärta är hos Atos förevigt Ds

Ha en underbar vistelse på Antiparos i sommar Ni som ska dit:
Mvh Oliwiabye_bye

kalokairi
2007-06-10, 21:48
vilken hjärtskärande historia.. tårarna började rinna även på mig
medans jag läste detta.. :(
har varit med om ungefär samma sak, men på samos. en stackars liten krake som satt paralyserad vid en taverna flera dagar. tillsist kunde vi inte blunda mer. blev mer och mer fäst vid denna lilla kisse.. det värsta var att ingen brydde sig! efter tårar och bedjan lovade en man på ett hotell i närheten att ta med kissen hem till sig och ta hand om honom. jag vet inte hur det gick med honom, hoppas bara av hela mitt hjärta att han verkligen fick det bra..

vi kattmänniskor (ja, djurmänniskor i allmänhet) får desvärre ibland lida i Grekland.. för övrigt älskar jag ALLT i detta land!
/Kalokairi

bon
2007-06-23, 22:15
Jag hoppas verkligen att de tar hand om kissen. Det är inte lätta att vara liten. Har 5 st 3-veckors hemma som börjar bli riktigt kramgoa.

birgitta