handdator

Visa fullständig version : Längtar så!


Katharina
2007-06-10, 12:34
Nu är det bara två månader kvar och det ska bli såååå härligt. Igår var det kalimera-fest i Huddinge och efter att ha träffat en massa Greklands-resenärer och pratat Grekland och ätit grekisk mat så längtar man ännu mer nu. :)

Vart ska ni andra åka förresten? Eller är alla som läser på Rhodos-sidan på väg dit precis som oss?

Carin
2007-06-10, 13:20
Hej!!
Åker till Rhodos den 29 juli. _B-ananaklapp_klap_B-anana
Längtar sååå.
Tiden går hemskt sakta just nu.. :(

Fjärde året jag åker nu... Men längtar alltid lika mycket varje gång...

//Carin bye_bye

rhodosfanast
2007-06-10, 13:27
_B-anana
Jag åker oxå om två månader till Rhodos den 26 aug o skall vara där i två veckor för sol o underbara bad..Skall träffa både mina grekiska o svenska vänner där nere..

Tänk vi har varmare här hemma än på Rhodos nu..

Gud vad jag längtar efter kall Grekiskvattenmelon!!_B-anana

anoula
2007-06-10, 14:36
Jag är nere på Rhodos nu och kommer att stanna till november/december i år. Jag kom hit den 27 maj och har precis börjat komma in i "greklandslunken" som jag kallar den för... Alla dofter och känslor som jag förknippar med Grekland har börjat bli en naturlig del av vardagen. Jag har ätit tillräckligt många grekiska tomater, tillräckligt mycket feta med olivolja och tillräckligt många solvarma jordgubbar och aprikoser... Jag har badat tillräckligt många gånger och druckit tillräckligt många frappé på stranden... Jag har fått min välbehövda injektion av grekisk humor och värme...

Nätterna är varma, vårt jasminträd har precis börjat blomma... Det kommer att bli en lång sommar.

Ringborg
2007-06-10, 20:14
Jag åker ner på söndag och stannar i tre veckor! _B-anana
Monika

finlandssvenska
2007-06-10, 21:47
Jag längtar också, har ännu inga biljetter men ska väl åka ner runt den 5 augusti för tre veckor.. HUR ska man kunna vänta?? :confused:

Skulle det inte göra sig med en Kalimera-träff på Rhodos i augusti _B-anana

Themis
2007-06-25, 14:04
Jag är på Rhodos mellan 5-19 augusti.
Tar gärna en gemensam middag. :)

anoula
2007-06-25, 16:29
Jag med! _B-anana Blir det Kleftiko på ZumZum eller? :D

Themis
2007-06-25, 23:20
Kleftiko på ZumZum är aldrig fel..
Fast en långsittning på Nioxori skulle också kunna funka (nu när Chalki är i onåd..).
(Erkänner härmed att jag är lite feg för att gå dit och prova på på egen hand.. :o)

anoula
2007-06-26, 09:07
Fast en långsittning på Nioxori skulle också kunna funka
Då kan vi väl köra på det? Vad säger ni andra?

finlandssvenska
2007-06-26, 13:20
Då kan vi väl köra på det? Vad säger ni andra?

Jag e med! Har just köpt biljett till den 4 augusti _B-anana

kadria
2007-07-04, 15:38
Hej på er alla Rhodosälskare!

Jag har precis registrerat mig på diskutera med Kalimera och vill lära känna er alla Rhodossemesterfirare. Var på Rhodos 10 dagar i slutet på april och ska åka ner ensam igen den 28 juli (räknar nu dagarna!! :)) och stannar till den 6 augusti. Då jag åker ner då och då skulle det vara trevligt att lära känna lite svenskar som finns på plats och kunna träffas och prata Rhodosminnen etc. Hör gärna av er!! bye_bye