Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-04, 13:32
marsusnor marsusnor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 7
Standard Hotell Theo i Agia Marina

Hej. Skall för första gången åka till Grekland. Har fastnat för Hotell Theo. Tycker att beskrivningen av rummen låter super, samt att det finns en liten privat pool. "Här har du även möjlighet att boka en nybyggd trerummare i etage som dessutom har privat, liten pool och där frukost ingår i priset." Har någon sett dessa trerummare och poolen och kan berätta hur det är i verkligheten? Jättetacksam för hjälp!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-04, 13:36
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Arne vakna! Den här är väl för dig???
Gunilla
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-04, 20:58
marsusnor marsusnor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Nån som kan hjälpa mej att väcka Arne? Det verkar som om det är han som sitter på informationen jag vill ha!
Mvh Marina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-04, 23:48
sussie Q sussie Q är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 23
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Citat:
Ursprungligen postat av marsusnor Visa inlägg
Hej. Skall för första gången åka till Grekland. Har fastnat för Hotell Theo.
Kul att även du skall åka dit,min man och jag åker till detta hotell i augusti men vi har bokat en 2 rumslägenhet
Mvh Sussie

Senast redigerad av Zanét den 2007-02-05 klockan 08:25. Anledning: För långt citat
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-03-17, 13:02
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

hej på er! vi var på Theo förra sommaren och har bokat i år igen! Ett kanonhotell med fina rum, fin utsikt, lugnt läge och superbra personal!
Vi bodde i en lägenhet men gick runt en del och observerade på det ganska stora området som var jättefräscht och snyggt! 3 rummarna verkar ligga väldigt enskilt och relativt skyddat vi såg inget som såg ut som en enskild pool men då var vi kanske inte runt överallt! Frukosten var kanske inte jätteimponerande men OK och resten av hotellupplevelsen var klanderfri! Vi ska dit 2 veckor med start 28/6 hoppas ni har en lika trevlig semester på Theo som vi hade

Mvh mr saganaki m familj
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-03-17, 18:25
marsusnor marsusnor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Tack för svaret Mr Saganaki. Funderar om poolen o etagetrerummarna möjligt kan vara byggda efter att du var där förra sommaren... Står ju "nybyggd" i annonscitatet! Vet inte, men tycker att många verkar ha bott där, men iallafall inte svarat att dom sett poolen... Eller för kort tid att bygga klart sen ni var där? Nån som vet och kan hjälpa?
Mvh Marina
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-03-19, 18:00
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

inte omöjligt!! området är större än man tror! man hittar mer och mer ju mer man går runt! skulle de ligger medvetet undangömda... ju privatare desto bättre
/mr saganaki
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-05-06, 11:57
Disah Disah är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 2
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Hallå! Vi ska också bo på Hotell Theo i sommar, vi reser för första gången med vår dotter på 1 år. Lite nyfiken på om "mr saganaki" kan svara på hur det är med spjälsängar på hotellet? Och så läste jag att det inte finns barnstolar i hotellets restaurang, stämmer det?

marsusnor: Hoppas du inte blir arg för att jag lånar din tråd lite!? Säg till i såntfall! :-) När ska ni dit?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-05-15, 18:49
Bozz Bozz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 32
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Hej ! Vi bodde där i juni förrå året. Helt ok hotell med trevlig personal. En miss var att trots löfte inte fanns tv i lägenheterna ( fanns att hyra men till ingen nytta eftersom anten saknades ) Vi var där under fotbolls VM.
Varierande lägenheter våra kompisar fick en äldre lägenhet som var så där..., vår två rummare var dock helt ok. Vissa lägenheter är i etage med sovrummet 1 trappa upp, många tyckte det var jobbigt när det var varmt eftersom luftkonditioneringen bara fanns i bottenplan, inte kul att sova då ! Bra poolområde med separat barnpool.
Vi såg den privata poolen !!!!!!!!!! Du ser den om du tar den övre vägen mot Platanjas. Poolen var väl ca 2 x 2 m ! Skulle själv inte betala för den, kändes som enbart ståplats !

Ett litet tips: När ni går ner till stranden, backen rakt ner från Teo, ta till höger och gå ca 100 meter så kommer ni till en strandbit som ägs av de som driver Cafe Aminas, Där träffar ni en myyyyycket trevlig svensk tjej som är bott på Kreta i 14 år. Hon ger gärna tips av olika slag, serverar toppengod mat, vi åt midsommarlunch där, och kall god öl. Det bästa är kanske att till skillnad mot andra delar av stranden tar de inte betalt för solstolar och parasoll . Tanken är givetvis att man istället äter och dricker, men det var inte fel för oss i alla fall. Hellre eöl för pengarna än parasoll !

Missa inte heller badstranden i Fallasarna, bästa stranden på Kreta tycker vi !

Ha det så bra !
Själv åker vi till Kefalonia i år

Ha det så bra
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-05-16, 08:31
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

"Ett litet tips: När ni går ner till stranden, backen rakt ner från Teo, ta till höger och gå ca 100 meter så kommer ni till en strandbit som ägs av de som driver Cafe Aminas, Där träffar ni en myyyyycket trevlig svensk tjej som är bott på Kreta i 14 år. "

Absolut värt att prova Aminas mat. Vi bodde rakt över gatan förra hösten och åt lunch hos henne i stort sett varje dag.
Jättegod mat!!!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-05-16, 09:45
marsusnor marsusnor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 7
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Hej!
Tack för "poolsvaret" och Amina tipset, skall absolut prova maten där.
Trevligt att nån sett poolen. Trodde själv att den kanske var ännu mindre... Orsaken till att vi valde rummet med poolen är att vi har barn i så varierande åldrar. Vi kommer att behöva tillbringa viss tid vid rummet, pga middagsvila ibland, samt ganska tidigt läggdags. Tanken är då att de lite äldre ska kunna plaska av sig under vår uppsikt.

Disah: Låna tråden du bara : )
Själv kan jag inte hjälpa dig med nåt svar... I september är det vi ska åka.

Mvh Marina
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-05-16, 11:00
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Käket på Aminas är kanon. Det är Maria och hennes svärmor som står för all matlagning. Maria är dotter till Inga-Lill min väninna.

Uffe
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-05-19, 12:30
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

spjålsängar vet jag ej vi byggde om en bäddsoffa till babysäng! men jag tror att man kunde säga tll i receptionen så fixade de det! tyckte det var ypperlig service! barnstol fanns i restaurangen vad jag minns! men den kan varit i ägo av hotellföreståndarna för de hade sitt lilla barnbarn på plats varje kväll i restaurangen! vi använde oss av våran sulky som barnplats vid bordet! vi reste med en 7 månaders vilding och vi tyckte inte att det var problemtiskt på Theo! när ska ni dit? om jag ska dit innan er så kan jag ju kolla upp lite på hotellet och sen göra ett inlägg på kalimera??

/mr saganaki

Senast redigerad av inkfish den 2007-05-19 klockan 17:53. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-06-23, 18:59
Disah Disah är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Västerås
Inlägg: 2
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

Vi åker dit den 28:e juni, alltså på torsdag. Vi funderar nämligen på om vi ska ta med resesäng...

Tack för tipset om Amina, ska försöka komma ihåg beskrivningen och ta oss dit!
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-06-26, 22:54
Mr Saganaki Mr Saganaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: värnamo
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell Theo i Agia Marina

vi ska oxå dit på torsdag!! reser från landvetter. ta ni med er resesäng så kanske det finns en spjälsäng till oss! Ha ha! skämt och sido så hoppas jag vi kan fixa nåt på plats! i värsta fall får vi väl köpa en resesäng på plats!
På den väldiga leksaksaffären jumbo har de det mesta och priserna var ganska låga!!! Nu har vi en ännu vildare 1.5 åring som rymmer om han inte ligger i en säng med väggar! bävar lite för flygresan med illbattingen i knät!!

trevlig resa och lycka till!

mvh mr saganaki
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT