Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-07-26, 17:50
soffan18 soffan18 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 1
Standard bila till Grekland

Hej! Jag och min sambo tänker bila ner till Grekland då jag är där ifrån men har bara flugit dit (antingen under jul lovet eller nästa sommar 2015) Jag undrar om någon har varit med om någon allvarligt krångel på vägen dit. Jag blir lite osäker och nervös när jag inte vet vad jag kommer att träffa på...tänker köra genom Danmark Tyskland Tjeckien Ungern Bosnien Makedonien. Vi startar från Malmö och vill undvika båtar då vi ska åka båt över till rhodos från Aten (och jag blir illamående). Något tips på vart man kan övernatta (efter Tyskland) och något råd på något man inte borde i något av länderna? Funderar på att ta med hunden, han älskar att åka bil men jag är rädd att det blir något problem när man ska in eller ut ur ett land (han har pass och är född i Grekland, men som sagt är jag lite osäker och dessutom overprotective när det gäller min vovve).

Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-07-26, 20:50
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: bila till Grekland

Hej, jag och flera andra har gjort liknande resor och berättat om i olika trådar på ämnet resa till Grekland.
För egen del gjorde jag och frun en resa i princip samma rutt men via Polen in i Tjeckien via Ungern, Serbien, Montenegro till Thessaloniki. Räkna med att det tar några dagar. Vi körde ca 70 mil per dag men det är förstås olika. Vi följde E75 i stort sett hela vägen genom Europa. Det är inte några större problem längs den vägen, se bara till att planera in övernattningar längs vägen. Det är väl runt 250 mil till Aten skulle jag gissa?
Hund eller inte kan jag inte bedöma.
Lycka till med planerande och resan!
/Göran
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT