Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-01, 10:48
CH CH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 44
Standard Båtutflykt

Hej

Är det någon som vet om det finns utflykter med "glasbottenbåt" och snorkling från Naxos stad? Kom precis hem från Kreta och hade där lovat barnen en sådan tur, men sedan var det så stora vågor resten av veckan att vi aldrig kom iväg. I september ska vi till Naxos och då kunde vi göra ett nytt försök om möjligheten finns. Barnen har aldrig varit på Naxos, de tycker Kreta är paradiset, och börjar tröttna på sin mamma som gillar Naxos mest och såååå ser fram emot att få ta med dem dit...

/CH
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-01, 13:52
Pelle Pelle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 5
Standard Sv: Båtutflykt

Hej, Naxos är en av mina favoritöar. Vi brukar bo vid Prokopis stranden. Har dock aldrig hört talas om eller sett att det finns utflyktsbåtar med glasbotten. På Santorini däremot har jag åkt sådan från gamla hamnen.

Hälsn

Pelle
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-08-05, 14:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 350
Standard Sv: Båtutflykt

Citat:
Är det någon som vet om det finns utflykter med "glasbottenbåt" och snorkling från Naxos stad?
Har heller aldrig sett till någon sådan båt på Naxos.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-08-11, 21:20
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Båtutflykt

Kan fraga runt lite at dej i morgon men jag sag inget annonseras idag...
Dock ligger ju nordanvinden pa sa mycket vid den haer tiden pa aret sa jag tror inte det skulle bli riktigt njutbart med snorklingsutflykter.

Senast redigerad av Yak den 2005-08-11 klockan 21:22.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-08-22, 10:19
CH CH är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 44
Standard Sv: Båtutflykt

Hej

Tack för hjälpen! Vi åker sista veckan i augusti. Vi var där samma period förra sist vi var på Naxos och då blåste det rejält några dagar, men några dagar var det riktigt lugn så då kunde en snorkelutflykt fungerat. Är det någon som vet när det brukar vara som mest med vind? Jag har hört att månadsskiftet juli/aug brukar vara blåsigt.

/CH
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-08-23, 08:24
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Båtutflykt

Jag kan säga att den vinden som var förrförra veckan nog var lite utöverdet vanliga, tillochmed grekerna själva tyckte det blåste hårt. Sen lugnade dej ner sej och det var nästan helt lugnt förra veckan, så då hade båtutflykter nog fungerat riktigt bra.
Det blåser tydligen 6 eller mer på beaufortskalan i medel 12 dagar per månad i Aug/Sep så ni borde nog kunna få ganska lugnt under större tiden.
Jag hittade dock inga båtar som erbjöd snorklingutflykter under en snabb koll i Naxos stad, men det finns kanske någon om man frågar runt lite mrt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT