Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-03, 12:35
Eleutheras avatar
Eleuthera Eleuthera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 31
Standard Flytta till Grekland!!

Hej på er alla undrbara mäniskor som skriver alla suveräna inlägg.

Jag heter Benny och har under de senaste åren börjat inse att Swe inte är min grej längre, anledning är nog en kombination av mycket olika saker men kanske framförallt, Vädret, Denna jakt på materiell lycka, och denna sjuka svenska avundsjuka.
Men viktigt att säga är att detta är hur jag upplever Swe och att jag vill förändra min livs situvation.
För att det inte ska bli för stort inlägg så är mina frågor till alla er här på Kalimera hur svårt är det att skapa sig ett jobb i Grekland självklart är språket en viktig nyckel men jag kan lite och där är det bara att plugga på.
Jag har själv en hel del kontakter men dessa är på små öar där verksamheten är baserad på oss turister sedan stänger alla igen. Därför går mina planer till Kreta har visstat där väldigt mycke men ej byggt upp något kontakt nät.
Mina yrken är ganska blandade med en rad olika hantverks yrken i botten mitt huvud yrke är Möbelformgivare.
Men väldigt viktigt att poängtera jag kan arbeta med vad som helst har bl a arbetat med friskvård med olika instruktörs delar även arbetat som Mountainbike och Hiking guide.
Så för mig handlar det om vilket jobb som hels bara jag har roligt och får träffa mycke mäniskor och lära mig något nytt varje dag. Pengarna ska bara gå runt så är jag nöjd.
Målet är även att cykla ner till Hellas...underbart skönt...
Är det någon av alla ni underbar här på Kalimera som har lite tips, råd att ge...So please

Senast redigerad av Eleuthera den 2007-07-03 klockan 12:38.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-07-03, 13:39
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Flytta till Grekland!!

Skarakakis i Kissamos sökte folk för ett tag sedan. Dert är en möbelfabrik som gör bra grejor. Inte det tunga grekiska utan vanliga möbler.

Uffe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-07-03, 13:45
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Flytta till Grekland!!

Måste bara få inflika: vill du fly jakten på materiell lycka och fly avundsjuka - då är det nog bra om du tar ett prövoår i Grekland först innan du flyttar för gott.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-07-03, 13:57
Eleutheras avatar
Eleuthera Eleuthera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 31
Standard Sv: Flytta till Grekland!!

Hallå Inkfish!
Undrar om du själv bor i Grekland med anledning till din inflik "jag förstår vad du menar men jag pratar om den Swe mentalitet om den grekiska är lik så har jag inte upptäckt det ännu jag har ändå över två år i Hellas var av den längsta på 9 månader. Men utveckla gärna detta jätte nyfiken.
MVH Eleuthera
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-07-03, 13:59
Eleutheras avatar
Eleuthera Eleuthera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 31
Standard Sv: Flytta till Grekland!!

Tack Ulfwiman härligt att höra ska notera detta och kolla av när jag är nere det dröjer ett litet tag till.
Men stort tack och hör du mer så berätta gärna.
MVH Eleuthera
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT