Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2011-03-29, 12:33
LenaMärta LenaMärta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 2
Standard Parga i maj - och kanske sept-okt!

Hej!

Jag har planer på att ta en 1-veckasresa till Parga nu i vår med Apollo. Eftersom jag länge har haft tankar på att i det långa loppet bo längre perioder i Grekland (har ett jobb som går att "ta med") och kanske i ett ännu längre perspektiv bosätta mig där när det drar ihop sig till pension (visserligen lite mer än 10 år kvar - men det gäller att ligga före! ).

Ett hotell som Apollo har och som verkar trevligt är Olympic Studios - jag är "havsutsiktfreak", och där finns det visst sådana rum. Jag tänkte passa på att höra om det är någon som kanske har bott där och vill dela med sig sina erfarenheter? Det ligger ju väldigt centralt och kanske är lite bullrigt, men i maj har väl inte säsongen kommit igång ännu?

... Men om jag ska passa på att rekognocera inför en längre vistelse framåt hösten kan det ju vara bra att bo någonstans där de hyr ett lgh-er för längre perioder och då funderar jag över Dokos som ni tipsar om här.

Fler tips om lgh:etsuthyrare i Parga vore jättevälkommet!!! Och över huvud taget om tips på utflykter när man inte är bilburen! Det kan ju trots allt vara roligare att vara lite "självständig" än att haka på de utflykter som resebyrån erbjuder.

Tack för ett härligt forum!!!

Hälsningar
/LenaMärta
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT