Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-08, 18:01
Magu Magu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Saltsjö-Boo
Inlägg: 14
Standard Förhandsboka Antiparos

Vi landar i Aten på fm i början av juli och tänkte ta oss ut till Antiparos samma dag. Båten kommer till Paros 20.00 vilket gör att vi kommer ännu senare till Antiparos. Behöver vi förhandsboka? Vad är rimlig prisnivå för 2 vuxna och 2 barn (6 o 10 år)? Har mailat något ställe och fått priser på 100 Euro vilket är väldigt dyrt jämfört med det vi betalade förra året i juli. Några rekommendationer på bra hotell där man har möjlighet att fixa frukost och ev lunch/middag själv? Vi föredrar stranden undviker gärna pool.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-10, 22:32
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Kanske elakt att haka på en fråga på din tråd Magu men jag lånar den eftersom den rör samma fråeställning nästan (och så bumpar jag den lite åt dig ). Kommer till Paros 21.45 om tidtabellen håller redan den 3 juni. Har inte förbokat något eftersom alla säger det är så många rumsraggare som överfaller alla båtar. Kan jag vara rimligt säker på att det står ett gäng där även vid denna ganska dåliga ankomsttid?

Se där Paros/Antiparosexperter nu har ni två olika frågeställningar att kasta er över !
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-10, 23:02
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Hej!
Jag kan ha fel, men jag har för mig att sista båten till Antiparos inte går så väldigt sent. Det är ett par år sedan vi åkte, men en klocka ringer att 21.45 kan vara i senaste laget att ta sig till Antiparos. Någon som har bättre minne än jag?
/Ofelia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-10, 23:32
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Enligt relativt säker uppgift går sista båten från Parikia kl 22.30 i juli och augusti, juni kl 20.00 och i september kl 19.30.
Sista båten från Pounda går 01.30 eller 02.30 men då måste man ta sej till Pounda också, jag vet inte riktigt hur det är med bussar, kan bli taxi.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-10, 23:40
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Tack Janérik!
Senast vi var där var i juni vilket betyder att jag kan lita på mitt minne ett tag till. Men det betyder ju också att Rojo72 förmodligen kommer till Antiparos samma dag.
/Ofelia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-11, 08:09
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
Tack Janérik!
Men det betyder ju också att Rojo72 förmodligen kommer till Antiparos samma dag.
/Ofelia
Oups, my bad. Min del av frågan gällde Paros, hamnen i Parikia. Det är dit jag kommer 3 juni.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-05-11, 09:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Citat:
Ursprungligen postat av Magu Visa inlägg
Behöver vi förhandsboka?
Jag skulle bokat i förväg, inte för att jag inte tror att det finns lediga rum, utan för att slippa leta rum i mörkret efter en lång resa från Sverige. Färjan till Paros kanske är sen och då kommer ni ännu senare till Antiparos, och ni lär vara hur trötta som helst.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-05-11, 09:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Citat:
Ursprungligen postat av Rojo72 Visa inlägg
Oups, my bad. Min del av frågan gällde Paros, hamnen i Parikia. Det är dit jag kommer 3 juni.
Då lär du knappast behöva förboka.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-05-11, 16:01
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Min prisuppgift är kanske inte helt relevant eftersom vi var återvändargäster, men vi gav 25€ per tvåbäddsrum förra året, men mer än 60-70€ tycker inte jag att ni skall behöva betala. 100€- det måste vara med pool, eller?
Det är dyrare men bekvämt att förboka, priserna varierar stort på ön naturligtvis till viss del beroende på hur populärt det är, väldigt få boende ligger ocentralt
// Helén- som just nu drabbades av plötslig Antiparoslängtan
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-05-11, 22:19
Magu Magu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Saltsjö-Boo
Inlägg: 14
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Tack för många svar. Tänkte faktiskt inte på förseningar.

Hellen - var gav ni 25€ per tvåbäddsrum förra året? Vore intressant att veta. Några fler bra tips vad gäller Antiparos?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-05-12, 07:17
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Vi bodde på Nicholas, ligger bortåt höger från hamnen sett.
// Helén
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-05-12, 08:05
Magu Magu är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Saltsjö-Boo
Inlägg: 14
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Tack igen! Har du någon kontaktuppgift till Nicholas om jag ska försöka följa Jannes råd och förboka åtminstone en natt (fast lär väl få bättre pris om jag säger flera)? Jag tolkar det som om ni hade två dubbelrum utan kokmöjlighet eller fanns kyl och den klassiska kaffekokaren?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-05-12, 08:18
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Förhandsboka Antiparos

Citat:
Ursprungligen postat av Magu Visa inlägg
Tack igen! Har du någon kontaktuppgift till Nicholas om jag ska försöka följa Jannes råd och förboka åtminstone en natt (fast lär väl få bättre pris om jag säger flera)? Jag tolkar det som om ni hade två dubbelrum utan kokmöjlighet eller fanns kyl och den klassiska kaffekokaren?
Vi hade två dubbelrum, vattenkokare fanns, och finns det inte så fråga efter en. Googla- just Vagelis kort har jag slarvat bort. Bered er på ett något högre pris kanske- vi har bott där fem år ibland längre än en vecka- då har man ju ett bättre prutläge, men boendet är mycket välskött.
De har även större rum och ett boende på huvudgatan- om det vet jag inget.
// Helén
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT