Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2014-03-01, 16:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Personangrepp eller inte...enligt mig är det sant. Och mobbing...nja, den som själv uttalar sig om det ena än det andra och ofta trampar folk på tårna bör kanske tåla det Och sakfrågan var väl från början Bildgåtor och då förstod jag inte ens varför det börjades diskutera om mindre berestas beteende och de tog mer illa upp vid kritisering av favoritön Är inte det ett översitteri att uttala sig på det viset...? Eller tycker du det var sakligt?

Men om folk inte klarar av mina inlägg så tar jag på mig andraplatsen på listan över anledningar till att folk lämnar Kalimera... Förstaplatsen är sen länge upptagen
Man har inte bara ett ansvar för det man skriver utan också för hur man tolkar och uppfattar det andra skriver. Alla uttrycker sig olika och alla nyanser kommer aldrig fram. En del är övertydliga och missförstås ändå ibland. En del är mer korthuggna i sitt sätt att skriva och missförstås också.
Jag förstår att EvaL kan uppfattas som att hon kommer med pekpinnar ibland eftersom hon uttrycker sig lite korthugget. Men eftersom jag känner henne lite, och vi faktiskt har pratat om detta en gång, så vet jag att hon inte menar så. Hon är inte det minsta dömande och tycker som de flesta andra att var och en ska göra precis som det passar en själv. Hon har inte heller någon enda gång skrivit några nedlåtande ord till eller om någon i forumet. Däremot har hon många gånger talat om vad hon tycker om olika saker. Och som sagt, hon gör det på ett kort och lite krasst sätt, som jag förstår kan misstolkas. Men den som läser har som sagt också ett ansvar att tänka efter om skrivaren verkligen menar som man själv först uppfattar det.

Jag menar alltså att du och Netwolf har missförstått henne. De nyanser som ni uppfattar i det hon skriver är era egna, inte hennes.
Svara med citat
  #82  
Gammal 2014-03-01, 16:48
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 445
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Inget bråk i klassen!
/ Jannis
Svara med citat
  #83  
Gammal 2014-03-01, 17:03
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Några vill lösa gåtor, andra vill diskutera ... Vad är problemet???

Sjöborren ... Som inget begriper.


Håller helt och fullt med dej. Ser inget problem med att smaken är som baken, delad.
Jag tror dessutom att anledningen till att antalet bildgåtor exploderar nu är att våren är här och man känner att säsongen nalkas. Grekland är närmre än på länge.


Svara med citat
  #84  
Gammal 2014-03-01, 17:06
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Inget bråk i klassen!
/ Jannis
...
Svara med citat
  #85  
Gammal 2014-03-01, 17:10
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Varför har alla taggarna utåt ...

Sjöborren. ))
Svara med citat
  #86  
Gammal 2014-03-01, 17:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Varför har alla taggarna utåt ...

Sjöborren. ))
Inte alla.....bara sjöborrar

Förlåt, kunde bara inte låta bli!

Lissi
Svara med citat
  #87  
Gammal 2014-03-01, 17:24
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Varför har alla taggarna utåt ...

Sjöborren. ))
Vad menar du med "ALLA".. ..så upplever inte jag det!..
Svara med citat
  #88  
Gammal 2014-03-01, 17:34
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
...
Jag menar alltså att du och Netwolf har missförstått henne. De nyanser som ni uppfattar i det hon skriver är era egna, inte hennes.
Då tror jag faktiskt att det handlar om en ömsesidig missförtåelse, för trots att jag nu mer sällan kommenterar så läser jag fortfarande inlägg då och då. Så om vi ska reda upp missförstånd vill jag tala om att Malin inte tillbringar all sin tid på playan i Platanias utan får finna sig att "släpas med" på de mest hissnande turer runt Kreta när tid finns. Malin har besökt små kafeneio på obyggden och druckit morgon kaffe med knotiga gamla Kretensare, hon har firat äkta Grekisk påsk, vandrat långa vägen ner och upp till Prevelli släpandes på allehanda ting, ätit hemlagad grekisk husmanskost, haft skådespelare från Zorbas till bordet, kört vilse i bergen och ätit lamm med fåraherdar och lärt sig laga mat som inte finns på några turistmenyer. Efter alla, mer eller mindre underförstådda, påhopp mot Malin har jag full förståelse för att sinnet rinner ibland. Jag har själv varit i samma situation. För att återknyta till ämnet Bildgåtor, Malin har lagt ut minst en och omgående fått kommentrer om att det ju självklart måste röra sig om Chania.

Beträffande Netwolf kan jag bara gissa att han när ett genuint intresse för ett Grekland bortom fasaden, men gubben är "förbannad" med skitskön humor och en par av forumets medlemmar verkar tycka illa vara om skämt.

Om man nu får ha olika smak och tycke beträffande bildgåtornas vara eller ikke vara, eller huruvida de ska förgyllas med vidare information så måste vi också ha överseénde med sånna som mig och Netwolf, som kan se humor i det mesta och aldrig klarar att hålla käften när det sker.

Du, Elisabet, ska inte tolka mitt inlägg som kritik eller personangrepp mot dig utan för vad det är, ett inlägg om allas olikheter och ett litet försvarstal för ovan nämnda medlemmar - som jag tycker fått utstå mer än ett påhopp genom åren.

//Kikh
Svara med citat
  #89  
Gammal 2014-03-01, 17:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Men så härligt! Nu har vi ju snart en debatt här igen på Kalimera Bildgåtor eller inte?, kvalité på dem eller inte? Hur ska de egentligen se ut för att vara bra eller dåliga bildgåtor?? Vems reseberättelser är bäst och vad ska DE innehålla för att vara bra??

Riktigt heta debatter som fanns förr är borta. Det är svårt att ha sådana utan att någon blir kränkt och ledsen. Det blev ju en del avstängningar för några år sen pga detta.

Snart har några av er här väldigt mycket att diskutera resten av dagen
Jag har inte en stund funderat över om mina inlägg anses vara tillräckligt seriösa eller inte, jag förutsätter att de som vill läser, de andra hoppar över, precis som jag gör här på forumet.

Lissi

Nu citerar jag mig själv från gårdagens morgon.....det kanske inte är rumsrent, men diskussion blev det i alla fall! Alla har verkligen inte taggarna utåt och VARFÖR ska det vara "Tyst i klassen?"

Lissi

ps Jag håller med dig Kikh!
Svara med citat
  #90  
Gammal 2014-03-01, 17:38
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...det kanske inte är rumsrent, men diskussion blev det i alla fall! Lissi
Och tänk så många som kanske blivit nyfikna på Chania och Platanias tack vare denna tråd och diskussion, det betyder att vi kanske får ännu fler och mer pålästa turister i år!

//Kikh
Svara med citat
  #91  
Gammal 2014-03-01, 17:41
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Noterar bara att så många inloggade som det är nu, har det inte varit på länge Lite bråk på gång och folk vaknar av dvalan


Riitta
Svara med citat
  #92  
Gammal 2014-03-01, 17:50
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 744
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Noterar bara att så många inloggade som det är nu, har det inte varit på länge Lite bråk på gång och folk vaknar av dvalan


Riitta
Nja, bråk är väl att ta i! En engagerad diskussion vill jag kalla det och som ett skönt avbrott i förhållande till trivialiteter, typ Medlodifestival
En tanke har slagit mig; det vore intressant att få uppleva en kväll på en taverna i exempelvis Chania med alla i diskussionen inblandade. Jag tror att kvällen skulle bli full av smittande skratt och trevliga diskussioner.
Svara med citat
  #93  
Gammal 2014-03-01, 17:52
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
...
En tanke har slagit mig; det vore intressant att få uppleva en kväll på en taverna i exempelvis Chania med alla i diskussionen inblandade. Jag tror att kvällen skulle bli full av smittande skratt och trevliga diskussioner.


//Kikh
Svara med citat
  #94  
Gammal 2014-03-01, 17:56
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Det tror jag också. När man skriver så blir det så mycket missförstånd
Alltid lättare och förstå varandra om man har ögonkontakt


Riitta
Svara med citat
  #95  
Gammal 2014-03-01, 17:56
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
Nja, bråk är väl att ta i! En engagerad diskussion vill jag kalla det och som ett skönt avbrott i förhållande till trivialiteter, typ Medlodifestival
En tanke har slagit mig; det vore intressant att få uppleva en kväll på en taverna i exempelvis Chania med alla i diskussionen inblandade. Jag tror att kvällen skulle bli full av smittande skratt och trevliga diskussioner.


Jag är definitivt på! En skitbra idé!
Svara med citat
  #96  
Gammal 2014-03-01, 17:58
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Fast inte i Chania utan på Kalymnos


Riitta
Svara med citat
  #97  
Gammal 2014-03-01, 17:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
Nja, bråk är väl att ta i! En engagerad diskussion vill jag kalla det och som ett skönt avbrott i förhållande till trivialiteter, typ Medlodifestival
En tanke har slagit mig; det vore intressant att få uppleva en kväll på en taverna i exempelvis Chania med alla i diskussionen inblandade. Jag tror att kvällen skulle bli full av smittande skratt och trevliga diskussioner.
Instämmer!..
Vad vore forumet utan diskussioner och medlemmar med humor (som Netwolf)...... såååå tråkigt..!! Alla är vi olika och reagerar på olika sätt, det är väl bara och "gilla läget" eller strunta i att svara på inlägg som irriterar och stör!
Svara med citat
  #98  
Gammal 2014-03-01, 18:39
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Beträffande Netwolf kan jag bara gissa att han när ett genuint intresse för ett Grekland bortom fasaden, men gubben är "förbannad" med skitskön humor och en par av forumets medlemmar verkar tycka illa vara om skämt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Instämmer!..
Vad vore forumet utan diskussioner och medlemmar med humor (som Netwolf)...... såååå tråkigt..!! Alla är vi olika och reagerar på olika sätt, det är väl bara och "gilla läget" eller strunta i att svara på inlägg som irriterar och stör!
Jag blir nästan lite generad, men TACK. Det värmer.
Sänder er varsin virtuell kram!

/Netwolf
Svara med citat
  #99  
Gammal 2014-03-01, 19:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Citat:
Ursprungligen postat av AndersK Visa inlägg
En tanke har slagit mig; det vore intressant att få uppleva en kväll på en taverna i exempelvis Chania med alla i diskussionen inblandade. Jag tror att kvällen skulle bli full av smittande skratt och trevliga diskussioner.
Gärna!
Är i Chania 29maj-5 juni samt 18 sept-2 okt...Oavsett diskussionsämnen är det alltid kul att träffa trevliga människor!

Lissi
Svara med citat
  #100  
Gammal 2014-03-01, 19:48
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Anderstorp
Inlägg: 261
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Märklig diskussion - vill man titta så gör man väl och vill man inte eller är urless på bildgåtor så får man väl låta bli!
Jag tror många får en "lust" att åka till ett visst ställe när man ser alla bilder som läggs in.
O även om jag inte gissar så kollar jag varje dag och tycker det ärtrist om inte det kommit in något nytt!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT