Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Musik

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2010-05-21, 15:45
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Ha en riktigt trevlig kväll och njut konserten med Dalaras.
Ingen tvekan om att man är avis, men med en bröllopsinvitation i morgon så var valet lätt.
Skulle annars ha varit riktigt roligt att vara med i Uppsala ikväll, kommer att tänka på er alla som bara sitter där och njuter!


Marianne - som gläder sig till att vara med på ett festligt pingstbröllop i morgon och får nöja mig med att sätta på en DVD med Dalaras ikväll, t ex min favorit San tragoudi magemeno
Svara med citat
  #42  
Gammal 2010-05-21, 18:41
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Kan inte mer än instämma....fick nyss lite panik dock vad faan, sorry språket har jag gjort??? lämnat bort mina biljetter.. men sedan sansade jag mig och lugna ner mig...dottern fyller ju 20 år bara 1 gång och Dalaras kan jag se i Grekland i sommar istället...Ha det nu så UNDERBART alla Ni som ska dit!

Camilla
Svara med citat
  #43  
Gammal 2010-05-22, 12:55
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 392
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Hej på er.
Vilken kväll det var . Michalis och violinisten man rös i hela kroppen
Svara med citat
  #44  
Gammal 2010-05-22, 14:03
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Här finns en nyskriven recension över konserten.

http://www.unt.se/kultur/kanns-akta-...om-959796.aspx



Hasse
Svara med citat
  #45  
Gammal 2010-05-22, 17:53
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Åh vilken konsert! Tala om att ha ståpäls 2,5 timmar. Den kretensiske lutspelren Manolis Tsougaris (??? frågetecken för namnet) var bara så helt otrolig och han fick också bra utrymme. Sångerskan som i inledningen presenterades som Despina, var mycket duktig, särskilt i Haris Alexious "Theos an ine" och i den fadosång som Dulce Pontes sjunger så suveränt i konserten från Herodes atticus, Mesologhi.
En helt suverän konsert.
Alla musiker har bott på samma hotell som vi och där bodde MÅNGA greker så de fick många tack i baren efter konserten, även från oss. Herr Dalaras har vi dock inte sett, tyvärr. Bussen åkte vidare vid kl 16 idag fv b till Helsingfors tror jag.

Uppsala har idag haft sommar och vi har promenerat i högsommarvärme i 25 grader och vi har ätit grekiskt på Akropolis i går innan konserten och i dag på Costas. Väldigt gott på båda ställena.
Karinafp med make har vi också träffat. Alltså en mycket trevlig helg så här långt....bortsett från att jag läst att det ska bli generalstrejk 5 juni,samma dag vi ska till Parga..Vad gör man då???
Apollo får väl avisera när de får upplysningar.
Jag börjar bli trött på grekerna som inte verkar fatta i vilken situation landet befinner sig...de vill ju inte ens ha pengar av turisterna. Jag ångrar att jag har 2 höstresor inbokade för de kan man ju inte våga glädja sig åt.

Lissi
Svara med citat
  #46  
Gammal 2010-05-22, 18:31
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Ljungaverk
Inlägg: 753
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Åh vilken konsert! Tala om att ha ståpäls 2,5 timmar. Den kretensiske lutspelren Manolis Tsougaris (??? frågetecken för namnet) var bara så helt otrolig och han fick också bra utrymme. Sångerskan som i inledningen presenterades som Despina, var mycket duktig, särskilt i Haris Alexious "Theos an ine" och i den fadosång som Dulce Pontes sjunger så suveränt i konserten från Herodes atticus, Mesologhi.
En helt suverän konsert.
-------
Lissi
Något så makalöst har jag aldrig varit med om! Sist jag var på konsert var nån gång på 80-talet (Bob Dylan?). Vilka artister! Nya favoriter fick jag i alla fall!

/Eva
Svara med citat
  #47  
Gammal 2010-05-23, 12:47
Sussi Sussi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Surte
Inlägg: 18
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Hej Alla!
Det blev en magisk kväll i Uppsala den 21 maj
Dalaras var som vanligt mycket BRA men den som fullständigt "knockade" oss var Michalis Tzougianakis
Lyckan blev total när vi efter konserten stod utanför konserthuset och pratade med goda vänner som vi träffat och vem kommer då ut från konserthuset om inte Michalis och den mycket duktige liraspelaren Giorgos Skordalos. Det blev förstås JUBEL och APPLÅDER, skivsignering och FOTOGRAFERING med vår nya IDOL.
Före konserten var vi också på Akropolis och åt gott, vi gick också dit efteråt, fastän de nästan hade stängt (dvs köket hade stängt) så fick vi komma in och de lyckades skaka fram moussaka och lite annat smått och gott tillsammans med retsina och cola. Alla heder åt Akropolis för deras trevliga bemötande

Många hälsningar från Sussi, Erik, Ulla & Renée

PS Vi satt också på rad 7....som många andra Kalimeror
Svara med citat
  #48  
Gammal 2010-05-23, 19:31
micket69 micket69 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 3
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Fantastisk konsert! Det blev inte sämre av att jag träffade Dalaras på hotellet precis innan de skulle vidare till Helsingfors. Jag fick en liten pratstund med honom och han är precis så vänlig och ödmjuk som han verkar vara när man ser honom på scenen. Jag pratade även med Michalis som verkade chockad över uppmärksamheten han fick dagen innan.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2010-05-23, 19:38
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Sussi Visa inlägg
men den som fullständigt "knockade" oss var Michalis Tzougianakis
Tack för rätt namn!!! Ett namn att lägga på minnet. Det finns säkert massor av honom att lyssna på!

Lissi
Svara med citat
  #50  
Gammal 2010-05-23, 19:55
Niaass avatar
Niaas Niaas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Norge
Inlägg: 195
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Vi var også på konserten i Uppsala, og det var bare helt fantastisk!
Vi hadde fått plass på første rad, og fikk med oss alt!
Det var en stor opplevelse, og Michalis Tzouganakis ble også vår store helt! For en musiker! Og han så veldig rørt ut over all applausen han fikk!

Vi bodde også på hotellet deres, og det var herlig å spise forkost dagen etter med gresk prat ved hvert bord rundt oss.

Det var en flott tur til Uppsala, vel verdt kjøreturen fra Oslo!
Svara med citat
  #51  
Gammal 2010-05-23, 20:07
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

http://www.youtube.com/watch?v=_FTuH...eature=related

ett litet smakprov...
Svara med citat
  #52  
Gammal 2010-05-26, 19:58
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Boka 21 Maj 2010

Citat:
Ursprungligen postat av micket69 Visa inlägg
Fantastisk konsert! Det blev inte sämre av att jag träffade Dalaras på hotellet precis innan de skulle vidare till Helsingfors. Jag fick en liten pratstund med honom och han är precis så vänlig och ödmjuk som han verkar vara när man ser honom på scenen. Jag pratade även med Michalis som verkade chockad över uppmärksamheten han fick dagen innan.
Härligt att höra! Jag har just samma känsla när jag ser Dalaras på scenen. Jag tyckte hemskt mycket om konserten i Helsingfors. Michalis, Despina och "pojkarna" såg vi också efter konserten ute vid deras bus och fick önska dem KALO TAXIDI! . Synd att programhäften var slut. Jag ville så gärna veta namnen på alla stycken. Ganska många var nog kända men inte alla. "Theos av eivai" ljuder nu hela tiden i mitt huvud !

mvh/eija som satt också på rad 7 och ska till Grekland efter fyra dagar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT