Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-15, 00:30
Tessie Tessie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 6
Standard Boende i Agia Marina?

Vi åker till Kreta i slutet på maj och vill nu boka hotell. Vi söker lägenhetshotell med pool och gångavstånd till stranden. Med oss har vi våra 3 barn och när jag letar på nätet är det svårt att hitta lägenhet för 5 pers.
Finns det någon med bra tips eller idéer på var på nätet jag ska leta?

Nu längtar vi!
Tessie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-04-15, 10:41
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Boende i Agia Marina?

Men du, inte behöva ni förhandsboka boende när ni ju valt en så bra tid som slutet av Maj för er semester...

Hela området från Chania och ut till Agia Marina/Platanias är mer än överfyllt med Hotell och pensionat. Bara att välja och vraka på plats.
Skulle ni landa sent på kvällen då kan det vara bra att ha fixat första nattens boende i förväg. Förslagsvis då inne i Chania stad. Så morgonen efter tar ni lokalbussen ut till Agia Marina. Parkerar familjen och bagaget på närmsta trivsamma taverna och skickar sedan ut en spanare för att finna lämpligt boende.

Vi gjorde på så sätt vid vårt andra besök i området. Klev av bussen vid Agia Marina och fann ett ställe vid namn "Nikos". Ett pensionat med stora fina tvårums-studios och tillhörande vinkelaltan ut mot havet. Omräknat till Euro från Drachmer landade nedprutat pris på 30€ per natt. Och då var allting tiptop!! Stort badrum, än större vardagsrum med dubbelsäng samt därtill en bäddsoffa. Separat sovrum med tvenne bäddar....

Min bedömning är att ni nog kan räkna med 30-40% prisreduktion vid direktförhandling gentemot förbokningspriset.

Men, återigen!!! Det drösar av tomma rum vid denna årstid. Tala om köparens marknad!!!

Arne

Med Hustru Birgitta som landar på Chania Airport kvällen den 27 Maj.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-04-15, 20:15
haja001 haja001 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Inlägg: 4
Standard Sv: Boende i Agia Marina?

Hej.vi bodde på ett hotell som heter Koukouras och finns hos fritidsresor.
personalen var underbar och barnen hittade många kompisar.Kan varmt rekommenderas


Citat:
Ursprungligen postat av Tessie
Vi åker till Kreta i slutet på maj och vill nu boka hotell. Vi söker lägenhetshotell med pool och gångavstånd till stranden. Med oss har vi våra 3 barn och när jag letar på nätet är det svårt att hitta lägenhet för 5 pers.
Finns det någon med bra tips eller idéer på var på nätet jag ska leta?

Nu längtar vi!
Tessie
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-04-29, 11:16
Argyris Argyris är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Skåne
Inlägg: 624
Standard Sv: Boende i Agia Marina?

Jag håller med Arne!
Bästa tid för att göra fynd på plats!
De finns mellan Glaros och Maleme säkert ett 100tal hotell som har ca 20-30% tomma rum.

/Nico
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT