Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-09-26, 13:25
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Lotto vid bagagebandet

När jag reste från Arlanda var det ett mekaniskt fel på planet som tog två timmar att laga. EFTER "boarding completed"! Inte roligt, men trots allt var det ju bra att det upptäcktes.

När jag reste från Aten drog det också ut på tiden efter att alla satt sig - och till slut kom informationen: Planet var för tungt lastat! Antingen måste vi gå ner någonstans på vägen och tanka eller så måste de lasta av bagage!

Efter ytterligare en stund var beslutet taget: en stor del av bagaget skulle skickas med ett senare plan via Köpenhamn till Stockholm!

En full bagagevagn rullades snart bort från planet och alla försökte förgäves kika om de till sin förfäran skulle se sin väska på vagnen.

En stund senare ropades namnen på två passagerare upp. Det var två standby-passagerare som fick stiga av.

Fler väskor togs ur och till sist, 1 timme och 20 minuter försenade, kunde vi lyfta.

Snacka om att det kändes som lotto vid bagagebandet... Jag fick till min lycka dubbelbingo efter bara några minuter och gick snabbt därifrån för att slippa se reaktionerna hos alla dem som inte fick sina väskor. Visserligen skulle de ju skickas hem så småningom, men vad hjälper det om man till exempel, som jag hörde någon säga, hade bilnycklarna i resväskan..? Många skulle vidare med flyg, båt eller tåg, en del först nästa dag, andra (som jag) skulle inte resa direkt hem och hade saker i det incheckade bagaget som de behövde.

Ibland känner man sig verkligen utlämnad åt ödet...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-09-26, 15:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Lotto vid bagagebandet

Det låter rätt slumpartat, ja...

Fast jag har alltid trott att jag hellre blir av med väskan ett par dygn på hemresan än på utresan. Nödvändigheter som mediciner har jag i handbagaget, det är ju egentligen det enda viktiga...

Men visst, jag bor 20 min från flygplatsen så jag har lätt att svänga dit och hämta väskan.

På utresan skulle det däremot vara hopplöst att inte få med sina grejer!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-09-26, 15:39
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Lotto vid bagagebandet

Jag vet inte vilket som skulle vara värre, men på det här planet var det inte bara folk som var på hemresa utan också många på utresa eftersom det var ett reguljärflyg.

Förmodligen hade de lastat i något tungt som gav bättre vinst än nöjda kunder, och sedan klantat sig i incheckingen...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT