Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-11-06, 20:14
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Generalstrejk igen

Så var det dags för två dagars strejk igen!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-11-07, 19:25
lugnagatan lugnagatan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Kreta
Inlägg: 539
Standard Sv: Generalstrejk igen

Igår tisdag verkade det inte vara lika allmänn strejk som förra gången, många butiker och kafeer som var stängda förra gången hade öppet igår inne i Chania. Men elverket DEH strejkade inte, var tvungen att gå dit och reda ut mina sluträkningar på ett abbonemang, och svenska konsulatet var öppet, dags för andra livsintyget :-)
Idag vet jag inte alls hur strejken slagit, för jag ville bara gå på stranden och titta på fåglar med kikaren, men strömavbrott blev det när jag var på väg till videobutiken, fick gå omkring härinne och leta med ett stearinljus, men nu finns det ström , och internet :-)
Tror att regeringen måste böja sig något för dessa strejker, men någon glad överraskning blir nog svår att hitta på . Det blir några svåra år hur man än gör.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-11-07, 19:40
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Generalstrejk igen

Härnere märker vi inte av strejkerna så mycket,endast bankerna och posten strejkar.
Svårt är det för alla redan och svårare blir det.Lönerna sänks ännu mera,nu till ca 450€ per månad. Elpriset går upp igen.Ett exempel,vår senaste elräkning är på 554€ och elförbrukningen är ca 220€ resten är skatt!!!Det sägs att nästa år tas a-kassan bort helt...vem överlever?
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT