Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-28, 11:56
Anna78 Anna78 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 3
Standard Jobba som massör i Grekland.

Hej!

Jag har funderingar på att åka till Grekland (vart som helst) för att jobba som Massageterapeut. Någon som har tips om områden och kontakter om var man bäst kan lyckas med detta? Alternativt att starta egen "klinik", egen firma där nere, hyra in sin tjänst till olika turisthotell osv. Någon som vet vart de flesta scandinaverna åker och bor på semestern?
Eller har information i hur man startar egen firma i Grekland, vad som krävs, om man kan få hjälp av scandinaviska rådgivare på plats, vart man kan vända sig för att få mer info?

Undrar även ifall någon har bra tips om vart man kan vända sig för att hitta billigt men ändå hyfsat boende i Grekland?

Allt är av intresse!
Tacksam för all hjälp jag kan få;-)
Anna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-28, 12:11
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Jobba som massör i Grekland.

Nja, på de grekiska öarna vimlar det av yrkeskunniga massörer, främst från Kina och sydöstasien. Dessa massörer utbjuda sina professionella tjänster på stränderna och vid hotellen.

Såvitt jag erfar är massagetjänsterna därtill av modell "lågpris" oaktat det handlar om välutbildade massörer.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-28, 12:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Jobba som massör i Grekland.

Jag har provat massage tre gånger i Grekland och två av gångerna var det helt värdelöst så jag betvivlar att det är som Arne säger att det är välutbildade asiater inom området eller så har jag bara haft otur. Inget av tillfällena kom de i närheten av den massage jag upplevt i Thailand på enkla små ställen. Massage av en kunnig massör är ju fantastiskt men om det går att leva på det i Grekland vet jag inte. Landet har hög arbetslöshet så det är nog inte lätt att etablera en sån verksamhet där nere nu.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-28, 13:18
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Jobba som massör i Grekland.

Jag känner en svensk kvinna som arbetade som frilansande massör på Rhodos i några månader för ganska länge sedan (drygt 10 år sedan tror jag det var). Hon gjorde ett brejk i livet och hade inte för avsikt att kunna leva på det utan bara försörja sig under den tid hon var där.

Det fungerade i alla fall bra, och om du är duktig både på att massera och på att marknadsföra dig, så kommer det säkert att gå bra. Intresset för friskvård blir ju allt större också där.

Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor om att starta företag i Grekland, men jag tror att det är smart att satsa på någon av de större resmålen som Kreta eller Rhodos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-03-04, 11:59
Anna78 Anna78 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 3
Standard Sv: Jobba som massör i Grekland.

Tack för era svar! Ja vi får se hur det blir, just nu verkar det dock bli Kreta och Rethymnon i några månader, känns jätteroligt! Inte att jobba som massör utan med vad som helst faktiskt...vill så gärna dit och tar vilket jobb som helst ;-)
Så har ni tips om jobb och boende där så släng gärna in en blänkare!

Tack,tack!
Anna
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT