Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-08-29, 22:16
Sussi79 Sussi79 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 45
Standard Behöver hjälp!:)

Det lutar åt att det blir ett 4 nätters stopp på Paros innan Aten. Behöver hjälp med tips om vart vi ska bo..? I Parikia eller Naoussa? Jag antar att man kommer till Parikia med färjan..? Hur långt är det mellan dessa byar? Eftersom vi "bara" kommer att ha 4 nätter här, vet jag inte hur mycket man kommer vilja åka runt...
Så vad tror ni?
Vill ha trevliga tavernor, barer lite butiker mm. Vilket jag antar att båda har...? Och även nån ok strand.

Tacksam för tips! Och på boenden!

Trevlig kväll!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-08-29, 23:19
Sussi79 Sussi79 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 45
Standard Sv: Behöver hjälp!:)

Såg nu att jag gav fel gubbe som hej då! Menade glad inte...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-08-30, 07:55
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Behöver hjälp!:)

Citat:
Ursprungligen postat av Sussi79 Visa inlägg
Såg nu att jag gav fel gubbe som hej då! Menade glad inte...
Hahaha!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-08-30, 10:03
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Behöver hjälp!:)

Jag har bara varit en gång på Paros och det var ganska länge sedan. Då bodde vi i Parikia och besökte endast Naoussa för dagen med bil.

Parikia är en betydligt större by än Naoussa som är en liten men mycket pittoresk fiskeby. Färjorna lägger mycket riktigt till i Parikia. Det gör att det där finns mera folk och rörelse, fler tavernor och butiker mm. I utkanten av Parikia fanns när jag var där en ganska bra sandstrand till vilken man kunde ta en liten badbåt tvärs över viken.

Naoussa var en mycket mysig, vacker och pittoresk by som jag gärna skulle bo några nätter i, men förmodligen skulle tycka vara lite för litet för min smak under en vecka eller mera. Kanske lagom för era fyra nätter om man gillar lite lugn och ro. Enligt uppgift lär det finnas bra strand att tillgå i närheten, men den besökte vi aldrig. Starkaste intrycket var de mysiga tavernaborden på kajkanten i fiskehamnen.

Jag mätte avståndet från Parikia till Naoussa på min "Mät-din-runda-Sajt" och fick det till 9 km.

Masse

Senast redigerad av Masse den 2017-08-30 klockan 10:11.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-08-30, 10:50
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Behöver hjälp!:)

Citat:
Ursprungligen postat av Sussi79 Visa inlägg
Vill ha trevliga tavernor, barer lite butiker mm. Vilket jag antar att båda har...? Och även nån ok strand.
Vi har varit på Paros massor med gånger, och vi bor nästan alltid i Naoussa. Har bott i Parikia några gånger också, men bara i väntan på en färja. Naoussa är oerhört mysigt. Det finns en två stränder i Naoussa som är helt okej. Ni kan även åka badbåt från Naoussa till de underbara stränderna Kolymbithres och Monastiri.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT