Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-05-04, 15:13
isse isse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 23
Standard Aegean Blu i Lambi

Hallå!
Frun och jag samt barnen, 6 och 10 år, råkade boka en resa till Kos i början av augusti pga en bra deal. Kanske inte vårt förstahandsval, men... Någon som bott på detta hotell och har lite info? Tar tacksamt emot lite tips av olika slag kring Lambi och Kos stad som vi kan få nytta av. Vi älskar Grekland och har besökt landet, och framförallt olika öar vid ett flertal tillfällen.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-05-04, 19:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Citat:
Ursprungligen postat av isse Visa inlägg
Tar tacksamt emot lite tips av olika slag kring Lambi och Kos stad som vi kan få nytta av.
Har inte bott på hotellet så det kan jag inte svara på. Kos stad är ett myller av gränder med barer, restauranger (bra sådana) och affärer, allt blandat med historiska sevärdheter. Du kan läsa lite om Kos stad här. Sedan finns det förstås mycket att se och göra utanför Lambi och Kos stad, antingen hyr ni en bil och åker runt, eller så följer ni med på någon utflykt. Har ni tid kan jag rekommendera en båtutflykt, finns många olika, bland annat till den lilla ön Pserimos, och till den vulkaniska ön Nisyros.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-06-08, 13:15
mariak mariak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 2
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Hej, vi har också bokat en resa dit i början av augusti och undrar vad folk tycker? Enligt tripadvisor så är det bara plus i alla fall. Vi är också en barnfamilj.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-06-09, 06:48
carpelux carpelux är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 9
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Vi bodde på hotellet i mitten av Maj och det var en mycket bra upplevelse. Hotellet är nyrenoverat och i mycket gott skick. Rent och välstädat.

Poolen passar nog bättre till barnen än vuxna, ganska grunt.

Personalen är mycket bra. Vi firade vår 25-åriga bröllopsdag under resan och hotellet samt apollo fick reda på det. Dröm om vår förvåning när vi kom in på rummet för att mötas av denna syn:



Det enda negativa jag egentligen kan komma på var den trånga internetlinan. Det fanns WiFi-täckning i princip överallt men hastigheten var stundtals i princip obefintlig.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-06-10, 12:31
isse isse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Ok, det låter ju positivt - kul! Skall bli roligt att prova ytterligare en grekisk ö.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-06-14, 15:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Citat:
Ursprungligen postat av carpelux Visa inlägg
Vi firade vår 25-åriga bröllopsdag under resan och hotellet samt apollo fick reda på det. Dröm om vår förvåning när vi kom in på rummet för att mötas av denna syn:
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-06-29, 17:47
Erik89 Erik89 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 1
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Kul! Vi ska bo där med, landar den 30 Juli och flyger hem den 7 Augusti. Ska bli spännande, hotellet har fått mycket fina recensioner iaf.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-06-29, 19:13
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

I går följde jag en tjej från Slovenien till flygplatsen på Kos, efter en vecka hos oss på Kalymnos. Vi hade ett antal timmar till en rundtur och lämnade hennes bagage på ett kafé i Mastichari, drog sen med moppen upp till Zia, dit jag bara varit en gång tidigare.

Det ligger i ett skogsområde, nog så ovanligt på våra öar, och vägen slingrar sig uppåt utan att trötta ut min gamla Piaggio. Sen gick vi till fots så långt upp att souvenirbutikerna tog slut och drack citrondricka på en pytteliten taverna. Min vän blev helt salig över de trevliga människorna överallt, och gillade Kos bra mycket mer än Kreta och Thailand och Turkiet, dit hon också varit...

Man kan åka buss om man föredrar det. Souvenirer i massor, men inga påstridiga försäljare. Lugn och skön stämning, sval luft på den höga höjden.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-06-30, 22:01
isse isse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 23
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Vi åker också 30 juli från Landvetter, men stannar två veckor.
Intressant att se vad som händer med den finansiella krisen innan vår avfärd...
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-08-14, 23:14
mariak mariak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 2
Standard Sv: Aegean Blu i Lambi

Hej Isse, när kom ni hem? Det var ju jätteförsening till Göteborg, hur löste apollo det här?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT