Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-09-16, 21:21
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard ö-luffen

Kom hem i lördags från vår ö-luff som började i Serifos att inte fler svenskar upptäckt denna ö är underligt.Lugn ro inget tingeltangel trodde jag skulle sakna shopping men icke.Bodde kungligt på studio Amfitriti vilken havsutsikt ingen biltrafik Choran lyste på kvällen och någon get bräckte i fjärran lugnet infann sig.Ö nummer två var Sifnos lite livligare men fortfarande otroligt skönt bodde på xerolithia oj oj mjuka sängar mycket trevliga ägare.Här fanns keramik hade kunnat handla hur mycket som helst vacker ö och mysig chora.Ö nummer tre Paros Hjälp efter dessa lugna öar ville jag bara tillbaks, men blev mycket förtjust i Paros speciellt byn Lefkes.AntiParos var också en mycket liten och mysig ö hade en skön och framförallt rofylld tripp Bodde i Parikia på hotell Irene nöjd fast lite bullrigt nästa gång skulle jag nog välja Naoussa Beachen Kolymbitries var underbar Längtar till nästa år då jag får åka ner igen
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-09-17, 08:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: ö-luffen

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Kom hem i lördags från vår ö-luff som började i Serifos att inte fler svenskar upptäckt denna ö är underligt.
Ja, det är lite konstigt. Jag tror att det var fler som reste dit förr om åren, men tittar jag på intresset för Serifos på Kalimera så ser jag ett minskat intresse. Jag gillar också Serifos, och ön är en perfekt kombination med Sifnos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-09-17, 17:15
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 496
Standard Sv: ö-luffen

Citat:
Bodde kungligt på studio Amfitriti vilken havsutsikt ingen biltrafik Choran lyste på kvällen och någon get bräckte i fjärran lugnet infann sig.
Hej!
Vad roligt att öluffningen blev bra!
Jag är sugen på att åka till Serifos nästa sommar och blir nyfiken på hotellet du bodde, studio Amfitriti. Vad fick du betala för en studio?

/Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-09-17, 19:27
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: ö-luffen

Det kostade 85 euro men var värt det. Frukosten var mer en lunch som man stod sig rätt länge.Till och med sängen var skön alla rum hade teman vi bodde i flip flop rummet skrattade högt då jag kom in har väl 10 par flip flop själv kan inte låta bli att köpa när jag är i Grekland. Ägarinnan Eleni är jätte rar dock inte så bra på engelska har aldrig bott med en sån underbar utsikt gå in på studio amfitriti.gr och se själv och Serifos är väl värt ett besök /Susanne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-09-17, 19:29
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: ö-luffen

Glömde att du även kan laga mat själv då det finns en kokvrå och vattnet kan du dricka ur kran.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-09-17, 22:39
Lamayas avatar
Lamaya Lamaya är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Täby
Inlägg: 496
Standard Sv: ö-luffen

Tack för svar!

Det ser fantastiskt ut på bilderna. Priset är lite mer än vi tänkt oss, men vi får fundera på, om det kan vara värt att unna sig lite extra någon gång.

/Lena
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-09-18, 09:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: ö-luffen

Såg du några spår efter branden som härjade på Serifos tidigare i år?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-09-18, 18:17
Nettie Nettie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Skåne
Inlägg: 45
Standard Sv: ö-luffen

Visst var Serifos underbart? Lugnt och skönt och väldigt lite turister. Vi började där i juni och fortsatte sen till Milos och Sifnos. Alla tre öarna var jättehärliga men Serifos blev min favorit

Anette som längtar väldigt mycket till Grekland just nu...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-09-19, 12:28
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: ö-luffen

Nej av branden såg vi inget var på andra sidan ön .
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-09-19, 15:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: ö-luffen

Citat:
Ursprungligen postat av ellada Visa inlägg
Nej av branden såg vi inget var på andra sidan ön .
Ok, tack!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-09-21, 13:37
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: ö-luffen

Det kan vara jobbigt att komma till Paros efter Serifos och Sifnos. Även om man bor i Naoussa.
Jo visst är Naoussa charmerande, men det är en omställning att komma från de lugnare öarna Sifnos och Serifos till en livligare ö, allt beror ju också på säsong förstås.
Vi har valt Alyki på Paros flera gånger, där har vi trivts med en lugnare vardag. Ofta mindre blåst också!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT