Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-01-03, 15:04
Matwed Matwed är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Beslutsångest

Vi är ett par som bokat 2 veckor till Tilos i början av Juli. Men vi har ombokningsbar. Resa!! Är lite oroliga att vi ska tycka Tilos känns litet. Hade gärna kombinerat med Karpathos. Vi gillar Skiathos, Skopelos och Alonissos väldigt mycket. Vi gillar god mat , vandringar och stränder. Har bokat Anna studios som ser härligt ut men... Ni som varit där, vad tror ni?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-01-03, 16:48
anlekan anlekan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 109
Standard Sv: Beslutsångest

För några år sedan gjorde vi resan Rhodos-Karpathos-Chalki-Tilos-Rhodos. Vi flög til Rhodos och tog där inrikesflyg (billigt) till Karpathos. Efter tio dagar där tog vi båt till Chalki där vi stannade ett par dagar för att därefter besöka underbara Tilos i fem dagar. Båt tillbaka till Rhodos och flyg hem. Kanonresa! Tilos är litet, men som många har på Kalimera tycker, helt underbart!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-01-03, 20:02
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Beslutsångest

Vi bokade och bokade av Tilos 2 ggr innan vi till slut åkte dit. Sen har vi/jag åkt tillbaka 6 ggr till, nu åker jag 2 ggr per år. En helt underbar ö som har det ni gillar, god mat, underbara vandringar och fina stränder (enligt det jag tycker är fint). Vi gillar också Skopleos mycket och åker dit när det funkar med semester. Tilos är litet men litet på ett mysigt sätt. Jag vandrar mycket och gör gärna om samma vandringar när det är så fint som på Tilos. Vi har bott både på Annas och Marinas, toppenbra boende som passar oss. Jag rekommenderar varmt Tilos om ni nu inte är ute efter inkastare, hålligång och shopping, för då blir det fel. Vill ni ha en härlig semester med god mat, trevliga turister och ortsbor, fin natur och en total avkoppling då har ni bokat rätt.
ElisabethK
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-01-07, 22:46
Matwed Matwed är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Beslutsångest

Tack så jättemycket för era svar. Det lutar nog åt Tilos, men vi funderar lite till.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-01-08, 09:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av Matwed Visa inlägg
Vi gillar god mat , vandringar och stränder. Har bokat Anna studios som ser härligt ut men...
Kan knappast bli bättre.

Dock finns det få sandstränder på Tilos, om nu det är jätteviktigt.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-01-08, 22:44
Matwed Matwed är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Beslutsångest

Det låter bra! Nej sandstränder är inget måste, vi tycker om stenstränder minst lika mycket. Vi var på Alonissos förra sommaren och där är det mest stenstränder och dom var betydligt bättre och trevligare än vi hade förväntat oss och vi fick ett par nya favoriter. Så dit blir det absolut ett återbesök. På Tilos får vi intrycket att det är få stränder som är riktigt fina förutom stranden i Livadia. Hoppas vi har fel! Om man bor på Anna studios som vi hade tänkt, bör man då önska någon speciell lägenhet eller våning eller är de likvärdiga?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-01-10, 16:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av Matwed Visa inlägg
På Tilos får vi intrycket att det är få stränder som är riktigt fina förutom stranden i Livadia. Hoppas vi har fel! Om man bor på Anna studios som vi hade tänkt, bör man då önska någon speciell lägenhet eller våning eller är de likvärdiga?
Min favoritstrand är Lethra som man går till på cirka 45 min.

Vi bor alltid på översta planet på Annas. Där finns tre rum. Oftast bor vi i mittenrummet, som är nummer 8. På näst översta planet finns också tre studios. De rummen har jättestora altaner, och då menar jag verkligen jättestora.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-01-11, 11:17
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Beslutsångest

När vi bodde på Annas, hade vi rum 6. Och ja, balkongen var hur stor som helst. Åt ena håller såg vi ut över havet, och åt andra hållet bredde Livadia ut sig. Magiskt!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-01-11, 21:04
Matwed Matwed är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Beslutsångest

Tack för bra lägenhets-info om Anna! Nu har vi bestämt oss att vi kör på Tilos! Man kan ju alltid boka en extraresa i augusti...... Återkommer med rapport om det blev en ny favorit och återvändarö!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-01-12, 09:48
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av Matwed Visa inlägg
Återkommer med rapport om det blev en ny favorit och återvändarö!
Gör gärna det. Alltid kul med återkopplingar.




Utsikt från rum nummer 8. Du ser lite av de stora altanerna på våningsplanet under.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-01-12, 14:05
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Beslutsångest

Vilken härlig bild över vårt kära Livadia!

När vi var på Tilos bodde vi på Marina Studios och passerade dagligen Annas. Vi var mycket nöjda med Marinas och samma fina utsikt, men sa att nästa gång vi kommer till Tilos (obs! inte OM vi kommer till Tilos igen ) så ska vi prova Annas som verkligen ser mysigt ut. Tror att ni kommer att trivas där!

Masse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-01-12, 16:08
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Utsikt från rum nummer 8. Du ser lite av de stora altanerna på våningsplanet under.
Herlig bilde/utsikt fra Anna's
Vi bodde med den største balkongen, herlig, med solsenger og
Den eneste , men et veldig stort minus var at de som bodde en etasje over hadde full oversikt over oss inkludert i sin utsikt
Svara med citat
  #13  
Gammal 2016-01-12, 16:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Den eneste , men et veldig stort minus var at de som bodde en etasje over hadde full oversikt over oss inkludert i sin utsikt
Det är därför vi alltid bor högst upp.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2016-01-12, 16:55
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Det är därför vi alltid bor högst upp.
Det kommer vi og til å gjøre om vi skal til Tilos/ bo på Anna's igjen
- vi valgte ikke rommet vårt selv den gangen

Men kjempefornøyde var vi, helt til vi oppdaget balkongen over oss,
siden vi hadde gått s å mange trapper, hadde s å fin utsikt (som vi falt pladask for), gikk det ei stund før vi tenkte over toppetasjen
Men det ødela jo ikke så mye likevel, vi trakk bordet så langt inn som mulig, og "begrenset" avkledningen/solingen, og v a r fornøyde
Svara med citat
  #15  
Gammal 2016-01-12, 18:22
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Beslutsångest

Jag har varit på underbara Tilos ett antal gånger och har varje gång bott på Hotel Eleni Beach, där jag har trivts fantastiskt bra. Nu gillar jag inte höjder direkt och jag vill bo nära stranden. Jag är inte heller förtjust i att vandra. Tilos är ju inta alls stort, men tycker man om att vandra finns det fantastiska miljöer... Det jag tycker bäst om med Tilos är den vänliga befolkningen, den goda maten, stillheten och det lilla torget som är just "mötesplatsen" om kvällarna...Om jag skulle resa till Tilos igen hade jag helt klart valt Hotel Eleni beach igen Jag har dock blivit förtjust i Kalymnos/Telendos nu, men tänker även testa Karpathos/Lefkos detta året...
Svara med citat
  #16  
Gammal 2016-01-12, 20:14
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Gör gärna det. Alltid kul med återkopplingar.




Utsikt från rum nummer 8. Du ser lite av de stora altanerna på våningsplanet under.
Åhh, vilken fin balkongutsikt, precis i min smak Där ska jag bo när jag nån gång kommer mig till Tilos

Maria
Svara med citat
  #17  
Gammal 2016-01-13, 09:14
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Beslutsångest

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Åhh, vilken fin balkongutsikt, precis i min smak
Det är en av de finast utsikter jag har sett i Grekland, och det är knappt man vill lämna rummet.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2016-01-21, 18:38
Mafric Mafric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 154
Standard Sv: Beslutsångest

Oj vad jag känner igen mig i beslusångesten! Var där förra året. Ja, både i ångesten och på Tilos alltså. För Tilos blev det, och nu längtar vi verkligen dit igen.
Ångesten bestod i om det skulle vara för litet och en del annat. Dessutom hade vi förälskat oss i Alonissos året innan. Det kändes svårslaget. Vi tycker också mycket om Karpathos.

Tilos var absolut inte för litet oss.
Det var vackert.
Livadiastranden tyckte vi verkligen om, fast vi egentligen är sandstrandsälskare. Provade inga andra. Vi bodde längst bort på stranden och njöt av närheten.
Torget var en riktigt härlig plats både morgon, dag och kväll. Bra restauranger fanns det gott om - både vid torget och strandpromenaden.
Och vandringarna var fantastiska. En tidig morgonpromenad till övergivna Micro Chorio. Missa inte baren kvällstid om den är öppen. En ännu tidigare vandring till Ghera med stopp för en helt otrolig soluppgång 🌅 på höjden vid kyrkan. En mitt-på-dagen-vandring till kastrot. Superhäftigt (men gå inte i värsta värmen som vi gjorde. Solskydd på vägen finns ej).
Ja, vad ni tycker vet jag naturligtvis inte, men Tilos vann i alla fall våra hjärtan 💕
Svara med citat
  #19  
Gammal 2016-01-21, 20:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Beslutsångest

Kari, vi bodde I rum nr 8 och hade ju altanerna nedanför, men inte satt vi och kikade på dessa! Jag skulle gärna bo med en av dessa fina altaner nästa gång på Tilos...
Man hade mer insyn från grannbalkongen.
Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT