Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Leros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-02-27, 11:57
kenta kenta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 26
Standard färja

är det någon som vet hur färjorna går mellan kos och leros? När jag är inne på en sida där det finns information om färjor så står det att blue ferries har biljetter men att dodekanis (eller liknande) inte har släppt sina biljetter för sommaren än. Tiderna för blue ferries var inte optimala och undrar därför om den andra färjelinjen brukar ha andra tider?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-02-27, 12:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: färja

Tidtabellerna är nog inte klara än, men det går bra med färjor mellan Kos-Leros. Bl a flying dolphins (om de inte är nedlagda). En sak jag iofs råka ut för, var när vi anlände till Kos en gg. Vi hade några timmar att slå ihjäl innan båten skulle gå till Leros. Vi knallade iväg för att köpa biljetter, men fick bara svaret "There is no boat". TROTS att det stod att det skulle gå en båt, så fick jag ingen vettig förklaring. Den vara bara inställd. Vädret var lugnt, så det hade inte med det att göra.. Crazy Greece!

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-02-27, 15:03
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: färja

Kenta, lugn bara lugn. Lite tidigt att publicera tidtabeller...och tyvärr tror jag inte att det kommer att gå någon Flying Dolphin i år heller.

Det finns förbindelse med de stora linjebåtarna Blue Star och med katamaraner som tillhör Dodekanesos Seaways.

Men som sagt, ta det lugnt. Risken att du blir utan biljett är minimal även i högsäsong.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-02-28, 05:25
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: färja

Det brukar gå en båt från Kos kl 11.00 de flesta (alla?) dagar, så jag utgår från att det gör det i sommar också, men man vet förstås inte säkert förrän tidtabellerna kommer. Och någon förbokning är som sagt inte nödvändig.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-02-28, 12:29
Inger-Mariann Inger-Mariann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Fredrikstad, Norge
Inlägg: 64
Standard Sv: färja

Katamaran bruker å gå omtrent hver dag fra Kos kl 1100. Vi tok den tidlig i mai 2014. Så den gode forbindelsen starter gjerne tidlig i sesongen. Lykke til!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT