Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Djur & Natur

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-04-16, 13:03
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Jag har bara varit mellanhand i detta fallet och jag litar fullständigt på Silke Wrobel och hennes 25 år långa erfarenhet av arbetet med hundarna på Kreta. Hennes beslut om att hunden skulle kunna få ett liv värt att leva ifrågasätter jag inte. Det finns många adopterade hundar med handikapp som lever fullvärdiga liv i kärleksfulla hem.

Nu blev det tyvärr inte så att denna levnadsglada hund fick komma till ett forever home. På måndagsmorgonen hittades lilla Lambrini död i sin korg. Tarmomvrängning enligt obduktionen.

Tumme upp på det?


RIP lilla Lambrini. Du fick i alla fall känna kärlek.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-04-16, 14:31
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
För mig låter det helt absurt att en stackars döv och nästan blind hund ska påtvingas än stressande flygtransport till ett fullkomligt främmande land. Är inte det djurplågeri om något?

Att först bli skjuten och sedan påkörd som denna hund blivit - DET är djurplågeri för mig! Inte att ta hand om, vårda och hitta ett hem till en hund.


Varför du inte fördömer dessa typer av "nöje" på Kreta istället förstår jag inte. Det diskuteras alldeles för lite på forumet. Att bara titta bort är enklare.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-04-16, 17:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Tyvärr finns det allt för många vapen på Kreta vilket bidrar till att det är enkelt att skjuta en hund. Att den som skjuter djur inte kontrollerar om djuret fortfarande lever tyder på riktig ondska. Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-04-16, 20:55
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Nu blev det tyvärr inte så att denna levnadsglada hund fick komma till ett forever home. På måndagsmorgonen hittades lilla Lambrini död i sin korg. Tarmomvrängning enligt obduktionen.

Tumme upp på det?


RIP lilla Lambrini. Du fick i alla fall känna kärlek.[/quote]


Nej verkligen inte tumme upp för detta!!!
Dock skönt att hunden nu fått ett slut på sitt hårda liv!
Monica
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-04-16, 22:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Vanvård av djur finns i alla länder, inte minst i Sverige. Det är lika förkastligt och hemskt var det än finns!

Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-04-16, 22:32
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 673
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Att den som skjuter djur inte kontrollerar om djuret fortfarande lever tyder på riktig ondska. Eva
Kan bara hålla med. Tyvärr..

/Netwolf
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-04-17, 09:04
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Att först bli skjuten och sedan påkörd som denna hund blivit - DET är djurplågeri för mig! Inte att ta hand om, vårda och hitta ett hem till en hund.


Varför du inte fördömer dessa typer av "nöje" på Kreta istället förstår jag inte. Det diskuteras alldeles för lite på forumet. Att bara titta bort är enklare.
Nu tycker jag att du klampar fullständigt i klaveret här. Håll i sär sakerna. Jag har inte diskuterat nåt om att skjuta och köra på hundar bara att det är fel att sätta en redan sargad stackare på ett flyg till ett annat land. För mig verkar det som du försöker ta bort fokus från det jag sa för att du innerst inne håller med. Så skjut inte budbäraren!
Jag accepterar inte sådana personangrepp, du vet INGET om mig så du ska inte anta en massa saker.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-04-17, 09:25
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Nu tycker jag att du klampar fullständigt i klaveret här. Håll i sär sakerna. Jag har inte diskuterat nåt om att skjuta och köra på hundar bara att det är fel att sätta en redan sargad stackare på ett flyg till ett annat land. För mig verkar det som du försöker ta bort fokus från det jag sa för att du innerst inne håller med. Så skjut inte budbäraren!
Jag accepterar inte sådana personangrepp, du vet INGET om mig så du ska inte anta en massa saker.










/ Hasse
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-04-17, 11:02
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Nu tycker jag att du klampar fullständigt i klaveret här. Håll i sär sakerna. Jag har inte diskuterat nåt om att skjuta och köra på hundar bara att det är fel att sätta en redan sargad stackare på ett flyg till ett annat land. För mig verkar det som du försöker ta bort fokus från det jag sa för att du innerst inne håller med. Så skjut inte budbäraren!
Jag accepterar inte sådana personangrepp, du vet INGET om mig så du ska inte anta en massa saker.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2014-04-17, 12:56
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
Nu tycker jag att du klampar fullständigt i klaveret här. Håll i sär sakerna. Jag har inte diskuterat nåt om att skjuta och köra på hundar bara att det är fel att sätta en redan sargad stackare på ett flyg till ett annat land. För mig verkar det som du försöker ta bort fokus från det jag sa för att du innerst inne håller med. Så skjut inte budbäraren!
Jag accepterar inte sådana personangrepp, du vet INGET om mig så du ska inte anta en massa saker.

Citat:
Ursprungligen postat av AGGE Visa inlägg
För mig låter det helt absurt att en stackars döv och nästan blind hund ska påtvingas än stressande flygtransport till ett fullkomligt främmande land. Är inte det djurplågeri om något?


Mycket har jag blivit kallad men inte blivit anklagad för djurplågeri tidigare. Det är en förolämpning AGGE och det var du som började med det påhoppet. Jag har inte gett dig några kränkande tillmälen.

Det är konstigt att man kan sitta på ett internetforum och diagnostisera en hund och säga att man ska avliva den. Den veterinär som haft hand om hunden har ju ansett den resklar. Det brukliga är att det är veterinären som rekommenderar avlivning i de fall det är det bästa för hunden. Under flygfärden får hunden dessutom lugnande om det anses nödvändigt. Självklart behöver en hund som varit med om ett sådant trauma extra mycket tid och kunskap. Den magomvridning Lambrini dog av hade inte med hennes skada att göra. Det kan drabba vilken hund som helst, när som helst.

Nu kommer vi väl inte så mycket längre i detta fallet så det blir mitt sista inlägg i tråden. Men jag kommer att fråga igen om en ny hund behöver flygpartner! Över tusen klick på tråden, men så få som vill ställa upp. Det är tråkigt att det inte kan fungerar lika bra i Sverige som i de flesta andra EU-länder för att eskortera hundar, länder som Tyskland, Schweiz, Nederländerna, UK, Finland m.fl.
Avslutar med en vovve som det gick bättre för. Det är Lillie som också blivit skjuten på Kreta. Hon bor nu i Finland med sina hundkompisar. Hon går i skogen varje dag, viftar på svansen och mår bra - trots ett öga och ett öra.

Varning för otäck bild:
https://www.facebook.com/hundarkreta/photos/a.290246547761368.69219.288246284628061/526578274128193/?type=1&theater
Svara med citat
  #31  
Gammal 2014-04-17, 13:20
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Rethymno, Kreta
Inlägg: 1 846
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något! Jag tror många på forumet har ett engagemang i något, alla inte nödvändigtvis i grekiska katter och hundar utan något helt annat!

Yanna
Svara med citat
  #32  
Gammal 2014-04-17, 13:50
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Mycket har jag blivit kallad men inte blivit anklagad för djurplågeri tidigare.



AGGE skrev: "Är inte det djurplågeri om något?". När blev en mening skriven exakt så en ANKLAGELSE, Deia??? Du känner dig "anklagad för djurplågeri", transporten av hunden utfördes ju aldrig så vad är det som är en anklagelse?


Jag tänker inte ifrågasätta att du själv kallar dig djurvän men du gör antydningar att andra i denna tråd INTE är djurvänner. Man kan vara djurvän på ofantligt många sätt, även på sätt som du själv uppenbarligen inte vill acceptera.




/ Hasse
Svara med citat
  #33  
Gammal 2014-04-17, 13:54
AGGEs avatar
AGGE AGGE är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mitt i Skåne
Inlägg: 798
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Att först bli skjuten och sedan påkörd som denna hund blivit - DET är djurplågeri för mig! Inte att ta hand om, vårda och hitta ett hem till en hund.

Varför du inte fördömer dessa typer av "nöje" på Kreta istället förstår jag inte. Det diskuteras alldeles för lite på forumet. Att bara titta bort är enklare.
[quote=Deia;330415]Mycket har jag blivit kallad men inte blivit anklagad för djurplågeri tidigare. Det är en förolämpning AGGE och det var du som började med det påhoppet. Jag har inte gett dig några kränkande tillmälen.
Det är konstigt att man kan sitta på ett internetforum och diagnostisera en hund och säga att man ska avliva den.
------------------------------------
Ge dig! Jag har inte anklagat dig för djurplågeri bara sagt att jag motsätter mig att man flyttar nämnda hund från sin invanda miljö med flyg. Krävs inte mycket fantasi för att det ska vara plågsamt för ett djur. Att ta hand om och vårda på plats är en helt annan historia och väl så lovvärt.

Däremot anklagade du mig först för att inte ta ställning mot att hundar blir skjutna och påkörda. Det är ju så självklart att det inte behöver nämnas ens. Jag tycker inte att det är rätt att Putin jävlas med grannarna eller att folk är hemlösa i Sverige heller men det behöver väl inte nämnas när man diskuterar en annan sak för det.
Ej heller har jag diagnostiserat hunden och sagt den ska avlivas som du påstår.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2014-04-17, 20:30
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Eskortera hund ifrån Kreta - snarast

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något! Jag tror många på forumet har ett engagemang i något, alla inte nödvändigtvis i grekiska katter och hundar utan något helt annat!

Yanna
Så sant sagt Yanna!
Monica
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT