Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-03-05, 13:21
saramara saramara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 15
Standard Åka mellan Kefalonia och Lefkas

Hej! Vi har bokat en resa i juni till Kefalonia och Lefkas. Vi flyger till och från Kefalonia och måste därför ta båten mellan öarna. Jag undrar om någon kan svara på hur ofta färjorna går och om det går att ta med bil på dem? Finns det någonstans man kan se tidtabeller och priser?

Hoppas någon vet mer!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-03-05, 21:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Åka mellan Kefalonia och Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av saramara Visa inlägg
Hej! Vi har bokat en resa i juni till Kefalonia och Lefkas. Vi flyger till och från Kefalonia och måste därför ta båten mellan öarna. Jag undrar om någon kan svara på hur ofta färjorna går och om det går att ta med bil på dem? Finns det någonstans man kan se tidtabeller och priser?
Det går bilfärjor från Sami respektive Fiskardo på Kefalonia till Vassiliki på Lefkas. Jag vet inte hur ofta det går, men i alla fall ett par tre gånger per dag. Priser vet jag inget om, jag har bara åkt utan bil, och det var billigt. Du kan se tidtabeller här. Skriv Lefkada i sökrutan, Lefkas fungerar inte.

Observera att tidtabellerna inte är uppdaterade ännu.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-03-06, 08:28
saramara saramara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 15
Standard Sv: Åka mellan Kefalonia och Lefkas

Stort tack för ditt svar! Passar på att fråga en annan sak också, vet du om det blir billigare att boka hyrbil innan man åker eller är det smartare att göra det på plats?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-03-06, 09:14
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Åka mellan Kefalonia och Lefkas

Citat:
Ursprungligen postat av saramara Visa inlägg
Stort tack för ditt svar! Passar på att fråga en annan sak också, vet du om det blir billigare att boka hyrbil innan man åker eller är det smartare att göra det på plats?
Det kan nog vara både och, men i regel brukar det vara billigare att boka hemifrån. Framför allt är det mer praktiskt, ni kan hämta och lämna bilen på flygplatsen och slipper transfer och att lägga tid på att leta uthyrare.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-03-06, 10:15
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Åka mellan Kefalonia och Lefkas

Captain Aristidis har lagt ut sina avgångstider t.om. juni. Dock ändrar dom då och då . Dom två första veckorna i juli har det hänt att färjan går ifrån Nidri.
http://www.westferry.gr/English.html

När det gäller bil så brukar vi boka hemifrån, ofta med Holiday Autos. Jag tycker det är enklare att få grepp om försäkringar då. Tänk på att en del uthyrare inte tillåter att man tar bilen på färja så det kan vara bra att kolla. Andra tillåter det, men har undantag i försäkringen för det.


Deia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-03-06, 15:57
saramara saramara är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 15
Standard Sv: Åka mellan Kefalonia och Lefkas

Tusen tack till er båda!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT