Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Leros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-12-12, 20:01
carl04 carl04 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ucklum
Inlägg: 189
Standard Leros sommaren 2017

Hej!
Äntligen blir det en resa till Leros! 18/6-18/7 är vi på båtluff och tänkte spendera 6 dagar på Leros andra veckan i juli. Funderar just nu lite på boende... Har spanat in Elpiniki i Alinda, ett prisvärt boende, men en bit från stranden?

Jag har också varit i kontakt med Kavos Rooms i Pandeli som också har rum till bra pris.

Är det någon som har erfarenhet av något av dessa två boenden. Jag läser mycket av det som skrivs och skrivits om Leros här på Kalimera och ser väldigt mycket fram emot att åka dit i sommar!

Tanken är att vi ska åka från Fourni till Leros den fredagen den 7 juli. Går färjorna ofta den rutten? Såg att Dodekanissos Pride hade en avgång fredagen den 8 juli i år, så jag hoppas det gäller fredagar även 2017...

//Carl
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-12-12, 21:37
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 694
Standard Sv: Leros sommaren 2017

Vi har bott på Niki Studios, bra och prisvärt boende i Panteli
Kolla det.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-12-12, 22:34
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Leros sommaren 2017

Jag bodde på dp Asterias i Panteli 2015, något av de absolut bästa boendena jag bott på i Grekland! Ett italienskt par som tar hand om dig! Fräscht boende och väldigt bra frukost, de är oerhört serviceminded och genuint trevliga. Skulle absolut bo där igen om/när jag åker tillbaka till Leros.

/Helena S

Nu fick jag dåligt samvete. De är inte greker, förlåt
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-12-13, 19:03
Inger-Mariann Inger-Mariann är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Fredrikstad, Norge
Inlägg: 64
Standard Sv: Leros sommaren 2017

Etter mange turer til Leros vil jeg anbefale deg å bo i Panteli. Du har jo fått tips om bosteder der. Imidlertid er det alltid vanskelig å gi anbefalinger ettersom det er ulike behov og krav. Selv har vi bodd på pension Cavos og hotelPanteli Beach.
Cavos har enkel standard (det er noen år siden sist vi bodde der), men ligger sentralt nærme vannet. Rommene i front har fin utsikt.
Panteli Beach er relativt nytt og moderne, og er nok en del dyrere. Fin beliggenhet.
Lykke til!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-12-13, 19:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Leros sommaren 2017

Citat:
Ursprungligen postat av carl04 Visa inlägg
Jag har också varit i kontakt med Kavos Rooms i Pandeli som också har rum till bra pris.
Där bodde vi första gången vi var i Panteli. Då var det enkel standard, rent och prisvärt. Många år sedan nu så jag vet inte hur där är idag. Läget går i alla fall inte att klaga på. det var där vi bodde när vi studerade bläckfiskfiskarna, som du kan läsa om här.

Citat:
Ursprungligen postat av Inger-Mariann Visa inlägg
Panteli Beach er relativt nytt og moderne, og er nok en del dyrere. Fin beliggenhet.
Där har vi också bott. Mycket bra, fint läge och hög standard. Jag tror att vi betalade 40 € i september.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-12-13, 23:27
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Leros sommaren 2017

Och vill man inte tvunget bo vid stranden utan lite mera i utkanten av byn så kan man välja Nikis Studios som vi bodde på. Obs! Det är mycket små avstånd vi talar om på Leros. I "utkanten" av byn innebär i det här fallet att det kanske är c:a 200 m till mitten av Panteli och stranden. Således inga problem att gå hem för att gå på toa eller hämta en ny bok när man läst ut den första på stranden.

I gengäld har du lika mycket närmare till den supermarket och bageri som ligger i början av nästa by, Platanos. Det rör sig då om kanske 500 - 600 m dit. Således inte så avskräckande promenader när man ska handla tycker jag.

Utsikten från balkongerna på Nikis är kanske inte något man tappar andan av vad gäller det allra närmsta. En ödetomt med några magra getter som försöker hitta något i det utbrända och risiga gräset. Men bortanför det ser man havet och vackra berg.

Masse,
som längtar tillbaka
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT