Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-08-12, 15:43
bessoni bessoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 52
Standard Tillgänglighet och avstånd på Kefalonia

Har planerat en resa till Kefalonia i september. Har försökt söka efter kartor över ön, men de flesta är på grekiska. Finns kartor där orter och stränder är översatta till svenska att få tag i?
Har sett ut ett hotell som jag tycker verkar trevligt, Hotell Sunset i Lassi. Någon som har varit där och kan ge ett omdöme?
Undrar över avstånd till stränder från detta Hotell Sunset. Ligger bra stränder inom gångavstånd, eller behövs bil? Har inget emot att gå ett par kilometer!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-08-13, 14:42
Anders1960 Anders1960 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 10
Standard Sv: Tillgänglighet och avstånd på Kefalonia

Hej Bessoni,
har du prövat med Google Earth? Har tyvärr ingen erfarenhet av Sunset men det verkar ligga väldigt nära Argostoli.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-08-16, 12:32
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Tillgänglighet och avstånd på Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av bessoni Visa inlägg
Har planerat en resa till Kefalonia i september. Har försökt söka efter kartor över ön, men de flesta är på grekiska. Finns kartor där orter och stränder är översatta till svenska att få tag i?
Har sett ut ett hotell som jag tycker verkar trevligt, Hotell Sunset i Lassi. Någon som har varit där och kan ge ett omdöme?
Undrar över avstånd till stränder från detta Hotell Sunset. Ligger bra stränder inom gångavstånd, eller behövs bil? Har inget emot att gå ett par kilometer!

Hej,
Ang kartor har jag bara sett de som är på engelska o grekiska. Men de finns ju att köpa överallt på ön.
Jag har inte bott på Sunset, men det ligger upp efter berget, som många andra hotell också gör, Jag kan tänka mig att det är en skaplig backe uppför till hotellet, men det har du ju igen på utsikten...
Hotellet verkar annars vara ok om man googlar runt lite.
Jag har bott på andra hotell i området, och jag kan säga det att det i princip aldrig är längre än 7-800meter ner till stränderna. Det behövs absolut ingen bil vare sig för att gå ner till stränderna, Lassi eller Argostoli. Jag har bott så långt söderut man kan bo i Lassi, och dessutom uppe på berget. Med barnvagn ner till huvudvägen, genom hela Lassi OCH in till Argostoli tog det nog inte mer än en styv halvtimme. Vill man kan man ju ta taxi hem från Argostoli, om man är ute sent eller mycket sent (som vi),

Grattis till ett mycket bra val gällande resmål.

//Conny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-10-12, 13:30
bessoni bessoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 52
Standard Sv: Tillgänglighet och avstånd på Kefalonia

Tack för tipsen! Tacksamt att få svar från en som varit på orten/orterna, bättre än att försöka navigera sig via en karta. Det blev ingen resa i september men vi siktar in oss på nästa år istället, antingen i juli (stekhett kan jag tro) eller september.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-10-12, 17:21
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Tillgänglighet och avstånd på Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av bessoni Visa inlägg
Tack för tipsen! Tacksamt att få svar från en som varit på orten/orterna, bättre än att försöka navigera sig via en karta. Det blev ingen resa i september men vi siktar in oss på nästa år istället, antingen i juli (stekhett kan jag tro) eller september.

Några dagar i juli 2015 på Kefalonia i Argostoli var det +45C och då är det inte lägre njutbart.

PANAKAKIS
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT