Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-17, 10:58
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Mellan Oslo och Stockholm
Inlägg: 49
Standard Till Kreta i maj men vart?

Det blir charter till Kreta i maj, (agia marina -området)i 2 veckor. Har aldrig varit där förut då det mest båtluffats i kykladerna.
Har spanat på Airtours hotell, men vet inte så mycket om området och hotellens standard då man ju är en inbiten "studios" fantast, dvs högst ++.

Hotellen jag funderar över är:

Villa Giorgios
Kalimera
Minos Village.

Någon som känner till dessa hotel???
Gillar inte nya hotell utan den gamla grekiska standarden räcker väl, gärna i ett lugnt och lummigt område med hyfsad utsikt.
Men man tar vad man får såklart.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-17, 22:44
_Tina_ _Tina_ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 16
Standard Sv: Till Kreta i maj men vart?

Kalimera är ett helt ok hotell, men städningen är lite sådär och de som äger det kan vara lite otrevliga ibland som jag upplevde det. Själva hotellet är annars väldigt trevligt och ligger nära både restauranger och en av de lite större affärerna i området. Hoppas ni hittar något som blir bra och ha en bra resa.
// Martina
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-18, 11:28
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Mellan Oslo och Stockholm
Inlägg: 49
Standard Sv: Till Kreta i maj men vart?

Citat:
Ursprungligen postat av _Tina_ Visa inlägg
Kalimera är ett helt ok hotell, men städningen är lite sådär och de som äger det kan vara lite otrevliga ibland som jag upplevde det. Själva hotellet är annars väldigt trevligt och ligger nära både restauranger och en av de lite större affärerna i området. Hoppas ni hittar något som blir bra och ha en bra resa.
// Martina
Tack, det låter intressant.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-19, 12:11
Monca Monca är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 8
Standard Sv: Till Kreta i maj men vart?

Jag har själv bokat med Airtours den 1 maj, och kommer att bo på Minos Village.
Du skriver: "Gillar inte nya hotell utan den gamla grekiska standarden räcker väl." Då skall du nog inte välja detta hotell isf för det är så icke-grekiskt som det kan bli.
Kalimera var mitt andra val, men jag bestämde mig för att skämma bort mig lite denna gången.

Brukar annars åka ospecat till Kreta och har alltid hamnat på bra hotell (lägenhetshotell). Kan detta var något?

Mvh
Monca
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-04-19, 12:46
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Mellan Oslo och Stockholm
Inlägg: 49
Standard Sv: Till Kreta i maj men vart?

Citat:
Ursprungligen postat av Monca Visa inlägg
Jag har själv bokat med Airtours den 1 maj, och kommer att bo på Minos Village.
Du skriver: "Gillar inte nya hotell utan den gamla grekiska standarden räcker väl." Då skall du nog inte välja detta hotell isf för det är så icke-grekiskt som det kan bli.
Kalimera var mitt andra val, men jag bestämde mig för att skämma bort mig lite denna gången.

Brukar annars åka ospecat till Kreta och har alltid hamnat på bra hotell (lägenhetshotell). Kan detta var något?

Mvh
Monca
Jag åker senare i maj, brukar sällan åka charter, men nu fick det bli så. Jovisst är ändå hotellet viktigt, men jag har inga stora krav utan tycker det är mysigare med rum av typ "studios", ofta lite "off" läge men med charmen kvar. Personligen tycker jag inte det är viktigt med pool eller restaurang på själva hotellet, utan där man får leta upp egna pärlor.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT