Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-03-20, 23:30
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Dålig uppdatering

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Fast zooforumet funkar alltså inte så för mig. Där är det fetstilat även sedan jag läst en tråd OCH uppdaterat sidan.
Nu är jag inte helt säker men det kan tänkas att det skiljer om man är inloggad eller inte.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-03-20, 23:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Dålig uppdatering

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Nu är jag inte helt säker men det kan tänkas att det skiljer om man är inloggad eller inte.
Nej det gör det inte, jag har kollat. Men som sagt; det vance frågar efter funkar så när jag testar det på Zoopet och jag har inte reggat mig där, är alltså inte inloggad.
Jag tror det är en inställning i administratörspanelen som kan ändra detta. Om man nu vill ha det så
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-03-20, 23:41
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Dålig uppdatering

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Nu är jag inte helt säker men det kan tänkas att det skiljer om man är inloggad eller inte.
Jag tror att ens egna datorinställningar spelar in.

Jag loggade just ut på det forum jag är med på som har samma version som zooforumet. Efter det såg alla trådar likadana ut, ingen var fetstilad oavsett om den var läst eller oläst.

Sen testade jag här på Kalimera. Här läste jag, utloggad, den här tråden med fet rubrik, sen UPPDATERADE jag sidan och den var fortfarande fet. Fast så har jag för mig att det inte ser ut på datorn på jobbet, där har jag för mig att att tråden markeras som läst även om jag inte loggar in. Men jag är inte hundra på just det här sista.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-03-20, 23:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Dålig uppdatering

Fast det här, slår mig, är inte så konstigt:

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
. Efter det såg alla trådar likadana ut, ingen var fetstilad oavsett om den var läst eller oläst.
I samband med utloggningen märker den alla trådar/alla forum som lästa oavsett om jag varit där eller inte. Så glöm det.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-03-20, 23:52
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Dålig uppdatering

Nu funkar det även för mig på vances forum. Trådrubriken blir mager när jag uppdaterar efter att ha läst en tråd. Fast så var det inte nyss.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-03-21, 08:00
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Dålig uppdatering

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Nu funkar det även för mig på vances forum. Trådrubriken blir mager när jag uppdaterar efter att ha läst en tråd. Fast så var det inte nyss.
Jag testade igen nu på morgonen och märkte att tråde måste vara öppnad en stund för att den ska bli tunn när man klickar på Bakåt. När jag öppnade tråden och gick tillbaka på en gång var den fortfarade fet.

Jag drar slutsatsen att det både handlar om automatisk uppdatering med visst tidsintervall och någon inställning.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-03-25, 19:02
vance vance är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 36
Standard Sv: Dålig uppdatering

Nu mäsrkte jag här att den blev mager också, det är nog en inställning om hur ofta det uppdateras
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT