Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-06-23, 09:59
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Äntligen...

Nu e resan till Skiathos beställd och klar..jag reser ner den 12 sept...de ska bli underbart,de va ett tag sen nu...ETT helt år!! Då får "man" abstinens".
Jag bor på Mario den här gången,har bott där förr,helt ok!! Så nu har jag lagt ner privat boende...
Ohhhhhhh va jag längtar...E det nå´ra andra "Kalimeror" som reser ner då?? Vore kul med en liten träff i så fall!! Trevlig Midsommar alla...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-06-27, 19:12
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Äntligen...

Kunde du inte åkt drygt en månad tidigare för då hade jag varit där Mario är mitt grannhotell... jag brukar bo på Ekaterini... mysigt ställe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-06-28, 10:10
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Äntligen...

Ohhhh va synd...men det passar inte med min semester!!! har bott både på Mario o Ekaterina...mysiga bägge två!! Ha det så bra i sommar Sverige så ses vi på Skiathos en annan gång!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-06-28, 21:47
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Äntligen...

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Ohhhh va synd...men det passar inte med min semester!!!
Attans
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-07-05, 11:19
Shakiros avatar
Shakiro Shakiro är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 26
Standard Sv: Äntligen...

Hinner precis åka hem innan du kommer. Vi bor på Roula Beach. Det är vår första resa till Skiathos. Tidigare har jag/vi besökt: Cypern, Korfu, Rhodos, Kreta och Zakynthos. Ser verkligen fram emot vår resa ner dit.

Du som varit där förut vet kanske (såvida allt lugnat ner sig och färjorna går som de ska) om och hur man tar sig till Skopelos själv utan för att åka på nån utflykt via charterbolaget. Vi reser med Air Tours och de har en utflykt till Skopelos + Arco men då jag gärna vill besöka kyrkan på Skopelos där Mamma Mia spelades in så vet jag inte om man hinner det på den "färdiga" utflykten. Kanske bättre då att ta sig dit själv och ha all tid i världen att utforska Skopelos?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-07-06, 20:15
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Äntligen...

Citat:
Ursprungligen postat av Shakiro Visa inlägg
Du som varit där förut vet kanske (såvida allt lugnat ner sig och färjorna går som de ska) om och hur man tar sig till Skopelos själv utan för att åka på nån utflykt via charterbolaget. Vi reser med Air Tours och de har en utflykt till Skopelos + Arco men då jag gärna vill besöka kyrkan på Skopelos där Mamma Mia spelades in så vet jag inte om man hinner det på den "färdiga" utflykten. Kanske bättre då att ta sig dit själv och ha all tid i världen att utforska Skopelos?
Hej!
Det går alldeles utmärkt att ta sig med båt till Skopelos utan att behöva åka via resebolaget... Biljetter köps i slutet eller i början (beroende på var man utgår i från) av gågatan Papadiamantis. Jag har ingen aning om priset dock... K - som åker ner i början av augusti
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-07-31, 18:48
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: Äntligen...

Det ser inte ut att bli något Skiathos för oss i september.... Allt för många andra saker just då, och när vi sedan kan komma loss har man lagt sista turen ner till den 24/9!!!! Tufft, men får nog vänta till maj! Ha en underbar tur "Skrutt", och hoppas vi ses där nere nästa år!
Gotlandica
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-07-31, 19:54
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Äntligen...

Citat:
Ursprungligen postat av gotlandica Visa inlägg
Det ser inte ut att bli något Skiathos för oss i september.... Tufft, men får nog vänta till maj! Gotlandica
Åhhh va tråkigt... Hoppas det löser sig ändå...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-08-03, 11:07
Ninnes avatar
Ninne Ninne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Helsingborg
Inlägg: 40
Standard Sv: Äntligen...

Go`Morron alla Kalimeror och Kalmerianer
Jag har precis kommit upp ur sängen och sitter med kaffemuggen fylld med härligt starkt Zoegas kaffe. Klickade in på min nedräknare som visar dem underbaraste siffrorna i världe. 004 dagar tills jag återser mitt älskade Skiathos, till nästa sommar hade jag tänkt testa en ny ö, kan någon tipsa mig. Kraven är sandstrand och inte exploaterat. Tacksam för tips och hoppas att ni alla på Kalimera vill njuta semestern som startade igår kväll kl 22.00.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-08-03, 11:25
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Äntligen...

Citat:
Ursprungligen postat av Ninne Visa inlägg
004 dagar tills jag återser mitt älskade Skiathos, till nästa sommar hade jag tänkt testa en ny ö, kan någon tipsa mig. Kraven är sandstrand och inte exploaterat.
Jeg ønsker deg en deilig ferie på Skiathos, Ninne
Men...jeg stusset litt på ditt ønske om ny øy å teste - siden du elsker Skiathos, øya er f i n, men d e n er jo veldig "exploaterat"
Ønsker du tips om en helt annen type øy ?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-08-03, 13:55
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Malmö
Inlägg: 110
Standard Sv: Äntligen...

Ha det underbart på ljuvliga Skiathos. Skulle väl tippa att det är cirka 48 veckor innan jag får återse denna älskade ö igen. Njuuuuut!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT