Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-30, 20:47
Zeemee Zeemee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: I resväskan
Inlägg: 6
Standard Om två veckor...

...åker vi till Thassos! Vi ska bo på Hotel Miramare.
Någon som vet om det är ett bra val av hotell?

Sen vill vi ju gära ha lite restaurangtips och kanske lite mer informmation om roliga (gärna fartfyllda) aktiviteter med!

Ska bli hur härligt som helst med två veckor i Grekland! Bara att hoppas på att vädret blir bra med!

Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-30, 21:14
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Om två veckor...

Citat:
Ursprungligen postat av Zeemee
...åker vi till Thassos! Vi ska bo på Hotel Miramare.
Någon som vet om det är ett bra val av hotell?

Sen vill vi ju gära ha lite restaurangtips och kanske lite mer informmation om roliga (gärna fartfyllda) aktiviteter med!

Ska bli hur härligt som helst med två veckor i Grekland! Bara att hoppas på att vädret blir bra med!

Hej!

Då är vi där samtidigt, vi åker också om två veckor! Ska bli så skönt! Det är första gången vi är där så har tyvärrr inga tips att komma med!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-30, 21:45
Zeemee Zeemee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: I resväskan
Inlägg: 6
Standard Sv: Om två veckor...

Så skoj!! Då är vi fler som laddar för en fjorton dagars soldans nu innan avresedagen då!

Åker ni med Apollo eller?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-31, 11:33
Sunflower Sunflower är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 36
Standard Sv: Om två veckor...

Hej hej!

För mig och min son och sambo så har vi 19 dagar kvar tills vi sätter oss på planet till Thassos! Som ni så längtar vi som bara den att denna dag kommer.
Vi planerar just nu hur vi ska packa och hur många väskor man ska ha eller om jag och sonen delar på resväskan*ler*Ja det finns många funderingar kring detta packande.

>> Hoppas ni som jag så ska jag komma åter och berätta om våran vistelse på denna vackra ö, av någon anledning så finns det inte så mycket om ön här inne på Kalimera...

Ha det så skönt på eran semester och hoppas alla vi får varmt & skönt!
Mvh Marie
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-31, 11:46
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Sv: Om två veckor...

Jag + fru åker iväg kl 6:45 i morgon, dvs om ca 18 timmar Ska bli skönt att smita från vardagsbekymren en vecka och byta ut dom mot sol och pastitsio :-)
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-31, 11:57
Åsalov Åsalov är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Solna
Inlägg: 44
Standard Sv: Om två veckor...

Vi var på Thassos förra sommaren och bodde under två veckor i Thassos stad på ett jättebra hotell (Pegasos) hos en grek som bott i Sverige i många år. Staden besöktes mest av engelsmän och en del tyskar och några få skandinaver. Så mycket fartfyllda aktiviteter kanske inte fanns, men vi hyrde bil och åkte runt till stränder på östsidan, framför allt en strand vars namn jag glömt men som finns med i broschyrer. Det är en brant väg ned (och åter när man skall upp) men väl värd besöket! Det finns en buss som går runt ön och det är värt en tripp! Vi åkte även på båtutflykt till en strand en bit bort. I Thassos stad finns ett museum, väldigt litet, men gör ett besök. Gratis! Däremot kunde man inte klättre hela vägen upp till amfiteatern pga renoveringsarbeten, men ta en tidig morgon och gå upp; utsikten är otrolig!

Vi fög till Kavalla och var först på fastlandet, där vi bland annat besökte lerbad - något av det mest fascinerande jag gjort. Besökarna bestod enbart av greker och medelålderna var påfallande hög - så vi blev föremål för en hel del kommentarer och blickar men av nyfiken och vänlig natur! Upplevelsen av att till halsen sitta fast i en väl tempererad tjock gyttja rekommenderas inte till den som lider av klaustrofobi men för alla andra!

Hoppas Thassos-resenärerna får det lika trevligt som vi hade det!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-31, 12:08
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2005
Ort: Öland/Nea Apollonia
Inlägg: 2 103
Standard Sv: Om två veckor...

Citat:
Ursprungligen postat av Åsalov
Vi fög till Kavalla och var först på fastlandet, där vi bland annat besökte lerbad
Hej Åsalov och välkommen hit

Var på fastlandet besökte ni lerbad?

//Zanét
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-06-03, 23:36
axmanandersson axmanandersson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Inlägg: 18
Standard Sv: Om två veckor...

Även jag är nyfiken på vad lerbadet ligger. Det låter som något vi måste besöka. Vi vill även ha tips på bra och prisvärda restaurangr i Thassos stad. Vårt plan lyfter om 8 dagar, 8 timmar och 39 minuter...
//Irene
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT