Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-05-01, 10:27
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Vädret på Thassos?

Hej! Vi åker till Thassos om 1,5 månad. Jag läser allt jag kan komma över om denna ö. Har nu kollat vädret i ett par dagar, temperaturen har legat mellan 10 och 16 °! Är det normalt för årstiden? Hur är vattentemperaturen i mitten av juni?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-01, 10:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Vädret på Thassos?

Citat:
Ursprungligen postat av ulrikas
Hej! Vi åker till Thassos om 1,5 månad. Jag läser allt jag kan komma över om denna ö. Har nu kollat vädret i ett par dagar, temperaturen har legat mellan 10 och 16 °! Är det normalt för årstiden? Hur är vattentemperaturen i mitten av juni?
Sista dagarna verkar det ha legat ett lågtryck över Grekland och då är det normal temperatur. Vid mitten av juni har sommaren kommit oavsett var i Grekland du befinner dig. Förra året i Parga var vattentemp just under eller runt 20 grader en liten bit in i juni. Thassos bör ha minst ca 20 när du reser dit.

Jag har själv varit i Aten ett år första halvan av maj och några dagar låg då temp runt 12 grader och det regnade nästan två dygni följd. Maj kan vara en ganska variationsrik månad men inte så varierande som här hemma.

Eftersom Thassos ligger så långt norrut kan vädret säkert variera lite mer än i södra Grekland med regnskurar under ex försommaren.

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-05, 08:20
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 177
Standard Sv: Vädret på Thassos?

Hoppas att det värmer upp lite tills början av juni. Ska spendera 1.6 - 8.6 på ön, vilket väl är ganska tidigt, men skulle ändå hoppas på lite över +20. Just nu verkar det dock som om det skulle vara varmare uppe i Helsingforstrakten än på Thassos :-O
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-09, 10:11
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Vädret på Thassos?

Citat:
Ursprungligen postat av Stefulainen
Hoppas att det värmer upp lite tills början av juni. Ska spendera 1.6 - 8.6 på ön, vilket väl är ganska tidigt, men skulle ändå hoppas på lite över +20. Just nu verkar det dock som om det skulle vara varmare uppe i Helsingforstrakten än på Thassos :-O
Du är nog den som åker först, hoppas du delar med dig av dina upplevelser när du kommer hem, är så nyfiken
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-09, 14:47
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Vädret på Thassos?

Hei Stefulainen, Jyväskylä täällä!!

Var ska du bo på Thassos? Var det på hotellet Blue View? Vi ska nämligen vara på samma tid på ön, men jag ska bo i Skala Potamias 2.-9.6. Visst ska jag komma till Limenaria och Potos för att hälsa på några tyska och grekiska vänner.
Jag har diskuterat med så många grekofiler på olika fora att jag inte mera kommer ihåg med vem!! En gång med dig, minns jag nog, när du berättade du är finne (igen!). Men det minns jag inte, om du har besökt Thassos tidigare?

Eija (som har redan kanske lite dementi!)

PS. Jag är säker på att det är varmare än +20 i juni på Thassos! Jag har varit där under tjugo år i juni och alltid har det blivit för hett för mig före mitten av juni!

Senast redigerad av eija den 2006-05-09 klockan 14:53.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT