Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-22, 21:13
kelav kelav är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 2
Standard Något party, priser?

Finns det något nattliv i Naxos stad??
Priser på diskotek? (om det finns) och barer?

Senast redigerad av kelav den 2006-03-22 klockan 21:17.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-23, 03:36
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Något party, priser?

Det finns massor med nattliv i Naxos stad. Barer och diskotek. Ibland kan det kosta några € att gå in, men då ingår oftast en drink i priset...

Peter
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-23, 07:06
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Något party, priser?

De diskotek som håller sig kvar år efter år är Ocean och Super Island, varav det senare är mer inriktat på en grekisk publik, med grekisk musik och sen start. Det brukar poppa upp nya varje säsong, men det verkar vara dessa två som består år efter år. På parakian finns det en skandinavisk bar, också, där det brukar vara ett jädra drag - om man har lust att dansa till Carola.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-23, 11:29
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Något party, priser?

Super Island, brukar flest greker hänga på ja, men förra året tyckte jag att det var nästan bara greker på Ocean också. Det kostar väl från 5e-10e (kan variera år till år och säsong..) att gå in på dessa två men då får man ju en drink på köpet.
Prime är ju ett hett tips, skandinavienbaren. Alltid härlig stämning
Annars finns också Escuba, som kom till för ett eller två år sen, mestadels greker förra året men lite annan musik än Carola (även om dom körde Darin några ggr förra året...)
Jam, ligger lite ovanför " våffeltorget". Det är en rockbar, har dåligt med folk av och till, men skön stämning och trevligt folk bakom baren.
Mittemot ligget OntheRocks. där du kan sjunga kareoke på onsdagar, röka cigarr och vattenpipa andra dagar dom har ett brett program och välfyllt barskåp

Det finns många ställen på Naxos, men jag tror dom flesta skandinavier mest upptäcker Prime och Ocean. men ja, dom är roliga dom med
//Elsa
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-23, 13:14
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Något party, priser?

Vad heter stället som ligger mittemot Picasso? Det var helt nytt för två år sedan och ständigt tomt, men vi hade några galna kvällar där med ägaren och Ray, den galne engelsmannen, som kamakiade för dem då. Han är en Naxosklassiker, du vet säkert vem han är, Izza. Jag träffade honom för första gången sommaren 97, tror jag, sommaren då han träffade sin fru Belinda - nu har de tvillingpojkar som kryper i sanden på S:t George varje sommar.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-03-23, 15:25
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Något party, priser?

8base, hette stället i somras, vet inte riktigt vem Ray är, den ende galne engelsmannen jag vet (okej.. långt ifrån den ende... men den enda jag kan komma att tänka på hehe) är Mike, engelsk/egyptier. Det är var en grabb som alltid satt där utanför, han var också på mitt jobb ibland, och hänge med min kompis chef Yiannis(från Prime) men jag vet ej var han hette eller om han hade barn men, det var inte så mycket drag där i somras, dom fick dit en engelsk "proffs" inkastare i mitten av Juli, (han ägde inkastningen utanför Ble/Blue" för nåt år sen, innan det stället dog..) men jag tror inte han lyckades göra någom sådär jättestor skillnad.
Men ja hehe, han killen som alltid satt där utanför visste iallafall att jag var svenska och ropade ofta "hej hej" haha

//Elsa
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-03-23, 15:59
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Något party, priser?

Det var kanske Ray - en ganska kort, satt och flintskallig typ, aldrig nykter. Men han är ingen "grabb" direkt, han är i fyrtioårsåldern. Ah, strunt samma.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-03-23, 18:05
Izzas avatar
Izza Izza är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 54
Standard Sv: Något party, priser?

mycket möjligt, han är typ 40 nåt, jag kallar alla grabbar ,)
han kallade sig moe ibland i somras också hehe, men men, som du sa, nog om det

för att gå tillbaka till ämnet, det finns mycket party på naxos
inte kos-mycket, men naxos-mycket

//Elsa
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT